Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! BMW E61 CIC controller/Alarm/Varmer
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Værksted! BMW E61 CIC controller/Alarm/Varmer

Værksted! BMW E61 CIC controller/Alarm/Varmer 13 år, 9 måneder siden #711

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW original CIC controller / BMW Alarm / BMW motorvarmer og komfortvarmer,

Her kan du se monterningen af BMW CIC controller, BMW original alarm, BMW original motorvarmer og det er lækkert udstyr i en BMW.
Kunden ønskede at få monteret den nye smart CIC controller til at betjene sin IDrive med og at få monteret en original alarm som benytter næsen under spejlet og som betjenes over bilens fjernbetjening og til sidst en original motorvarmer som også kan betjenes i bilens originale IDrive skærm og menu.

BMWE61CICController1Medium.jpg

Her ser du bilen med den almindelige IDrive controller.

BMWE61CICController2Medium.jpg

Som du kan se på billedet er der nogle småhakker i Alu pladen og det er noget der irriterer øjet hvergang man sætter sig ind i bilen.

BMWE61CICController3Medium.jpg

Der er flere småhakker og læg lige mærke til den smukke gearstang der sidder i bilen det er blandt andet forskellen på en Pre LCI BMW og en LCI BMW.

BMWE61CICController4Medium.jpg

Inden vi afmontere IDrive controlleren har vi kodet og lagt ny software i bilens navigation professionel også kaldet CCC og som test er den tilsluttet og afprøvet.

BMWE61CICController5Medium.jpg

Bilen pakkes ind i tæpper og så starter det store adskillelse arbejde da der skal montere ny IDrive controller alarm og ledningsnet til original motorvarmer.

BMWE61CICController6Medium.jpg

Her er armlænet i midten af forsæderne afmonteret da der skal laves tilpasning til den nye CIC IDrive controller.

BMWE61CICController7Medium.jpg

Her ligger midter armlænet og som det kan ses sidder der den IDrive controller vi skal have afmonteret for at montere den nye, for at undgå støv og andet ballade i bilen bliver den afmonteret

BMWE61CICController8Medium.jpg

Vi har indkøbt en ny original BMW Alu plade der er forberedt til den nye CIC Controller og se lige hvor smuk den er.

BMWE61CICController9Medium.jpg

Her ses det tydeligt at det kræver lidt tilpasning i armlænet for at montere den nye CIC controller.

BMWE61CICController10Medium.jpg

Vi har udviklet et tilpasningsbeslag så vi kan placere controlleren fuldstændig i midten og derfor kommer pladen først på når vi er færdige med at montere armlænet i bilen.

BMWE61CICController11Medium.jpg

Dette er vi faktisk svært stolt over for se lige hvor perfekt den sidder i armlænet og så lige det at man kan skifte pladen igen, hvis uheldet skulle være ud og kunden fik lavet en ridse eller et hak.

BMWE61CICController12Medium.jpg

Se lige dette smukke syn den nye originale BMW CIC controller monteret i den nye plade og den sidder 100 % lige og perfekt monteret.

BMWE61CICController13Medium.jpg

Se selv efter hvor perfekt den sidder monteret.

BMWE61CICController14Medium.jpg

Med dette syn er det en sand fryd at have brugt en masse tid og finesser på dette men det bedste er den glæde kunden møder når han sætter sig ind i bilen og selvfølgelig når han bruger sin IDrive skærm og nu kan taste direkte Radio. NAV. CD. TEL OSV.

Original BMW alarm.

Her kan du se hvad det kræver at montere en original BMW alarm som fungere sammen med bilens originale fjernbetjening og kan udlæse på en diagnose på alle bilens styresystemer.

BMWE60E61OriginalAlarm1Medium.jpg

Som det ses på billedet er der en del der skal skilles ad og bilens loft skal afmonteres når man skal montere en original BMW alarm.

