Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #924

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Det er nu nemt at komme på en løsning så vi kan integrere din iPod løsning for hvorfor bruge en IPod når du kan lægge musikken direkte på harddisken i CIC systemet? Det næste der bør monteres er den originale BMW combox for så kommer muligheden for at streame musik direkte fra din telefon eller afspille et hav af webradio kanaler.

IPod er da Old School nu du har fået monteret BMW CIC i bilen for der ligger er verden af muligheder åbne for dig. Jeg har en harddisk på mit bagerste USB stik (Det der sidder lige foran bagsædet) og så kan jeg lægge musik på en USB og sætte det i stikket som du og jeg har i handskerummet foran så bliver musikken overført til harddisken i CIC enheden.

Så Combox i og ud med den 6FL så spiller det på alle tangenterne og med et simpelt valg har du pludselig masser af lydkilder at vælge imellem og det er udover at være smart også en fornøjelse for nu kan man vælge imellem alt den musik man har for det er nu tilsluttet i bilen.

BMW-USB-BAGMedium.jpg

En anden smart finesse er at man på det USB stik man har siddende monteret imellem forsæderne og foran bagsæderne kan tilslutte en hvilken som helst telefon og det betyder at har man en med ud at køre som har musik på sin telefon eller en telefon der er ved at løbe tør for strøm er det blot at tilslutte den til stikket så kan man også afspille musikken på telefonen og selvfølgelig lades telefonen også op samtidigt. min kone har en HTC og jeg har en IPhone 4 og istedet for at have en masse forskellige 12V ladere i bilen har jeg et USB kabel til en HTC og en Samsung telefon som er vist på billedet.

De forskellige USB ledninger ligger i lommen på ryglænet når de ikke bruges.

Det er smart.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #934

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Når nu vi er ved det smarte med BMW CIC navigation og multimedie synes jeg at det må være på tide at vise lidt om de muligheder det giver med afspilning af musik på og fra de forskellige tilslutninger man har med et BMW CIC system.

Musik-i-BMW-CICnavigation1Medium.jpg

Opstarts billede på BMW CIC som er set før men så sandelig ikke tager skade af en gengivelse for det er flot og som du vil se på serien af billeder er det et system som ikke blot er flot men også meget gennemført og smart.

Musik-i-BMW-CICnavigation2Medium.jpg

På billedet ses de tilslutninger der mulighed for at benytte på systemet som er USB / Snap In / Bluetooth streaming / AUX / Plug-in.

Musik-i-BMW-CICnavigation3Medium.jpg

Her er systemet ved starte op som det ses er vi i menuen som hedder eksterne enheder og nu læser systemet om der er tilsluttet udstyr som mp3 filer eller andet.

Musik-i-BMW-CICnavigation4Medium.jpg

Her er så tilsluttet en harddisk på USB indgangen (Kenn HDD) og Bluetooth streaming er er også muligt (Kenns Iphone) AUX front er stikket til at lægge MP3 filer på harddisken som er indbygget i CIC enheden. Der er mulighed for at lægge fra. 8 GB. Til 12,5 GB

Musik-i-BMW-CICnavigation5Medium.jpg

Her er der fuldt hus og da min telefon er lagt i Snap In adapteren giver det også mulighed for at afspille musikken fra min Iphone imens den lades op samtidigt. Men ønskede jeg at benytte den uden at den er placeret i snap in holderen er det også muligt endda med (Id Tacs) Tekst på nummere der afspilles. (MP3 filer der steames via Bluetooth)

Musik-i-BMW-CICnavigation6Medium.jpg

Menu billedet her viser at jeg afspiller nummer 9 på USB indgangen på top bjælken og der kan jeg også se antennesignalet på min telefon som er fuldt og så at klokken er 8:32 og se så lige album coveret imens nummerere fra albummet afspilles. I bunden kan man se at det er nr.9 ud af 16 og så er der en markering på hvor meget tid der er tilbage af nummeret som afspilles nu.

Musik-i-BMW-CICnavigation7Medium.jpg

Kører man ned på knappen for at springe tilbage i nummere der er på albummet fortæller systemet hvilket nummer der er det forrige.

Musik-i-BMW-CICnavigation8Medium.jpg

Det samme sker hvis man ønsker at høre næste nummer på albummet (Cd’en) som nu ligger på min tilsluttede harddisk.

