Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du stille et spørgsmål på produkter vi har leveret og som du selv skal montere eller se hvilken løsninger vi tilbyder du selv kan montere, Alle løsninger er afprøvet og testet inden levering så returret på defekte løsninger som skyldes

FEJLMONTERING DÆKKES IKKE.
  • Side:
  • 1

EMNE: Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61

Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61 12 år siden #3533

• LarsLaursen
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Jeg har netop fået malet fronten på min bil, og i den forbindelse har jeg haft afmonteret forlygterne.

Efter dette vil den ikke tænde nærlyset i højre lygte. Venstre tænder fint, men den melder fejl på højre nærlys + adaptiv kurvelys.
Jeg har prøvet at flytte pæren fra den gode lygte over, men det ændrer intet - pærerne fejler ikke noget.

Jeg har udlæst fejlkoder med INPA og har fundet fire fejl:
StepperEngineBox venstre og højre "Communication disturbed".
ALC-System defect
ALC-System: low beam right switched off

Nogen gode ideer? Jeg er selv ude i noget med styreboksen der sidder under højre lygte, men jeg vil helst være sikker inden jeg køber dyrt grej.

På forhånd tak!

Sv: Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61 12 år siden #3535

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu skriver du at du har prøvet med Inpa men hvad sagde Inpa så? Det er meget sjovt at der er så mange der nævner Inpa som bibel, Men kan man ikke finde ud af at bruge de forskellige programmer er man lige vidt

så du må hive fat i en der har det rigtige program og ved hvad fejlkoderne betyder. For det er billigere og smartere end bare at skifte i blinde...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61 12 år siden #3536

• LarsLaursen
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn.

Nu har jeg kun meget lidt erfaring i Inpa, og har derfor kun lært at udlæse fejlkoder og nulstille et par selvindlæste parametre.
Inpa siger det som jeg skrev. Fire fejlkoder som beskrevet ovenfor.

Jeg kunne godt køre til bmw (hvilket jeg har gjort for opdateringer og kodning) men kan jeg lære at lave på min bil selv, vil jeg da hellere det.

Sv: Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61 12 år siden #3539

• plpoulsen
INPA er et super godt program til fejlfinding, bedre end både DIS og ISTA, men som med alt andet værktøj kræver det altså at brugeren forstår at bruge det, samt forstår teknikken i bilerne på et niveau der ligger over hvad en "almindelig" mekaniker er uddannet til hvis man vil foretage ordentlige strukturede fejlfindinger.

Virker alt andet lys i lygten ud over nærlyset? Sidder stik osv ordentligt uden fugt og dårlige forbindelser?

Hvis du evt har fået lavet en kortslutning ved monteringen kan dit LM risikere at have afbrudt den udgang og derfor skal den frigives igen via teste. Har du haft over 50 motorstarter med en "aktiv" kortslutning så skal vil testeren sige du skal have et nyt LM, men dog kan det lade sig gøre at "frigive" udgangen via ToolSet32.

Hvis det er iorden med Kenn, kan du evt lave et "check-in" med INPA og så lægge en .LWS og .TXT filerne op, så er det noget nemmere at komme med et ordentlig bud på om der er nogle relevante fejlkoder.

Mvh Per

Sv: Højre Xenon virker ikke efter afmontering E61 12 år siden #3577

• LarsLaursen
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Tak for hjælpen Per.

Jeg forsøgte mig frem med en "skift-til-du-finder-løsningen" ved at bytte komponenter fra den ene lygte til den anden. Ingen af delene hjalp.
Til sidst prøvede jeg at bytte rundt på lygterne, og stadig var det den højre der ikke fungerede.
Jeg var meget tæt på at sprætte ledningsnettet op, da jeg fik en "underlig" ide om at tjekke alle sikringer efter. Først pillede jeg stelpolen af batteriet og kontrollerede alle sikringer i bilen.
Alle virkede som de skulle, så jeg satte stelpolen på batteriet igen og vupti - så virkede lyset som det skulle på begge lygter.
Adaptiv kurvelys funker også nu.

Hvorfor det virkede efter strømafbrydelse, har jeg ingen ide om, men det kan måske have lidt relation til det du skrev om en mulig kortslutning.

Tak for hjælpen
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder