Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Bil Glasskader.

Bil Glasskader. 10 år, 3 måneder siden #5363

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Bil Glasskader.

Her på værkstedet har vi efterhånden været så heldige at rigtig mange kunder har valgt at lade os hjælpe dem med deres glasskade. Forleden blev jeg spurgt igen, hvorfor det kræver at man skal komme ned på værkstedet 2 gange. Det skal man fordi vi skal have lavet en fototaksering af skaden. Så her nedenfor kan du se hvad det kræver at anmelde en glasskade til et forsikringsselskab. Har du ikke glasskade forsikring og selv skal betale, så er det stadigvæk nødvendigt at kikke forbi da vi skal sikre os at det er den rigtige forrude eller glas til din bil vi bestiller hjem.


BMW_F11_GLASSKADE.1Large.JPG


På denne BMW F11 er an ikke i tvivl om at den skal have udskiftet bilens forrude. Her er ikke kun et stenslag men en flænge i rude. Den bliver kun større og større indtil den når ud i kanten af ruden. Så der må en ny til.

BMW_F11_GLASSKADE.2Large.JPG


Kunden fortalte at der lød et brag og så sprang eller flækkede foruden. Det passer meget godt med at man her på billedet kan se at det er et stenslag der har ramt ruden. Er stenen der rammer ruden for stor kan ruden ikke udjævne slaget og ruden flækker. Det er netop det der er sket her.

BMW_F11_GLASSKADE.3Large.JPG


Forsikringen kræver at man også tager et billede af bilens kilometer tal. Det bruger de til at se om man har kørt flere kilometer end man har oplyst. Derfor er det vigtigt at man har oplyst det rigtige kørselsbehov, hvis man har begrænsninger på hvor meget man kører om året. Dette er super vigtigt at holde øje med, for kører man mere end oplyst, ja så nedsætter forsikringen dækningen på en given skade.

BMW_F11_GLASSKADE.4Large.JPG


Her kommer et billede af hele bilen så den taksator der skal kikke på billederne kan se at vi også rent fysiks har haft bilen nede forbi værkstedet. Dette er noget der gælder for alle værksteder der tilbyder at lave glasskader på kundebiler for forsikringsselskaber.

BMW_F11_GLASSKADE.5Large.JPG


Her gentages billedet af hele bilen. Desto bedre og mere udførlig man beskriver en glasskade desto nemmere har taksatoren ved at godkende en forsikringsanmeldt glasskade. Husk på at taksatoren kun har en beskrivelse og billederne at forholde sig til.

BMW_F11_GLASSKADE.6Large.JPG


Denne fine BMW F11 har også Head up display monteret. Det skal den nye forrude også være forberedt med. Kikker man i nederste højre hjørne kan man se at den rude der sidder monteret i bilen er en original BMW forrude.

BMW_F11_GLASSKADE.7Large.JPG


Denne BMW F11 er også med sensor for vognbaneskift og det skal den nye forrude selvfølgelig også være forberedt til.


Derefter opretter vi en sag til bilejerens forsikringsselskab og beder dem om at betale for en udskiftning af bilens forrude. (Her er der som skrevet tale om en forrude med det kunne i princippet også være tyverisag hvor det i stedet for var en siderude på bilen. ) Taksatoren tjekker det fremsendte og kommer så med sine anvisninger på hvordan han ønsker glas reparationen skal udføres.

I forbindelse med at vi får lov til at udskifte en forrude glasskade her på værkstedet, montere vi for os en selvfølgelighed nye originale viskere på bilen. Dette er vi ret ene om at tilbyde, for de viskere er som set før ikke noget BMW forærer væk. Men ny forrude kræver nye viskere. Vi behandler dig som kunde som vi selv ønsker at blive behandlet eller forkælet. Men hvem kan ikke lide at blive forkælet?

Lad mig her i slutningen af dette indlæg komme med min begrundelse for at det er en rigtig dårlig ide at få udskiftet sin bils glasskader rundt på parkeringspladser eller gader og stræder. Det er det fordi at man benytter noget beskyttelse med rust og tæring i en bils ruderamme. Det kræver at man lader det stå og hærde en rum tid. Lad mig komme med et eksempel her nedenfor.


BMW_GLASSKADE.8Large.JPG


Her er forruden skåret ud af ruderammen. Derefter er der smurt noget rens / beskyttelse og klæbemiddel på rammen. Det gør at skulle man have været så uheldig at der er kommet nogle små ridser eller blottet metal i rammen, så er de beskyttet og begynder ikke at ruste.

Jeg tror de fleste bilejere har set en forrude der er flækket fordi ruderammen er rustet. Husk nu på at vandet gemmer sig inde bag rudelisten, når forruden er monteret. Derfor er det vigtigt at beskyttelsen får tid til at tørre ordentlig op, og ikke bliver fyldt med støv og skidt der blæser rundt i luften udenfor.

Her er rettidig omhu også den rigtige vej at gå.


Her kan du følge endnu en forrude udskiftning.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 3 måneder siden af kenn.

Sv: Bil Glasskader. 7 år, 11 måneder siden #5768

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW Glasskade.

Nu er det snart 2 ½ siden der har været aktivitet i denne tråd. Der er nu ikke lavet så meget om på måden, vi forsat skifter ruder på kundebiler på værkstedet. Det er og bliver en helligdom at bilen kommer ind på værkstedet og får en chance for at blive rigtig godt gennemvarm.


BMW_GLASSKADE.Large.JPG


Kunden har fået en lånebil og så står han bil inde på værkstedet lunt og godt. De dygtige rudefolk er bestilt og fordi de ikke står ude i kulden og fryser, så er der tid og overskud til at tænke på detaljerne.

Jeg begriber ganske enkelt ikke at der er nogle BMW ejere der vælger at få det gjort på gader og stræder. Bevares det er hurtigt og nemt, men kan man være sikker på at den primer man skal bruge i ruderammen er tør og har nået at hærde op. Det kan man være sikker på er lykkes her.

Statistikken for utætte eller ruder der kommer med vindstøj er faktisk perfekt, for det er 0 %

De nye originale BMW forrude viskere som vi monterer som tak fordi vi fik opgaven, ja de fuldender resultatet
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder