Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Vand i reservehjulsbrønd fra soltagsafløb.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 Vand i reservehjulsbrønd fra soltagsafløb.

BMW E61 Vand i reservehjulsbrønd fra soltagsafløb. 9 år, 11 måneder siden #5513

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E61 Vand i reservehjulsbrønd fra soltagsafløb.

Bilen kom med Falck på værkstedet. Den kunne ikke starte da der var kommet vand ned til alle bilens styremoduler der ligger i reservehjulsbrønden. Kunden havde selv forsøgt at udbedre skaden men som det ses desværre uden held.


BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.1Large.JPG


Da bilens batteri er afladet skal vi have sat vores booster på for at se om vi kan få bilen startet. Det lykkes som det ses på billedet. Alle lamper der kunne lyse med fejl lyste i bilens Kombiinstrument.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.2Large.JPG


Bilen køres ind på værkstedet og der sættes lader og vores tester på bilen. Samtidigt begyndte vi at afmontere de forskellige styremoduler i bilen. Som det ses er det vand der er kommet ind i bilens styremoduler noget der har været der et stykke tid.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.3Large.JPG


Kunden havde selv forsøgt at reparere bilen og havde købt nogle moduler. De brugte så nogle andre stik så det havde kunden så forsøgt at montere. Som det ses var ledningen stukket ned i stikket som en løs ledning.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.4Large.JPG


Der er kun et at gøre og det er at få alle moduler op så man kan tjekke dem et efter et. Så samtidigt med at der er en tester på bilen skifter vi et efter et. Heldigvis er disse moduler lagervare på værkstedet.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.5Large.JPG


Det er et møjsomt arbejde. Mere fordi der også er rodet med bilen inden den kom på værkstedet. Det kræver så at man starter helt fra starten af og tjekker bilen for ændringer.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.6Large.JPG


Dette EHC Moduler er kortsluttet så det er ikke så mærkeligt at bilens batteri er fladt. Og i dette tilfælde er det også faldet sammen, og skal derfor skiftes.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.7Large.JPG


Her er der så hentet nye moduler fra lageret. Fordelen ved at have dem på lager er at man er fri for at vente på de kommer hjem til en given autoriseret BMW forhandler for de har intet på lager mere. Det er også derfor man betaler forhandleren for moduler som man bruger i forbindelse med fejlsøgningen.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.8Large.JPG


Vi skal have lavet bilen om så de stik der sidder i bilen er de samme som dem der blev monteret på BMW fabrikken. Så er det heldigt at det også er lagervare. Alene dette med at begynde og skifte stik bør få alle advarselslamper til at lyse. For er man så på den rigtige vej.?

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.9Large.JPG


Stikket er taget fra vores BMW E61 som vi er ved at hugge op i dele. Det sparer en masse tid og ikke mindst penge for kunden.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.10Large.JPG


Så er stikket afmonteret. Kunden havde skiftet nogle stikben også og de passer så ikke på det originale stik. De skal selvfølgelig laves om igen. Kunden havde så heller ikke den rigtige tang så det var så som så med forbindelserne.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.11Large.JPG


Så er der ingen der kan se at der har været pillet ved stikket. Samtidigt er vi sikre på at alle ben i stikket fungere og er ledningen er monteret rigtigt på stikkene. Blot ved at kikke på dette kan man se at det ser rigtigt ud.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.12Large.JPG


Nu bilen var inde på værkstedet var den højre baklygte i stykker. Kunden havde prøvet at skifte pæren men det havde ikke fjernet fejlen.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.13Large.JPG


Man havde købt et billigt reparationssæt til ledningerne i bagklappen. Det havde man så spildt en masse tid på at montere på bilen. Dette var sket inden denne ejer havde købt bilen. Men det ligner det det er nemlig sjusk.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.14Large.JPG


Man forstår godt at dette giver problemer. Det værste er at det har taget enormt langt tid at lave og så er det så dårlig en løsning.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.15Large.JPG


Man havde også knækket nogle tapper da man havde flået bilen fra hinanden. Det limede man så sådan her. Så kan den næste der skal kikke på bilen stå med problemet. Jeg har ikke ord for sådan en skammelig måde at lave en bil på.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.16Large.JPG


Her er dette skrammel at et ledningsnet afmonteret. Alle de rørsamlere der sidder på ledningerne viser at ledningerne er faldet ud. Så hvem kunne og overbevise sig selv om at dette er en holdbar løsning

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.17Large.JPG


Jeg har hørt om dette billige reparationssæt før men aldrig set et før. Men kunder der er til denne løsning beder faktisk selvom problemer med bilen senere hen. Desværre går det også ud over denne ejer som har købt bilen i god tro.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.18Large.JPG


Det værste er at man har klippet bilens originale radioantenne i stykker og monteret det med sådan en skodløsning som ses her. Antennestikket som bruges her til at samle ledningerne med er så billigt lavet at det kortslutter, så der måtte også monteres nyt antennestik på bilens ledningsnet.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.19Large.JPG


Disse moduler var kortsluttet og selvom de blev forsøgt tørret var de ganske enkelt brændt af. Så derfor står de her på bordet inden de smides ud. Det er bare så ærgerlige penge at bruge. For man har kun fået at bilen kører som før. Så havde det været sjovere at bruge dem på noget udstyr.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.20Large.JPG


Sådan et modul som her på billedet koster små 4700 kr. så det er ikke en billig omgang at få vand ned i sin reservehjulsbrønd. Derfor få tjekket dine soltagsafløb med jævne mellemrum.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.21Large.JPG


For at være sikker på at bilen er blevet godt gennemtør og der ikke er mere fugt inde i bilen, får den lov at stå på værkstedet med dørene åbne.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.22Large.JPG


De styremoduler der ikke er skiftet er blevet tørret og så er der kørt en test på bilen så vi er sikre på at de ikke er defekte eller periodisk svigter.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.23Large.JPG


Bilen har også få udskiftet sit batteri, så er vi sikre på at bilen også kan starte når kunden får sin BMW igen. Bilen gamle batteri kunne oplades til 36 % så det var ganske enkelt slidt og fortjent til at blive udskiftet.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.24Large.JPG


Så er bilen ved at være klar til at kunden kan få sin BMW igen. Han havde selv alle afdækninger liggende så udover at fjerne de sidste blade er bilen færdig her på værkstedet.

BMW_E61_Vand_I_RESERVEHJULSBRND.25Large.JPG


Da kunden selv havde forsøgt at reparere sin vandskade var der købt nogle moduler hos en autoriseret BMW forhandler. De var så brændt af så der spildte kunden kr. 2700 Det værste er at dette ikke kan laves hjemme i garagen da alle nye moduler skal kodes og så kræver det at man ved hvad man laver. Ellers kan det hurtigt som her ende med at man hælder penge ud direkte i skraldespanden.

Det er sku ikke bare synd det er super ærgerligt.

Vi har haft dette emne op tidligere for over 3 år siden. Tråden kan du læse her.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 9 år, 11 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.51 sekunder