Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 2 måneder siden #1262

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Nu har jeg kørt med CIC i 4 måneder, og stadigt bliver jeg overrasket over funktionaliteten af dette utroligt lækre system.
Nu troede jeg så ikke længere at jeg kunne blive mere begejstret fór CIC og combox, og hvad sker så.
Kenn og hans team koder lige bilen i 5 min, og vupti så er der voicecontrol. Hmmmm tænker man, hvad er nu det for en fisk, men efter bare at have kørt med det i 1 time, og naturligvis leget med det, så må jeg sige........f*** det er smart og det virker bare. Hun forstår alt selv ærkedanske vejnavne etc. Det er bare for vildt. Utroligt at BMW først med 2010 modellerne af E6x har sat CIC i.

Kenn, du skal endnu engang have tusind tak for en perfekt service og ikke mindst for at lægge sådanne features ind i min bil.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 2 måneder siden #1273

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Holtzmann.

Først tak for de pæne ord og du kan godt begynde at glæde dig over du har dette fantastiske BMW CIC system monteret i bilen for du er slet ikke færdig med at blive overrasket.

Inden længe vil du også have en mulighed for at læse SMS beskeder og E-mails på dit CIC system.
Jeg kører test på aktiveringen og ligeså snart den er klar til opdatering i de systemer vi har monteret kommer der nogle billeder herinde.

En af de store fordele ved dette system er at det er softwaren der afgør hvilke muligheder og funktioner vi får i systemet, så det er som at få nyt hvergang vi kan aktivere flere og flere funktioner.og som jeg kan se på dit indlæg er det noget du som jeg synes er vildt smart.

Imens du venter kan du se mere om BMW CIC systemet på dette link. www.bmw.com/com/en/insights/technology/c...ive/2010/videos.html og nyde at du som jeg har det monteret i vores BMWer idag.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 2 måneder siden #1275

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Imens vi har ventet på at kunne udvide vores funktioner med SMS og modtagelse af E-mail på CIC systemet har vi netop udskiftet endnu et BMW CCC professionel som havde BMW’s første generation af Bluetooth monteret nemlig det med BMW røret monteret i midterarmlænet.

BMW_RR_I_ARMLN_NU_CIC_COMBOX.1Medium.JPG

Her ses røret som BMW har monteret fra fabrikken og det kan vi godt kalde første generation af Bluetooth i BMW E60 /E61

BMW_RR_I_ARMLN_NU_CIC_COMBOX.4Medium.JPG

BMW opstarts billede på en BMW CCC professionel.

BMW_RR_I_ARMLN_NU_CIC_COMBOX.2Medium.JPG

Her ses forskellen på det (gamle) BMW rør og den nye CIC Media snap in adapter.

BMW_RR_I_ARMLN_NU_CIC_COMBOX.3Medium.JPG

Her sidder så den nye BMW CIC controller og CIC navigation færdig monteret og som det ses er der ved at blive loadet kortdata ind på systemets indbyggede harddisk.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 2 måneder siden #1276

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
SMS / E-MAIL BESKEDER på BMW CIC SYSTEM.

Som nævnt har vi arbejdet lidt på at få SMS og E-mails vist på CIC skærmen og nu er det sørme også lykkes. Der mangler lidt i at få e-mails men det er softwaren i IOS 6.0 til Iphone der mangler lidt, men mon ikke de har fået styr på det når der inden længe kommer en ny opdatering.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.1Medium.JPG

Kikker man på skærmen kan man i toppen se at der er kommet en ulæst besked og for at komme til at se denne trykker man på menuen Office.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.2Medium.JPG

Under menuen Office er der kommet et nyt menu punkt nemlig Office today og her ses også messages.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.3Medium.JPG

Min søn har været så venlig at sende mig en besked og som det ses på den lukkede kuvert har jeg ikke åbnet den endnu.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.4Medium.JPG

Når jeg har beskeden på CIC skærmen har jeg mulighed for at ringe til afsenderen eller gemme personen i min telefonbog og selvfølgelig mulighed for at ringe til personen. Blot ved at rykke markøren på skærmen.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.5Medium.JPG

Her er beskeden åbnet og stod der en længere besked ville det kunne læses her.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.6Medium.JPG

Skulle man ønske det kan man bede CIC systemet om at læse beskeden op og det er da smart.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.7Medium.JPG

Nu kom der endnu en SMS besked og kuverten er lukket så den er ulæst, så den må vi have åbnet og læst.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.8Medium.JPG

Det må være en reklame SMS men skidt det viser hvor fantastisk og smart dette BMW CIC navigations system er og selvfølgelig også at det løbende åbner op for et utal af muligheder.

BMW_SMS_I_CIC_NAVIGATION_MOBILTEKNIK.9Medium.JPG

Som det ses er markøren grøn og det betyder at trykker man på BMW CIC controlleren nu ringer man op til afsenderen og det ville jeg ikke få noget ud af da det er en besked jeg har sendt, men det ville du for se lige hvor smart dette system er. ?

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 2 måneder siden #1277

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Dam det CIC system udvikler sig hele tiden.

Du har ganske ret, det er klart noget jeg vil være interesseret i, da jeg synes det er en fed feature. Hvornår går du fra beta til full roll out?
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 1 måned siden #1369

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW CIC Video

I forbindelse med en udskiftning at mit armlæn i min BMW E61 som du kan se mere om her www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...terarmlaen-i-bmw-e61 skulle jeg have afprøvet nogle nye kabler i forbindelse med mit BMW CIC navigations system i bilen og det er faktisk lidt forkert blot at kalde systemet for Navigationssystem da det rigtige ord må være Multimedie center da der stort set intet er umuligt med dette BMW CIC multimedie system monteret i bilen.

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.1Medium.JPG

Min Iphone er sat i min BMW CIC Media adapter og så styres den oppe på CIC IDrive skærmen. Se lige de syninger der er på det originale BMW M5 Midterarmlæn også.

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.2Medium.JPG

Her kan vi se at telefonen som er sat i Media adapteren nu er en del af systemet og nu skal vi afprøve en ny menu.

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.3Medium.JPG

Vi skal nemlig have menuen Video frem på skærmen og de film jeg har liggende på min Iphone skal vi nu ses på skærmen foran

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.4Medium.JPG

Her ses de filmtitler som jeg har liggeende på min telefon og jeg har lagt en del på efterhånden fordi dette er noget vi har arbejdet på et stykke tid for at få til at lykkes også.

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.5Medium.JPG

Her er det stakkels Terkel I knibe som vi vælger at se på systemet. Man ser dette billede med filmen inden man vælger om det er den man vi vælge at se nu.

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.6Medium.JPG

Her er filmen så i gang og det er slet ikke så skævt som dette billede er taget af CIC systemet i bilen.

BMW_CIC_VIDEO_FRA_IPHONE.7Medium.JPG

Når filmen eller det valgte er slut komme alle oplysninger om længde samt titel og som med muligheden når man afspiller musik har man også mulighed for at se næste film enten den næste eller den lige før den man er på nu.

Så nu er det sørme også muligt at afspille sine videoer fra telefonen på dette herlige BMW CIC navigations (Multimedie) system.

Video løsningen er et tilkøbs valg som kan eftermonteres på de BMW CIC systemer som vi har monteret hos kunder i forvejen, men video vil være en option vi montere på BMW CIC systemet for fremtiden, da vi har lavet det ledningsnet det kræver at få. Samt den ekstra kodning af systemet som det kræver.
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 1.29 sekunder