Musik-i-BMW-CICnavigation9Medium.jpg

Som teksten på forrige billede viser, er nummeret I LOVE YOU og se lige de øjne og den opløsning CIC systemet giver så er der næsten kun en ting at sige og det er I LOVE YOU TOO

Musik-i-BMW-CICnavigation10Medium.jpg

Her er vi så tilbage i hoved menuen og øverst i bjælken kan vi se den runde ringe som er ved at køre rundt, det er data der trækkes fra min telefon så systemet ved om jeg har nye aftaler eller telefon nummere på min telefon siden sidst den var koblet på systemet.

Musik-i-BMW-CICnavigation11Medium.jpg

ConnectedDrive bliver hele tiden udviklet efterhånden som der kommer opdateringer til telefonen hvor den Apps som hedder Connected IDrive er hentet og nu ligger som en valgmulighed.

Musik-i-BMW-CICnavigation12Medium.jpg

Her er vi så inden og se på muligheden for at afspille WEB Radio kanaler og dem er der et hav af faktisk over 10 000 så man kommer aldrig til at mangle musik under kørselen, for der er uanede mængder af musik og så giver det også muligheden for at vælge genere som Blues / Disko / Pop / Klassiks / Osv.

Musik-i-BMW-CICnavigation13Medium.jpg

Her ses det udvalg af funktioner der ligger under BMW Apps som er undermenuen i ConnectedDrive og her er vi inde og se opdateringer på Twitter. Men som det ses er der mange muligheder og som nævnt kommer der løbende flere til.

Musik-i-BMW-CICnavigation14Medium.jpg

Så er vi tilbage på hovedskærmen og kikker du op i øverste højere hjørne kan du se at jeg afspiller Pop Fm og der har været et ubesvaret opkald for der er kommet et + oven på røret.

Dette BMW CIC system er så utroligt smart og jeg glædes dagligt over hastigheden og det knivskarpe billede jeg har nu og så at det giver mig så mange fantastiske muligheder.

Der kommer i øjeblikket mail fra Sverige og Norge på systemet og den næste kunde til BMW CIC kommer på værkstedet i morgen. Så man fristes næsten til at sige at det er ved at være en standard på værkstedet og inden længe kommer der ventetid på systemerne da de SKAL leveres fra pålidelig leverandør og ikke en der arbejder når vi andre sover.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #935

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Og så lige lidt mere til toppen af kransekagen.

BMW-ConnectedMedium.jpg

Da systemer er en del af bilen og er Connected (Tilsluttet) får jeg disse data på min telefon når jeg forlader bilen. Som det ses kan jeg se hvor meget brændstof jeg har tilbage og hvor mange KM det cirka rækker til inden jeg skal tanke igen. Så er der totalt hvad bilen har kørt af KM. Det er en funktion som jeg personligt synes er smart for når jeg aflevere min bil til service kan jeg også se hvor meget man har kørt i min bil. Ellers hvis jeg sidder hjemme og ved jeg har en aftale næste dag så er det blot at se om jeg skal tanke inden jeg skal være der.

For man kommer ikke for sent med BMW CIC Navigation monteret i bilen.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 6 måneder siden #947

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her kommer så endnu en BMW E60 ejer der er med i selskabet for os der har BMW CIC navigation i bilen og der er flere indlæg som viser hvad det kræver så vil blot vise bilen med den nye type BMW CIC controller og så selvfølgelig hvordan telefondelen ser ud på et BMW CIC system.

Vi har haft en udfordring med at koble det i forvejen monteret (TCU) telefon (Bluetooth) modul til systemet og nu er det så også lykkes. Det betyder at man ikke behøves at skifte til en BMW Combox men kan bruge det Bluetooth system som bilen har monteret i dag. Så vi skifter enheden ud foran og så har man det lynhurtige navigationssystem men ikke alle de muligheder med musikken og Facebook som også er beskrevet i denne tråd.

BMW-E60CICUdskiftning1Medium.jpg

Her ses bilen inden vi går i gang og som kludene viser skal vi have skilt bilen ad og monteret den nye BMW CIC controller.

BMW-E60CICUdskiftning2Medium.jpg

Her lige et billede af den (gamle) controller ville have haft skrevet kedelige men ville ikke fornærme nogen men den blegner fuldstændigt i forhold til den nye type. Især om aftenen når der er lys i alle tasterne og rundt om drejeknappen.

BMW-E60CICUdskiftning3Medium.jpg

Det er nu en flot bil sådan en BMW E60 indeni og som det ses bliver der passet godt på den af bilejeren.

BMW-E60CICUdskiftning4Medium.jpg

Her sidder den så den nye BMW CIC Controller og fortæl mig så om ikke den er direkte smuk og elegant.

BMW-E60CICUdskiftning5Medium.jpg

Her kodes bilen og samtidigt tester vi at kunden MP3 tilslutning virker og så skal vi have ringet et nummer på BMW CIC systemet.

BMW-E60CICUdskiftning6Medium.jpg

Se lige det billede på telefon menuen I CIC man har til rådighed nu, når man skal ringe et nummer op direkte på det nye BMW CIC system.

BMW-E60CICUdskiftning7Medium.jpg

Kikker man på billedet i venstre side kan man se at der er fuld styring af telefonbog / sidste opkald /indgående opkald / direkte opkald og hvem vil ikke benytte det i dag med dette smukke CIC telefon menu billede. Selv nummeret på skærmen er godt at kende når man taler BMW CIC navigation.

Efter mit forrige indlæg hvor jeg beskriver muligheden for at lægge og styre sin musik på dette nye BMW CIC navigations system har jeg modtaget flere mails som stiller det samme spørgsmål. Nemlig hvad kræver det at få monteret i sin BMW og har det nogen betydning på noget andet i bilen.

Når vi montere et BMW CIC navigationssystem i bilen koder vi bilen og da dette system desværre ikke var til rådighed i vores BMW modeller før årgangen slut 2009 betyder det følgende for dig som BMW CIC bruger og ejer.

Når du i fremtiden kommer på et autoriseret BMW værksted kan de ikke kode bilen hvis du får monteret udstyr i bilen på det autoriserede BMW værksted, og dog fjerner (afmontere de CIC systemet imens de koder bilen ) giver det ikke nogle problemer overhovedet.

Men med en pris på de autoriserede værksteder på det gamle BMW CCC navigationssystem på små 45000kr. bliver det nok ikke noget problem og dette (nye) BMW CIC kan de slet ikke montere da de som nævnt ikke kan kode det.

Husk SÃ¥.

Det har IKKE nogen betydning for service og fejlfinding på bilen fremadrettet på et autoriseret BMW værksted selvom der er monteret BMW CIC navigation.

Alle de smarte finesser vi har kodet i bilen som digitalt speedometer i bilens kombi instrument forsvinder også når du har været på et autoriseret BMW værksted og så skal du forbi os eller en af de dygtige samarbejdspartnere vi har i Danmark for at få det Kodet i bilen igen.

Vi er med dig hele vejen og det i en fandens fart. For det går stærkt og direkte med dette fantastiske BMW CIC navigation. I bilen.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 5 måneder siden #1047

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW LIVE

BMW CIC navigation er nu en BMW udstyrs variant vi efterhånden har monteret og leveret en del af på værkstedet og en af de ting som er vigtig er at vi løbende får testet det forskellige software versioner man kan få i systemet og ikke mindst få afprøvet de muligheder dette fantastiske BMW CIC system giver af muligheder i en BMW.

Nedenfor kan du se når vi kikker ind under BMW LIVE som er en menu under BMW Connected som løbende udvikles efterhånden som der kommer opdateringer til den applikation som man har liggende på sin smart Phone. I mit tilfælde en IPhone 4S.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_1.JPGMedium.JPG

Menuen BMW LIVE som den vises på IDrive skærmen (under BMW CONNECTED)

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_2.JPGMedium.JPG

Som altid skal man bekræfte at man kun vil benytte systemet når det er sikkert så det trykker man selvfølgelig ok til for at komme videre.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_3.JPGMedium.JPG

Systemet starter op og så skal der koblet op til en brugbar data forbindelse.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_4.JPGMedium.JPG

Jeg har koblet internetdeling til på min IPhone som er koblet op på systemet ved hjælp af Bluetooth og som det ses bruger den nu min telefon som modem for at hente data. Da jeg kan streame min musik via Bluetooth også, kobles det fra for at få en større båndbredde så data hentes hurtigere og derfor kan jeg ikke streame musik samtidigt med at jeg bruger BMW LIVE.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_5.JPGMedium.JPG

