Vi startede for små 5 år siden med at udskifte kabineblæsere i BMW efterhånden som de holdt op med at virke. Det er efterhånden ved at være mange BMW ejere der kommer ud for at blæseren i kabinen pludselig periodisk holder op med at køre for til sidst slet ikke køre mere. Det var ikke det der var problemet med den BMW E70 X5 vi skal se her.
På denne video nedenfor kan du se og høre problemet med blæseren i bilen.
Husk lyd.
Da bilen kom på værkstedet var ruderne dugget indvendigt. Fordi kunden simpelthen ikke kunne holde ud at høre på det piveri som blæseren kom med når motoren kørte. Så som det kan ses var der slukket for kabineblæseren.
Her ses så den motor der er blevet skiftet i bilen. En kæmpe motor på en meget lille plads. Det er selvfølgelig en original blæsermotor der er monteret i bilen igen. For det er lidt af et arbejde at få den skiftet.
Det det som nævnt er et større arbejde at få kabinemotoren skiftet, så er det en smart ting at udskifte det såkaldte pindsvin også. Det er det der regulere hastigheden på motoren. Det skulle lige mangle man sprang det over og så gik det kort tid efter.
Sådan her skal blæseren lyde i en BMW med en kabineblæser der ikke er slidt.