Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
BMW E61 LCI Navigation-Logic7-Bluetooth-Alarm
(1 viser) (1) Gæst
|
EMNE: BMW E61 LCI Navigation-Logic7-Bluetooth-Alarm
BMW E61 LCI Navigation-Logic7-Bluetooth-Alarm 13 år, 8 måneder siden #802
|
Denne nye BMW E61 LCI ejer har netop fået sin bil leveret og så skulle der monteres noget original Bmw udstyr. Original BMW alarm og BMW Logic 7 samt monteres BMW CCC navigation.Bluetooth og Dension 500 MP3 Tilslutning / USB.
Her ses skærmen som sidder i bilen når man har monteret BMW navigation Business og den skal vi have skiftet til BMW navigation professionel. Som det ses på billedet er der et CD / DVD drev og det betyder at man ikke kan navigere og afspille cd samtidigt. Når vi skal montere BMW Logic7 i bilen skal vi have lavet et ledningsnet og det ser sådan ud når det ligger på gulvet klar til at blive monteret i bilen. Her ses ledningsnettet som skal monteret på centerhøjtaleren der sidder monteret i midten af instrumentbordet. Her ses vores eget ledningsnet monteret som løber hele vejen fra foran til ned bag i bilen. Det sorte man ser i ledningsnettet er MOST (Lysleder) som skal trækkes med ned bag i da det ikke er trukket fra BMW fabrikken og Logic 7 forstærkeren er digital så alt lyd fra bilen kommer nu fra Most. Bilen var netop leveret fra forhandleren og havde ifølge dem fået en indvendig klargøring, det lader vi så os selv vurdere om den har. Det er utroligt man vil være bekendt at levere dette til en kunde som har ventet på at få sin nye bil leveret, dette er min personlige holdning og mening. Da vi som nævnt har en klargøringsafdeling hernede også fik vi rettet op på det som andre åbenbart mener er en klargøring og nu ser bilen sådan ud under bagsædet. Nu ser man ledningsnettet og nu er det svært ikke at se at det er leveret fra BMW fabrikken men desværre kan man ikke købe det til eftermontering. Så dem må vi lave selv. Her ses ledningerne til BMW Logic 7 trukket ned bag i bilen og da vi tester MOST (Lysleder) skal der som det ses på billedet monteres et MOST spejl som sender lyset tilbage. Så er lednings arbejdet færdigt på logic7 forstærkeren og så skal den monteres på plads i inderskærmen. De bagerste højtalere i loftet skal også have monteret originale BMW diskanter og de sidder monteret nu. Her ses BMW Logic 7 enheden som skal monteres i midten af instrumentbordet under det sorte gitter. For at undgå at noget rasler eller ikke sidder rigtigt skal man have monteret originale klips og de sidder monteret her. Så sidder Logic 7 center højtaleren placeres og nu sidder den rigtigt uden at rasle. Så sættes gitteret på og nu kommer der en fantastisk lyd ud af centerenheden og man er ikke i tvivl om at man har BMW Logic 7 monteret i sin bil. For at få en kraftig og dyb bas skal vi have skiftet ledninger til subberne som sidder monteret under begge forsæder. Her er enheden afmonteret og så er det vigtigt at få støvsuget og sørget for at der ikke ligger noget tilbage som kan rasle når der spilles højt. så er stikket monteret og som det ses på ledningen er det vigtigt at den også er beskyttet så den ikke rasler, for der bliver et større lufttryk når subben skal til at arbejde. Da man får flere højtalere i et BMW Logic7 system skal vi også montere højtalere i bilens bagdøre og der skal vi selvfølgelig også have trukket og monteret ledninger. Det er et møjsomt arbejde at montere højtalere i bagdørene da vi genbruger de beklædninger der sidder i bilen i forvejen, da alternativet er at købe nogle nye med højtalere i. Så er der monteret højtaler ledning i bagdørene. Som det ses er alle ledninger beskyttet så vi er sikre på at der ikke er noget der rasler eller knirker i dørene bagefter. Så er der monteret højtalere og se hvor flot de gitter er monteret, og nu kan man ikke se vi har eftermontereret højtalere i bagdørene. Nu har vi kodet bilen og skal teste de forskellige justerings muligheder det giver når man har BMW Logic 7 monteret i bilen. Her ses de 3 faste muligheder for lyd billeder. Her er muligheden for at justere lyden med en equalizer og så er det svært ikke at være tilfreds med lyden i bilen. Hvis du har en BMW LCI radio i bilen med 8 knapper kan du lægge 8 forvalgs ønsker en på hver af dem, og hvis du kun vil se hvad der er gemt skal du blot køre fingeren hen over knapperne, så kommer de små vinduer frem i bunden af skærmen på din BMW IDrive skærm. Her ses billedet på et BMW CCC navigation professionel og det er smukt med den brede skærm og muligheden