Denne Bil skulle have monteret en Alkolås da der var flere brugere på bilen og, for at undgå at nogen brugte bilen til at køre spirituskørsel skulle den monteres med en anordning som kræver at man blæser i en såkaldt Alkolås og er promillen over det tilladte kan bilen ikke starte.
Her sidder Alkolåsen placeret så den er nemt at komme til at bruge og når man åbner døren er Alkolåsen allerede i gang med at gøre klar til en blæsetest.
I grunden er det en sikkerhed som burde sidde i alle biler som kører med passagerer mod betaling da der desværre stadigvæk er mange der kører spirituskørsel hver evig eneste dag året rundt, og ikke kun når politiet kører færdels kampagner mod spirituskørsel. Når chaufføren sætter tændingen på bilen tager han Alkolåsen op og kikker på displayet og når der står klar, blæser han og han hører og mærker et lille klik, på displayet står der nu analysere og derefter forhåbentligt godkendt.
Når man har slukket bilen starter en nedtælling til man skal blæse i Alkolåsen for at starte bilen igen, og her er et valg af forskellige indstillings muligheder som man vælger når vi kalibrere eller montere Alkolåsen i bilen.
Nu kan alle passagerer være sikker på at der ikke bliver kørt spirituskørsel i bilen som de sidder i, og vi andre kan trygt møde den på vejen.
Vi har flere kunder der får en Alkolås monteret i private biler da der er mange der har et problem med at Mor eller Far eller et andet famille medlem kører når de har drukket, og fælles for dem alle er at de synes det er flovt. Men det er da sejt at tackle og handle på et problem. Så drop den tanke og tænk på i viser omsorg for personen som har et Alkoproblem men så sandelig også for alle andre for det kan også gå ud over dig som mig når vi færdes i trafikken.
Vi har Alkolåse enheder som udlejes i en kortere periode for at kunne vise personen som har Alkoproblemet at det er der. For vi kan lave et udskrift som viser alt. Også at man har prøvet at manipulere med Alkolåsen og det er ikke muligt overhovedet.
Husk. Det er bedre at blæse i en Alkolås end at blæse på alle andre.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 8 måneder siden af kenn.
Da jeg har fået en del forespørgsler på hvordan en Alkolås virker i det daglige og for at imødegå de spørgsmål kan du her se en video der demonstrerer hvordan Dräger Alkolås bruges og virker i dagligdagen.
Og så er det på sin plads at slå en pæl igennem nogle misforståelse som mange fejlagtigt tror man kan komme ud for.
Skulle man være så uheldig at gå i stå i et vejkryds SKAL MAN IKKE puste i Alkolåsen for at kunne starte bilen igen. Der starten en nedtælling som individuelt kan stilles efter ønske. Men som oftest er 15 minutter.
Kan man snyde med en Alkolås?
Afhængig af hvad ideen er med en Alkolås ændrer man en masse parameter i forbindelse med opsætningen inden Alkolåsen monteres i en bil, og der kan man stille det sikkerheds niveau som man ønsker. DOG kan man ALDRIG køre med en promille der er over det tilladte. I Danmark er den tilladte promille 0,5 men ofte ønsker kunder at få den stillet til 0,2 promille men det er valgfrit.
Ofte når vi bliver kontaktet af kunder der ønsker en Alkolås monteret kommer der denne udtalelse, man kan jo bare få en anden til at puste i Alkolåsen?
Prøv lige at tænke den tanke til ende og spørg så dig selv om du ville blæse i en Alkolås fordi føren var fuld eller havde fået for meget at drikke til at kunne køre bilen sikkert.? Nej vel for jeg har aldrig mødt en som ville gøre det, men ville du? være passager i en bil hvor føren ikke lovligt kan køre bilen fordi hans monterede Alkolås nægtede at give ham lov.
Det må ikke være særligt sjovt at vide at man er skyld i at uskyldige mennesker er blevet trafikdræbt eller føren er kørt galt, fordi man fejlagtigt ville hjælpe ved at blæse i en Alkolås som sidder monteret i en bil.
Sikkerhed.
Skulle man forsøge at manipulere med den monterede Dräger Alkolås gemmes alle data og når og hvis man ønsker at få læst alle start forsøg kan man få en liste med stop og starttidspunkter, og selvfølgelig også udlæse om man har forsøgt at manipulere med Alkolåsen for at få startet bilen.
Skam.
Mange famille medlemmer som ringer for at høre om en Alkolås er meget skamfulde og synes det er pinligt at et af deres famille medlemmer har et alkohol problem og derfor ønsker at få en Alkolås monteret så det ikke længere er muligt at kunne køre bil når man har drukket over den tilladte promille.
Jeg er ret sikker på at jeg taler for alle andre trafikkanters vegne når jeg siger at jeg synes det er sejt at man håndtere et problem og der er INTET flovt eller skamfuldt i at få monteret en Alkolås i bilen når man har eller vil undgå at ens bils bliver brugt til at køre spirituskørsel.
Kalibrering.
En Alkolås skal kalibreres en gang om året og det skyldes at de brændselsceller der skal måle den luft man blæser ind i Alkolåsen skal renses og samtidigt læser man alle start forsøg ud og ønsker man dem printet ud er dette også muligt.
Priser.
En Alkolås kan fås fra kr. 9995 inkl. Moms og vi har også nogle modeller til udlejning.
Husk.
Det er bedre at blæse i en Alkolås end at blæse på alle andre
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 4 måneder siden af kenn.