BMWE60E61OriginalAlarm2Medium.jpg

Her ser du den originale BMW alarm og det ligner jo bare en masse ledninger men følg med så ved du hvordan sådan en alarm er monteret i en BMW E61

BMWE60E61OriginalAlarm3Medium.jpg

Der er meget der skal afmonteres i loftet og inden man er færdig har man vasket hænder næsten 25 gange

BMWE60E61OriginalAlarm4Medium.jpg

Et lille stemningsbillede undervejs og samtidigt bliver der trukket ledninger rundt til original motorvarmer derfor er bilens bagsæde afmonteret..

BMWE60E61OriginalAlarm5Medium.jpg

Så er det meste afmonteret i loftet og så skal man passe på at det ikke folder for de mærker efter folder kan man ikke fjerne igen.

BMWE60E61OriginalAlarm6Medium.jpg

Så er det nede og man kan undre sig over hvordan de har fået det monteret hurtigt på BMW fabrikken,

BMWE60E61OriginalAlarm7Medium.jpg

Da der er en masse smådele at holde styr på er det smart al lægge de små ting på bilens tag så man har styr på hvad og hvor det er afmonteret fra.

BMWE60E61OriginalAlarm8Medium.jpg

Her ser du de kabine sensorer ultralyds som skal monteres i loftet til den originale alarm.

BMWE60E61OriginalAlarm9Medium.jpg

Det er noget af et syn at kikke ind i en BMW E61 når næsten alt beklædninger er afmonteret, de hvide gardiner der sidder ude i siderne er side Airbags.

BMWE60E61OriginalAlarm10Medium.jpg

På billedet ser du en af ultralyds sensorerne monteret i holderne du senere ser monteret i begge sider af loftet da det kræver 2 for at dække hele bilen indvendigt.

BMWE60E61OriginalAlarm11Medium.jpg

Som det ses på billedet er bilen monteret med dobbelt soltag (panorama) og ledningen der kommer ned ved motoren er til bilens alarm sensorer, der sidder 2 motorer til soltaget en for og den du ser bag i bilen.

BMWE60E61OriginalAlarm12Medium.jpg

Så er tilpasningen og monterningen færdig til alarmen så nu skal vi have loftet ind i bilen igen uden at der kommer folder eller sorte fingere.

BMWE60E61OriginalAlarm13Medium.jpg

så er loftet kommet op på plads og nu er det svært at se at vi har lavet noget i loftet da det ser ud som leveret i bilen fra BMW fabrikken.

BMWE60E61OriginalAlarm14Medium.jpg

Så er loftet næsten monteret færdig og det tager sin tid da det er vigtigt at man er omhyggelig og ikke laver mærker.

BMWE60E61OriginalAlarm15Medium.jpg

Dette er en bonus info til dig som kikker med for har du soltag i din BMW skal du engang imellem have afmonteret din bagkofanger for at huske at rense de afløb til soltaget og de sidder placeret her som du kan se på billedet.

BMWE60E61OriginalAlarm16MediumMedium.jpg

Her kan du se at det en soltags afløb var begyndt at stoppe til og fjerner du ikke det snavs der samler sig i disse afløb risikere du at få vand i reservehjulsbunden i bilen og der sidder en masse meget dyre styremoduler placeret. (Kendt fejl) på en BMW.

BMWE60E61OriginalAlarm17Medium.jpg

Her ser du sensorerne monteret i loftet og det ser du når du sidder i bilen, det er da smukt og pænt placeret og ikke mindst monteret.

BMWE60E61OriginalAlarm18Medium.jpg

At tage et billede hvor alarmens blinkdiode blinker kræver en del med her ser du det på dioden som sidder placeret under spejlet.

Original BMW motorvarmer.

Fordelen ved at få monteret en original BMW motor /komfortvarmer er at man får mulighed for at betjene funktionen i bilen originale BMW IDrive skæm og skulle noget drille kan vi udlæse fejlen på vores tester og det kan et autoriseret værksted også. Kunden her har også bestilt det fjernbetjent som giver mulighed for at tænde det inde fra stuen hvis ikke man har programmeret en tid i bilen IDrive skærm inden man forlod bilen. Nedenfor kan du følge monterning af ledningsnettet da vi har et samarbejds værksted der montere det mekaniske som vand og selve varmeren da det kræver lift og lokaler til den type arbejde.

BMWE61originalMotorvarmer1Medium.jpg

Her ser du den originale BMW motorvarmer og ledningsnettet ser nu ikke ud af meget
med det tager tid af trække det rundt i bilen så det ligger smukkere end fra BMW Fabrikken.

BMWE61originalMotorvarmer2Medium.jpg

Varmeren sidder placeret i venstre forreste hjulkasse som man kan se i en anden tråd på vores forum og derfor skal ledningerne selvfølgelig monteres så det er nemt for det andet værksted at montere dem når de montere selve varmeren.

BMWE61originalMotorvarmer3Medium.jpg

Som altid skal vores ledninger beskyttes når de monteres i bilen og så er vi helt sikker på at der ikke er noget der rasler bagefter.

BMWE61originalMotorvarmer4Medium.jpg

Så er ledningsnettet kommet frem til tanken som sidder placeret under bagsædet på bilen.

BMWE61originalMotorvarmer5Medium.jpg

Under dette dæksel som skal skiftes sidder brændstofpumpen som også bliver skiftet når man får monteret en original BMW motorvarmer

BMWE61originalMotorvarmer6Medium.jpg

Det må være en fornøjelse når man skal montere, at der sidder et ledningsnet lige til at montere når man har placeret motorvarmerens brændstofpumpe.

BMWE61originalMotorvarmer7Medium.jpg

Så er der lavet en forgrening på ledningsnettet og det ser da smukt ud, det er en fornøjelse for mig at se når andre har lavet et godt og flot stykke arbejde, og så ikke mindst vide at det er lavet som man skal lave det.

BMWE61originalMotorvarmer8Medium.jpg

Spændingen til varmeren skal monteres i den sikringsboks der sidder monteret i bagenden på en BMW E61 så der skal vi have trukket ledningen ned. så kan man nemlig se hvilken sikring der passer til varmeren i bilens originale instruktionsbog.

BMWE61originalMotorvarmer9Medium.jpg

Her ses ledninger der kommer oppe fra venstre for og når varmeren er monteret er det blot at montere den og sætte en sikring i så kører varmeren efter en kodning på bilen.

BMWE61originalMotorvarmer10Medium.jpg

Ledningerne som skal monteres på selve varmeren ligger klar her så det blot er at sætte dem til.

BMWE61originalMotorvarmer11Medium.jpg

Her er bilen samlet igen og så kan man ikke se at vi har gjort klar til motorvarmer, men det har vi som du nu har set

BMWE60E61OriginalAlarm19Medium.jpg

Bilen er for nu færdig på vores værksted og skal nu have varmeren monteret så vi kan kode bilen og montere lader og fjernbetjening. Kunden har hentet sin bil og aftaler tid med det andet værksted når det passer kunden, og inden jeg har fået skrevet dette indlæg færdig har kunden kommenteret på sine nye monterninger i hans smukke BMW E61
Og hvad er nu det en ny BMW er kommet på værkstedet for at få monteret noget udstyr..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E 61 CIC controller/Alarm/Varmer 13 år, 9 måneder siden #712

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Jeg er imponeret over hvor lækker den ny idrive controller er. Navigationerne igennem menuerne og endda genvejstasterne samt retur til sidste menu er 100% gennemført. Læs: Jeg er glad! Original Alarm, spiller max, af uvisse årsager havde der forvildet sig en uoriginal alarm ind i kabinen, men den er heldigvis røget til de evige alarmmarker... Glæder mig til at få de sidste detaljer med, kodning af varme osv. Flot, det er bare så flot, TAK!

/S

Sv: BMW E 61 CIC controller/Alarm/Varmer 13 år, 9 måneder siden #713

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Mr.S

En af de fordele der er ved at tale med brugeren om udstyr til hans BMW er at når jeg montere det har jeg ham i tankerne og jeg ved fra mig selv hvad jeg forventer når jeg henter noget jeg skal have andre til at lave for mig, og den glæde du også viste, er alle de små finneser værd som man ikke ser men som er der.

Så tak for den viste tillid og jeg håber dit nye udstyr bringer dig en køreglæde i fremtiden, og skulle du mangle noget i udstyr ved du jo at du altid er velkommen igen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.48 sekunder