Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW CIC / COMBOX Software Opdatering.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW CIC / COMBOX Software Opdatering.

BMW CIC / COMBOX Software Opdatering. 10 år, 5 måneder siden #5291

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW CIC / COMBOX Software Opdatering.

Der kommer løbende ny software versioner og opdateringer til BMW’s CIC navigation og Combox. Det er med software til disse enheder som med software til hele bilen at man har lavet forbedringer. Dette er software som ikke ligger i en opdatering af bilens modul software og derfor skal man efterfølgende have disse enheder opdateret.

Disse opdateringer af modul software er nødvendig da de forskellige leverandører af telefonmodeller opdatere deres software. For et eksempel har Apple med deres IPhone lanceret flere opdateringer siden 2013 hvor den tidligere software opdatering til Combox er fra.

Husk at dette ikke har med bilens software (BMW SOFTWARE) at gøre, så har du lige fået opdateret software i bilen, skal du have opdateret dit CIC system og Combox efterfølgende.
Men lad os få sat i dette tilfælde en IPhone 6 op til beskeder på de CIC systemer vi hos Mobilteknik har eftermonteret (Det virker sikkert også på andre)

BMW_COMBOX_SOFTWARE.1Large.JPG

Sæt dig ud i din BMW og sæt tænding på bilens så telefonen kobler sig op på bilens system. Gå så ind under indstillinger på telefon og vælg Bluetooth.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.2Large.JPG

Så finder du den telefon der er koblet op på bilens system (Bluetooth) Som det ses på min IPhone er der mange forskellige BMW systemer koblet på. Det er jeg ret sikker på at der ikke er på din. Men på min telefon skyldes det at jeg bruger den til test. Tryk så på ringen helt ude til højre på skærmen. Den med et i og et O på.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.3Large.JPG

Her kan du se at der er kommet en menu der hedder Vis meddelelser.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.4Large.JPG

Den funktion skal vi have slået til. Så vær sikker på at den er grøn som det ses her på billedet.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.5Large.JPG

Så skal vi kikke på bilens CIC system. Vi vælger den menu der hedder Office, og trykker på den.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.6Large.JPG

Så kommer vi ind i den menu der ligger under, og så kan vi se at der er kommet beskeder (messages) på menuen igen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.7Large.JPG

Så vælger vi Settings på CIC skærmen, for nu vil vi gerne have opdateret den software vores Bluetooth system bruger i bilen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.8Large.JPG

NÃ¥r vi har trykket os ind i den menu der hedder Settings, finder vi i bunden en kategori der hedder software update.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.9Large.JPG

Når vi har trykket os ind på menuen der hedder Software update kan vi se at den software version vi har nu hedder TX-003.005.006 et tryk tilbage og den USB som softwaren ligger på, har vi nu sat i det USB der kommer fra Combox.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.10Large.JPG

PÃ¥ denne USB kan vi se at der ligger en ny software der hedder TX-003.005.008 og det vil tage omkring 2 minutter at opdatere Bluetooth delen i bilen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.11Large.JPG

Vi vælger selvfølgelig at trykke på start update, for hvem vil dog være bagud.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.12Large.JPG

Så kører den, den nye Bluetooth software ind på systemet. Det gå faktisk rimelig hurtigt.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.13Large.JPG

SÃ¥ er det bare at sige ok til at systemet genstarter Combox.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.14Large.JPG

Så kan vi se at den nye software i Bluetooth delen hedder TX-003.005.008 og så har vi fået rettet en del småfejl.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.15Large.JPG

Så er vi inde på CIC systemet igen, og her kan det ses at systemet ikke er genstartet helt endnu, Der mangler vore message og så de nye menuer der gerne skulle komme.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.16Large.JPG

SÃ¥ er systemet opdateret, der er nu kommet en office today og vores messages er kommet igen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.17Large.JPG

Så skal vi have opdateret de funktion som bilens CIC system har mulighed for. Det sker ved hjælp at en delt data forbindelse med telefonen. Her er opdateringen i gang i bilen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.18Large.JPG

SÃ¥ er der oprettet forbindelse til min IPhone 6.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.19Large.JPG

Der går lidt tid og så står der at systemets funktioner er opdateret med succes.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.20Large.JPG

Dette er de muligheder der er i systemet efter opdateringen. BMW Live og Internet.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.21Large.JPG

Vi vælger menuen BMW live.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.22Large.JPG

SÃ¥ starter dataforbindelsen med min IPhone 6. Dette sker med Bluetooth

BMW_COMBOX_SOFTWARE.23Large.JPG

Så er vi kommet ind i menuen på BMW live.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.24Large.JPG

Vi vælger Weather (vejret) og så kommer der vejrudsigten for området omkring Hvidovre. Dette er valgfrit, så skulle man et andet sted hen end bilen holder nu, kan man tjekke vejret der.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.25Large.JPG

Dette er hovedskærmen på CIC skærmen, når man vælger internet. Dette kunne man godt ønske sig var en anden. Det er en eller anden russisk side. Altså ubrugelig herhjemme.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.26Large.JPG

Her er til gengæld en meget brugbar webside.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.27Large.JPG

Under hele processen med data kommer denne bjælke frem øverst på min IPhone 6 .

BMW_COMBOX_SOFTWARE.28Large.JPG

Telefonen sættes til systemet og BMW Connected virker stadigvæk.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.29Large.JPG

Jeg har sendt en forespørgsel til mit SMS modul jeg har monteret i forbindelse med min originale BMW motorvarmer. Den svarer tilbage som det kan ses øverst på skærmen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.30Large.JPG

Vælger man message kan man se overskriften af SMS beskeden.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.31Large.JPG

Den fulde besked, der nu kan læses på CIC skærmen igen efter opdateringen.

BMW_COMBOX_SOFTWARE.32Large.JPG

Man kan bede systemet om at læse beskeden op. Så sættes radio på pause og en enormt morsom stemme forsøger at gøre sig forklarlig med at læse beskeden. Det lykkes ikke så godt men det er morsomt.

Jeg har nu haft dette BMW CIC system i bilen i et par år. De funktioner med internet og BMW live er meget sjove at have, men det er ikke noget jeg ville kunne holde ud og bruge i hverdagen. Der er det ganske enkelt for langsomt. Men det er en super ting at det er muligt at opdatere softwaren løbende i Bluetooth enheden og så det at man kan se beskeder på systemet igen.

BMW_CIC_2015_2.3Large.JPG

Til gengæld er det super lækkert at man kan opdatere sit CIC navigationssystem med de sidste nye kortdata løbende, selvom det er et CIC navigationsanlæg der er eftermonteret i bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder