Denne BMW E61 kom fra et andet værksted og der havde man ledt efter fejl på bilen. Den viste en masse fejl faktisk hele 76 på vores tester og så er der desværre ikke meget andet at gøre end at tjekke om ikke der er kommet vand i reservehjulsbrønden på bilen.
Her ligger de vandskadede moduler og kikker man på dem kan man se at de er irret og derfor skal vi have dem udskiftet.
Bilen kommer ind og står og tørrer i varmen, og her er det smart at der er brændeovn på værkstedet for så kommer der en tør varme, som hurtigt tørrer bilen op indvendigt. Resten tager vi med klude og grundigt arbejde.
Her ligger de nye moduler til bilen, og inden de monteres er alle stik renset og har fået fjernet det ir som kommer på stikkende når de ligger i vand..
Det er ikke svært at se at de er blevet vandskadet, og som med min egen BMW E87 er der kun en ting at gøre nemlig at udskifte modulerne til nogle nye.
Så kommer bilen på tester og så skal vi også have skiftet batteriet da det andet værksted har monteret et som slet ikke stemmer overens med det batteri og den batteritype som bilen er kodet med. Næste projekt på bilen bliver at finde ud af om nedløbene fra soltaget er renset rigtigt, for det andet værksted havde blæst skidtet op i soltagsrammen. Og det siger sig selv af dette ikke er den rigtige måde at gøre dette på, for samler det sig i afløbet er det stoppet igen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV