Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
BMW Defekt sædevarme.
(1 viser) (1) Gæst
|
EMNE: BMW Defekt sædevarme.
BMW Defekt sædevarme. 9 år, 10 måneder siden #5558
|
BMW Defekt sædevarme.
Denne BMW E91 ejer havde fundet ud af at når han tændt for sin sædevarme i passagersædet foran så gik der imellem 5 til 10 sekunder så slukkede knappen igen som styrede sædevarmen. Når man kommer ud for dette betyder det at der er nogle tråde i sædevarmen der er defekte. Det kræver en udskiftning af den elektriske varme / sædemåtte. Det er netop det du kan se i dette indlæg. Bilen køres ind på værkstedet og står og bliver godt gennemvarm. Kunden er som rigtig mange andre BMW ejere meget øm om sin BMW og det ses tydeligt på bilen. Det er altid lidt af en udfordring at få sådan et sæde ud af bilen. Selvfølgelig fordi det ville være så ærgerligt at der var noget der fik et hak eller en skramme. Men efterhånden er det prøvet så mange gange her på værkstedet, at vi har fundet en smart måde at få det ud af bilen på. Så er sædet ude af bilen. Det tager lidt tid fordi man skal passe rigtigt meget på bilen interiør. Det ville gøre ligeså ondt på mig som på ejeren hvis det ikke lykkes. Samtidigt skal man passe meget på med at der ikke kommer sorte fingere på den lyse læderkabine. Her er sædet sat på vores rullebord. Inden der bliver gjort noget som helst ved sædet bliver der taget en masse billeder, så kan vi sammenligne måden læderet sidder på før og efter vi har skiftet sædevarme måtten. Der tages billeder af hele sædet så vi er sikre på at det er pænere og fuldstændigt rent inden det monteres i bilen igen. Normalt når man skal udskifte en defekt varmemåtte i en BMW med lædersæder, så skifter man hele sædebunden. Problemet med det er at der kommer en farveforskel, det ville være noget man ville falde over hvergang man skulle køre i bilen. Så det skal vi undgå. Derfor er der bestilt løse sædevarme måtter. De er lagt foran sædet som det ses på billedet. Så skal der gøres klar til at man kan køre med sædet. Det er vigtigt fordi det ikke må kunne ses vi har udskiftet sædevarmemåtten efterfølgende. Læderet skal sidde som et minimum som det gør inden, men gerne pænere. Dokumentationen på hvordan sædet så ud før og efter skal være i orden. Her er der en der har ramt sædet med en sko. Det kan nok ikke undgås. Det er nok lige at stramme den at bede folk smide skoene inden de satte sig ind i bilen. Også selvom det er en BMW. Alle steder der er noget på sædet tages der billeder af. Vi renser det selvfølgelig efterfølgende men det er altid rart at kunne dokumentere før og efter med billeder. Læderet rynker lidt på siddefladen. Det skulle vi gerne se om ikke vi samtidigt med vi skal skifte den defekte sædemåtte kunne stramme lidt op. Der er rigtig mange dele der skal afmonteres på et sæde. Derfor er det sådan en opgave der kræver at man står lunt og godt og tager sig tiden til det. Tro mig der skal vaskes fingere et utal af gange undervejs. Så er bunden afmonteret på sæderammen. Her er det vigtigt at man tager sig tiden til det, ellers straffes man senere når det skal monteres igen. Så sidder læderet ganske enkelt ikke pænt og er ikke til af til at sidde uden det rynker helt vildt. Så starter tilpasningen af den nye varmemåtte. Her skal man også være opmærksom for sætter man den forkert risikere man at varmetrådene siddes i stykker. Her ses bilens originale sædekontakt. Det er den der får selen til at lyse rødt i bilens Kombiinstrument og samtidigt fortæller at man skal tage sin sele på. Lad os kaste et ekstra blik på denne sædekontakt. Når man ser hvordan den er lavet og der efterfølgende kommer nogle varmetråde oven på føleren. Så HUSK at man ALDRIG må lægge sine knæ ned i sædet. Så risikere man at man knækker enten sædekontakten eller varmetrådende til sædevarme. Det gælder ikke kun BMW det gælder alle biler med sædevarme. Samtidigt med at vi har skilt sædebunden ad skal vi have strammet læderet lidt op samtidigt. Man bruger noget stof og for det ikke skal være løgn kan man få skumgummi på sprøjte. Her er sædet ikke knækket eller ødelagt i siderne. Det ville også være svært at fortælle ejeren at vi har givet hans sæde en omgang Botox. Men det kan man faktisk også, få til at opskumme ødelagt eller træt skumgummi kant med. Som fortalt er der rigtigt mange dele at holde styr på når man skal adskille sådan et sæde. Derfor lægges der klude på bilens tag, som samtidigt virke som aflæggerbord. Så kommer der ikke hakker eller man kommer ej heller til at sparke til de afmonterede dele. Så skal den nye varmemåtte tilpasses sædebunden. Her er det også vigtigt at man tager sig tiden til at varmemåtten monteres rigtigt. Man straffes senere når læderet skal monteres efterfølgende. Er der den mindst smule der ikke sidder rigtigt så kommer der folder og rynker på læderet. Så er det forfra. Sådan skal den nye sædemåtte sidde inden man kan begynde at montere læderet igen. Her gælder udtalelsen hvad du ser, er hvad du får efterfølgnde. For at beskytte sædekontakten i sædet bliver der lagt noget stof som er beregnet til at lægge i forbindelse med sædevarme. Bruger man noget der ikke er beregnet til dette krymper det når man tænder for sin sædevarme efterfølgende. Så er bunden klar til at få monteret læderet oven på igen. Man kan se de tråde som kommer til at sidde på siden af sædet. Så får man også varme på siden af låret. Denne del af processen har jeg været meget spændt på. Det er her man kan se om man har været grundig nok. Det er fuldstændig som at male en væg. Har man ikke været grundig set det tydeligt bagefter. De rynker som ses på sædebunden er dem som der var inden vi startede afmonteringen. Så mon ikke vi får rettet dem ud når vi monterer læderet på rammen igen. Så er der kommet styr på bunden af sædet. Man bruger nogle metalklips til at montere læderet på skumgummiet igen. Her skal man også være meget påpasselig. Her kan man se der er monteret en kobberfarvet metalkips der holder læderet fast til skumgummiet. De sidder i begge sider som det ses på billedet. Nu kan man begynde at se hvordan det kommer til at se ud efterfølgende, langsomt men sikkert forsvinder de rynker man før kunne se i læderet. Så er alle rynker og mærker fjernet i læderet. Det ville være super ærgerligt at man kunne se at det havde været afmonteret, fordi det ikke sad pænt eller krøllede. Så skal sædebunden monteres på sæderammen igen. Hvergang man skal montere læderet igen, holder man øje med at det kommer til at sidde pænt og stramt. Det skulle også gerne holde til at man sad i sædet og læderet stadigvæk sad pænt når man rejste sig igen. Så er sædebunden ved at være monteret færdig. Der er man også nød til at vaske sine fingere igen og igen og igen og.. Så er sædet klar til at komme ind i bilen igen. Her er det endnu engang lykkes at få sædet til at sidde pænt og smukt uden folder eller rynker. Prøv at sammenligne bunden med det læder der sidder på ryggen af sædet. Det er sådan det skal være. Så er sædet monteret i bilen igen. Nu er der kommet sædevarme i sædet igen for nu slukker kontrollampen ikke og sæde bliver dejligt varmt. Alle flader og sider på sædet er rengjort. Det er essentielt vigtigt at man kun kan se vi har repareret kundens BMW på at noget er blevet bedre eller pænere. Her er sorte finger eller smuds ikke en del af den pakke vi tilbyder her på værkstedet. HUSK SÅ. INGEN KNÆ I SÆDERNE, Heller ikke fordi man bare skal have noget i handskerummet eller støvsuge bilen. Nu ved du i hvert fald hvad det kræver hvis du ødelægger din varmemåtte som giver dig varme i sædet. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 9 år, 10 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
|
|
Tid til at oprette siden: 0.40 sekunder
