Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 9 måneder siden #662

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
TAK for jeres pæne ord og det er en fornøjelse at få et BMW CIC projekt til at virke Som man har arbejdet meget på og en del gange hevet sig i håret.

Det smarte ved systemet er at man kan lave statusser på Facebook og Twitter hvis man er til det og så kan man også se sin kalender og lave en ny aftale imens man taler med en i telefonen via Bluetooth.

Desværre understøtter IPhone ikke på nuværende tidspunkt at man henter sin mail via BMW Connected men skal lige have sat en anden model til og set om det er som andre siger at de andre telefon modeller understøtter afhentning af Emails.

Men indrømmet så er der en del at lære og den eneste måde er at benytte systemet og så hen af vejen opdage nye smarte funktioner og så sent som i dag opdagede jeg at det er muligt at lave flere ruter i navigationen på samme tid så skal man flere steder på en tur kan man lægge dem til ruten...

Laver en beskrivelse af funktioner når jeg selv har fundet ud af alle de funktioner dette fantastiske BMW CIC system kan.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 9 måneder siden #671

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Tusind tak for introen til CIC i går.

Det ser endnu bedre ud i virkeligheden. Det der overrasker mig mest er hastigheden det hele reagerer med, det er imponerende.

Flot stykke arbejde ikke andet at sige til det.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #917

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Så er beslutningen taget. Jeg vil gerne have installeret CIC i min bil. Kan godt se både hastighedsmæssigt og ikke mindst løsningsmæssigt i forhold til bla. kortopdatering at det vil være en klar fordel. Træls man med de nye kort skal skifte disk alt efter hvor man kører (Europa).

Ser frem til at høre fra dig, god pinse.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #919

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per og andre

som det ses på billedet nedenfor er det blevet en lagervare og da der bruges rigtig mange timer på at finde alle dele som det kræver for at montere BMW CIC skal det være på lager. Jeg har været ude for at et par systemer ikke har, kunne kodes og det ville være ærgerligt at glæde sig over at skulle hente sin BMW med CIC navigation monteret og så gå forgæves fordi vi først skulle have en nye enhed på lager. Det gælder faktisk det meste udstyr man skal montere for det er ærgerligt at ikke kan komme videre eller blive færdig fordi en enhed er defekt, og da det er brugte enheder kan det sagens opstå, men her henter vi bare en ny enhed på lageret.

BMWCIC-Computer-lager1Medium.jpg

BMW Udstyr på lager
.
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #921

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Som du kan læse tog Holtzmann beslutningen om at få monteret dette BMW CIC navigation i sin BMW E61 LCI og her kan du følge monteringen lidt og så bliver det spændende at læse hans bedømmelse af systemet.

Det er ubeskriveligt at prøve at fortælle hvilke fordele dette system har i forhold til det (Gamle) BMW navigation professionel i hvert fald hvad angår hastighed og så selvfølgelig den nye type HD skærm som nu er monteret i bilen.

BMWCICIBMW-E61-LCI1Medium.jpg

Her ses bilen inden vi starter på afmonteringen af BMW Navigation Professionel.

BMWCICIBMW-E61-LCI2Medium.jpg

Klude må der til og det starter vi faktisk med hvergang vi montere i en BMW.

BMWCICIBMW-E61-LCI3Medium.jpg

Så er BMW CIC systemet næsten monteret og nu skal det så kodes og opdateres med sidste nye software og kortdata.

BMWCICIBMW-E61-LCI4Medium.jpg

Bilen samles først når systemet er opdateret og imens ser man dette smukke billede på IDrive skærmen.

BMWCICIBMW-E61-LCI5Medium.jpg

Da systemet og giver mulighed for stemmestyring (kommandoer) på Engelsk skal vi selvfølgelig have monteret en mikrofon i bilen også.

BMWCICIBMW-E61-LCI6Medium.jpg

Så er bilen næsten færdigmonteret og som det kan ses er der nu monteret den nye type BMW CIC controller. Da den rigtige plade ikke var kommet fra vore leverandør blev vor demoplade monteret og skiftes selvfølgelig når den rigtige kommer.

BMWCICIBMW-E61-LCI7Medium.jpg

Det ser da smukt og gennemført ud.

BMWCICIBMW-E61-LCI8Medium.jpg

Så skal bilen bare ud og have kalibreret sig så CIC systemet ved det er i Danmark nu og skulle noget drille undervejs er det blot at trykke nummeret på skærmen som er bilens Bluetooth system som er en lille del af funktionerne man kan betjene i det nye BMW CIC system.(Hvis Bluetooth modul er monteret i bilen også)

Så mangler der blot at den nye plade ankommer og bliver skiftet og lad os så høre hvad Holtzmann synes om sit nye BMW CIC navigation som han køre rundt med i bilen nu.

Tak for tilliden og god tur.
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #923

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Tusind tak for installationen i går. Rart med hurtig levering når man endelig har taget sig sammen og truffet beslutningen.

Hvad skal jeg sige om systemet.......hmmmmm.....der er desværre ikke så meget andet at sige end følgende.

Det er totalt fantastisk. Opløsningen er uovertruffen, hastigheden lysår foran CCC'en jeg havde. Nu har bilen virkelig et system der passer til sådan en lækker bil.
Der er en stejl lærekurve, nogle af menuerne ligger anderledes og operativsystemet er "opbygget" lidt anderledes.

Det er den ultimative opgradering af min bil.

Endnu engang tak for en perfekt og smertefri installation af udstyr hos dig Kenn.

P.S.: Der er dog lidt malurt i bægeret, det er ikke en elegant løsning med min Ipod der ligger ved bagsæderne. Kan du ikke tænke over en løsning så det "problem" ikke længere er der.

Mvh
Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
Tid til at oprette siden: 0.56 sekunder