Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Klimaanlæg på E61 fra 08. Hvordan fungerer det?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du stille et spørgsmål på produkter vi har leveret og som du selv skal montere eller se hvilken løsninger vi tilbyder du selv kan montere, Alle løsninger er afprøvet og testet inden levering så returret på defekte løsninger som skyldes

FEJLMONTERING DÆKKES IKKE.
  • Side:
  • 1

EMNE: Klimaanlæg på E61 fra 08. Hvordan fungerer det?

Klimaanlæg på E61 fra 08. Hvordan fungerer det? 11 år, 2 måneder siden #4753

• Ole
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Hvordan virker klimaanlægget på min E61 fra 08. Jeg mener at min model hedder High. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sker, når jeg trykker på knappen for klima. Kompressoren går i indgreb. Hvad sker der mere? Er der en eller anden form for blæser eller motor som trækker den kolde luft ind i systemet eller hvordan. Jeg har en mislyd som lyder til at komme fra selve den kasse hvor blæsermotoren er placeret. Men det er ikke blæsemotoren for lyden ændres ikke når jeg skruer op for blæsehastigheden. Jeg har prøvet at tage strømmen fra selve blæsemotoren og lyden er der stadig. Hvis jeg lytter med et stetoskop så er lyden meget tydelig i bunden af den kassen med blæsermotor længst ud mod motorrummet. Hvis jeg lytter på selve a/c-rørene der hvor går ind i kabinen, så er lyden også meget tydelig. Kan nogen fortælle mig om der er andre blæsemotore end den store dobbelte? Har søgt lidt på nettet men uden held. Nogen har skiftet selve blæsemotoren, men jeg tror ikke på at det er den. Har skiftet kompressoren uden held.
Nogle bud???

Sv: Klimaanlæg på E61 fra 08. 11 år, 2 måneder siden #4754

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Et hurtigt skud fra hoften:
Du har vel ikke klimasæder? Hvis ja, så oplever du måske det samme som jeg, nemlig at der er en mislyd under instrumentbordet når passagersædet tændes (blæseren).

Bare en idé

Mvh. Sune

Sv: Klimaanlæg på E61 fra 08. 11 år, 2 måneder siden #4755

• Ole
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Sune
Nej jeg har ikke klimasæder.

Vh Ole

Sv: Klimaanlæg på E61 fra 08. Hvordan fungerer det? 11 år, 1 måned siden #4763

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Det kan meget vel være lyden af manglende kølegas på systemet .
Få den på et service apparat så skal den fortælle dig det

Sv: Klimaanlæg på E61 fra 08. Hvordan fungerer det? 11 år, 1 måned siden #4765

• Ole
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej
Bilen har lige fået anden kompressor på da jeg troede at det var den der larmede. Så systemet er fyldt iht
Den mærkat der er inde i motorklappen.

Sv: Klimaanlæg på E61 fra 08. Hvordan fungerer det? 11 år, 1 måned siden #4766

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Ole

Nogen gange er det en god ide at køre på et værksted og få tjekket nogle af de fejl som man synes bilen har. Dit tilfælde her virker også som om man bare er begyndt at skifte dele.?

Nu har jeg set at du har stillet samme spørgsmål på et andet forum uden at få svar. Det er jeg ret sikker på er fordi der ikke er ret mange der kan stille en brugbar diagnose bare sådan.

HÃ¥ber det lykkes for dig..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.24 sekunder