Her er vi så kommet ind på BMW LIVE og der har vi flere mulighed for at hente forskellige informationer, Vejret, Google lokal og andre lokale informationer i det område som bilen befinder sig i når man kobler sig op på BMW LIVE. Det er også muligt at vælge hvor og i hvilke område man ønsker sig informationer. Skal man til en bestemt destination kan man søge og se billeder der fra inden man kører dertil, skal man finde et hotel kan man også se billeder og andet inden man beslutter sig og når beslutningen er taget trykker man blot på nummeret på displayet, så er der booket værelse.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_6.JPGMedium.JPG

Her ses et billede der er taget i Glostrup og ønsker man at finde derhen hvor billedet er taget er det blot at trykke på billedet så er destinationen lagt ind og navigationen viser nu vejen.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_7.JPGMedium.JPG

Her trykker vi så på Google lokal.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_8.JPGMedium.JPG

Så kommer der en valgmulighed for at bladre i forskellige billeder og steder som man kan blive guidet til, hvis man skulle ønske det.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_9.JPGMedium.JPG

Her vælger vi så Glostrup som værkstedet ligger i og lad det være sagt med det samme at der ikke er mange informationer om Glostrup i systemet, dog er der fuldt Google Maps med gade View med billeder af de bygninger og veje der ligger i og omkring bilens nuværende position.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_10.JPGMedium.JPG

Her er så et snit af de billeder som ligger i det område bilen befinder sig i og ønsker man som nævnt at der hvor de er taget selv er det blot at vælge et billede og trykke på det så er navigationen klar til at vise dig derhen.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_11.JPGMedium.JPG

Forskellige Applikationer (APPS)som man kan vælge at bruge under sin søgning.

BMW_E61_CIC_BMW_LIVE_12.JPGMedium.JPG

I Systemet er der mulighed for at tilmelde sig systemet eller gøre det personligt og her har jeg koblet min bil E-mail adresse på systemet, og i løbet af 5 minutter skulle jeg bekræfte min mail fra BMW LIVE.

Dette BMW LIVE menu var så endnu en feature dette fantastiske BMW CIC navigation system åbner op for.

Jeg læste forleden en anmeldelse af dette BMW CIC system og der mente brugeren ikke det var noget at råbe hurra for, blot fordi de ikke har fundet folkene der kan kode deres system og sætte det rigtigt op for dette indlæg her er kun et af flere endnu der vil vise hvor fantastisk dette BMW CIC system i virkeligheden er.

Mere kommer for der dukker hele tiden nye og spændene funktioner og løsninger op med dette BMW CIC System.
Sidste redigering: 13 år, 5 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Kodning og bedømelse af BMW E61 CIC 13 år, 3 måneder siden #1124

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Der kommer til tider spørgsmål om ikke vi kan montere dette fantastiske BMW CIC system i den nyere BMW F10 og BMW F11 og desværre må vi sige nej til til at lave denne løsning lige nu, Ikke fordi vi rent fysiks ikke kan montere eller kode det men ganske enkelt fordi er bilen stadigvæk med BMW fabriksgaranti mister man garantien såfremt der monteres tredjeparts tilbehør i bilen.

BMW_F11_BMW_F10_CIC_NAVIGATION_System.jpg

BMW F serie CIC navigation.

Så for at undgå at komme ud i at BMW ikke vil dække en elektrisk fejl på bilen kan vi kun tilbyde at montere dette i de biler som ikke er omfattet af BMW fabriksgaranti.

Dette skyldes at BMW har besluttet at såfremt man monterer noget udstyr i bilen som ikke bliver leveret af det Autoriserede BMW værksted bortfalder fabriksgarantien.

Dette gælder alt udstyr man får eftermonteret i bilen så det er ikke kun BMW CIC system..

Når de første modeller af BMW F11 og BMW F10 som blev leveret i 2010 udløber af BMW fabriksgarantien så kan vi montere og kode dette BMW CIC system i bilen..

Så ønsker du dette BMW CIC system monteret i din BMW F11 eller BMW F10 skal du for at undgå problemer vente med at få det monteret til den nævnte fabriksgaranti er udløbet.

Men så er vi også klar til levering og som det ses på billedet er det lagervare.
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder