Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Soft Close i Dørene
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 Soft Close i Dørene

BMW E61 Soft Close i Dørene 13 år, 7 måneder siden #840

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Så skulle vi have monteret Soft Close i en BMW E61 2005 og det er en option som ikke ret mange biler er leveret med fra BMW fabrikken af. Se med og se hvad det kræver at montere dette meget efteragtede BMW Soft Close.

BMWE61SoftClose1Medium.jpg

Her ses de nye dørlåse som skal monteres i dørene og de er monteret med motorer som trækker døren til sig når den lukkes til.

BMWE61SoftClose2Medium.jpg

De gamle låse skal afmonteres i dørene.

BMWE61SoftClose3Medium.jpg

Det er vigtigt at man bruger en del tid på at få ledninger monteret rigtig i dørene så de er beskyttet og ikke mindst så der ikke er noget der rasler bagefter. Så derfor bliver alle ledninger monteret med klips.

BMWE61SoftClose4Medium.jpg

Her sidder ledningen monteret med en original klips og så er vi sikker på at den bliver siddende.

BMWE61SoftClose5Medium.jpg

Også i døren skal der monters klips for det er vigtigt at ledningen sidder rigtigt.

BMWE61SoftClose6Medium.jpg

Her er ledningen monteret på en motor udenfor da det er nemmere at arbejde her på gulvet end inden den kommer ind og sidde i døren.

BMWE61SoftClose7Medium.jpg

Hele vejen i døren skal ledningerne sættes fast og selvfølgelig også dem der kommer inde fra bilen af.

BMWE61SoftClose8Medium.jpg

Når ledningerne er monteret som du ser på billeder er der ikke noget der rasler og så er det en fornøjelse at se næste gang man kommer forbi i døren at de sidder monteret sådan her.

BMWE61SoftClose9Medium.jpg

Det skal selvfølgelig laves sådan i begge fordøre.

BMWE61SoftClose10Medium.jpg

SÃ¥ sidder det perfekt.

BMWE61SoftClose11Medium.jpg

Den ser fin ud sådan en dør på en BMW fra 2005 og motoren du ser, er til elruden.

BMWE61SoftClose12Medium.jpg

For at undgå at der er noget der rasler eller kan komme i klemme når man montere dørbeklædningen igen monteres ledningsnettet sådan her i bagdørene.

BMWE61SoftClose13Medium.jpg

Se så der monteret system BMW Soft Close og så skal vi have det testet. Her er døren lukket let til.

BMWE61SoftClose14Medium.jpg

Her skubbet døren ind med en finger og se så hvad der sker. På næste billede.

BMWE61SoftClose15Medium.jpg

Så trækker motoren døren ind og låsen kører ind og sætter sig i hak og når man lukker døren i dag trækker motoren døren ind og lidt ud igen for at være sikker på at døren er lukket rigtigt.

Nu er systemet lige monteret og indrømmet det har forskrækket mig 2 gange den første gang da jeg skulle køre bilen ud fra værkstedet da motoren knurrede da jeg lukkede døren, og så igen da jeg lukkede døren udefra og den kørte døren ind på plads. Men måske nok fordi man lige skal vænne sig til at døren er med Soft Close nu.
Endnu en fantastisk funktion (option) BMW har lavet til deres biler.

Dette knurende BMW Soft Close
.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Soft Close i Dørene 13 år, 7 måneder siden #841

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Det ser knagme godt ud. Altid spændende at følge udviklingen på din bil.

Mvh
Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E61 Soft Close i Dørene 13 år, 3 måneder siden #1173

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Tusind tak for installationen af softclose i min bil, det er en lækker feature.

Forstår ikke det ikke er standard når det er det på bagklappen.

Mvh
Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E61 Soft Close i Dørene 13 år, 3 måneder siden #1174

• jacobniell
Det ser godt ud... Tillykke med det Holtzmann

Kan man få det monteret i min også Kenn

Sv: BMW E61 Soft Close i Dørene 13 år, 3 måneder siden #1175

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

BMW Soft Close er en funktion som man når man lige hører om den virker lidt overdrevet og noget man sagnes kan undvære, men når det så sidder monteret i bilen er det noget man lynhurtigt kommer til at smile over at have monteret, nemlig hver evig eneste gang man åbner og skal lukke sin dør når den trækkes ind med en lille knurren.

Som du selv bemærkede er det nu slut med at smække sin dør i men blot lukke den ligesom man gjorde før hvor du skulle åbne døren igen fordi den ikke var lukket, altså ganske let så klarer Soft Close motoren i døren resten.

Jacob.
Ved desværre ikke om det er lavet til en BMW E90 spørger næste gang jeg bestiller dele men smart det er det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder