Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvor meget olie er der mellem minimum og max?
(0 viser) 
Her kan du stille et spørgsmål på produkter vi har leveret og som du selv skal montere eller se hvilken løsninger vi tilbyder du selv kan montere, Alle løsninger er afprøvet og testet inden levering så returret på defekte løsninger som skyldes

FEJLMONTERING DÆKKES IKKE.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvor meget olie er der mellem minimum og max?

Hvor meget olie er der mellem minimum og max? 10 år, 8 måneder siden #5142

• TritonTCN
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Bo Christensen (523i Steptronic E60)
Hej Alle

Jeg var inde og kigge på oil level via Idrive på min 523i E60 og der er to streger tilbage ud af 4. Hvor meget olie skal der efterfyldes? ½ liter? Jeg har hørt at der er 1 liter mellem minimum og max. Er det unormalt at den kan bruge olie? Jeg har lige hentet den i Tyskland og bilen har gået 94.000 km (08/2005). Den har stået stille siden november måned i Tyskland hos en forhandler, så jeg ved ikke hvor langt den har kørt fra d 4 til de 2 streger. Da jeg modtog bilen var den på 3 streger og jeg har kørt ca. 2000 km siden da. Der bliver lavet fuld service på den i maj måned. Nu skal den have skiftet olie i gearkassen (steptronic), så det er 100% ok
BMW 523i Steptronic E60 med "næsten" alt i udstyr
Sidste redigering: 10 år, 8 måneder siden af TritonTCN.

Sv: Hvor meget olie er der mellem minimum og max? 10 år, 8 måneder siden #5143

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Ja det er en kendt sag at N52 motorerne vil bruge lidt motorolie , og ja ca. 1L pr 5-7000km er meget normalt .

Som du selv skriver er der 1L mellem Max og Min , olie forbruget er til dels afhængig af dit kørsels mønster , mange små korte ture = større olieforbrug.

Mvh
BenAnd

Sv: Hvor meget olie er der mellem minimum og max? 10 år, 8 måneder siden #5144

• TritonTCN
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Bo Christensen (523i Steptronic E60)
Tusind tak for dit svar! Min E39 M54 (2,2) bruger noget mere, så jeg kan godt leve med at den bruger 1L olie for 5000-7000km Den kører jo super godt
BMW 523i Steptronic E60 med "næsten" alt i udstyr
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.90 sekunder