for at have 2 vinduer åben på en gang feks. Som her kort og pilevisning. Da vi også har monteret Bluetooth i bilen skal vi selvfølgelig også have monteret en mikrofon som sidder skjult. Det er svært at se den mikrofon nu er eftermonteret i bilen. Man havde tidlige monteret en P Watch i bilen og desværre havde man ikke tænkt over at man skal skille bilen helt ad for at lave det ordentligt og derfor måtte den afmonteres igen. Man havde tidligere også monteret et Uoriginalt Bluetooth system og faktisk havde man monteret 2 og blot klippet knapperne af, så nu kom bilen frem med HIGH RISK OF DISCHARGE og det er fordi der bruges for meget strøm på bilen når den er parkeret. Så ud med dem selvfølgelig. Sådan ser det nye BMW CCC navigationssystem ud og nu er det muligt at navigere og spille en CD da der er et drev til begge medier, og så er den lille hylde også væk og det ser da smukt ud. Bilen skulle også have monteret en original BMW Alarm og som det ses på billedet kræver det også at man monteret et nyt bak spejl da den røde blinkdiode sidder monteret under det. Her ses tydeligt den røde blinkdiode der sidder under spejlet. Så skal vi have skilt og skiftet lidt i loftet, og her kommer der en ny plade så vi kan få monteret ultralyds sensorer. Sådan ser ultralyds sensoren ud og inden den monteres i den nye plade som monteres i loftet. Der skal selvfølgelig også trækkes en del ledninger rundt til den nye originale BMW Alarm. Vi skal også have monteret automatisk nedblændig på bakspejlet når nu vi alligevel skal montere alarm i bilen. Her ses alarm ultralyds sensoren monteret i det gitter som nu skal monteres i loftet. Det er kram og så er vi sikre på det bare virker og ikke kommer med en masse fejlalarmer. Så er det som med alt det andet vi har monteret ikke længere muligt at se det ikke altid har siddet monteret i bilen. Her sidder standard BMW spejlet og det kendes på den sorte knold man selv skal stille på når der kommer en kørerne bagfra og blænder føren, så skal man manuelt stille spejlet ned og op igen bagefter. Standard i bilen sidder der ikke ledninger til spejlet så det må vi have trukket og så monteret i spejlet. Her er de ledninger som nu skal sørge for at det nye( EC) elektrocrom spejl automatisk dæmper sig så man ikke bliver blændet af biler bagfra. Så er der monteret stik og så er det bare at montere det nye spejl. Det sidder smukt og godt nu og så er det monteret så man kan afmontere det igen hvis man skal have skiftet forrude eller andet arbejde på bilen. Så sidder det der, og læg mærke til den prik der sidder øverst i spejlet det er øjet der regulere dæmpningen af glasset automatisk. Det ser da smart ud det spejl, og så er det også ganske smukt. Så skal vi have testet funktionere i spejlet. Vi må have en lygte til at lyse ind i spejlet og læg mærke til at glasset på spejlet nu bliver mørkt. Så er det fuld dæmpet og det sker i løbet af et splitsekund. Så fjernes lyset og spejlet bliver lynhurtigt klart igen og hastigheden det sker med er imponerende. Så testes det med et svagere lys og så er dæmpningen svagere som det ses på billedet, det er næsten ligeså synd som de manglende diskanter fra BMW Fabrikken at dette ikke er standard i en BMW. Så skal vi have testet dioden som nu blinker når man låser sin BMW med bilens nøgle og ikke som i gamle dage da man skulle have en løs fjernbetjening i nøglen. Så er alarmen slået til og som det kan ses lyser dioden og dette billede krævede en serie for at få et hvor man kunne se lyset i dioden da den selvfølgelig blinker. Her har der været en alarm på bilen og så blinker dioden kraftigt for at fortælle man skal være opmærksom på at den nævnte alarm har været på bilen. I bilens originale instruktionsbog kan man se hvad de forskellige blink betyder og ikke mindst hvad der har forsaget alarmen. Bilen har også fået monteret diskanter i fordørene og er selvfølgelig blevet støvsuget hvor vi har været og så kommer de skruer og klips i morgen som manglede på bilen da vi fik den, så når kunden får sin nye BMW igen er alt som det skal være. For det er synd at man ikke samler og montere alt igen for der er en grund til at det sidder monteret fra fabrikken. Så er der kun herfra at sige tak for tilliden og desværre kan man ikke gengive den lyd der nu er kommet med BMW Logic7 i denne BMW for den er ikke mindre end fantastisk. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af kenn.
|
|
Tid til at oprette siden: 0.41 sekunder


























































