Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E91 Edition Fleet med power reduction.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E91 Edition Fleet med power reduction.

BMW E91 Edition Fleet med power reduction. 11 år siden #4854

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator

Denne BMW ejer havde købt en BMW E91 som tidligere havde kørt i Tyskland under et såkaldt James fleet og derfor havde man lavet en Power reduction på bilen. Det betyder at man har kodet eller rettere ændret i bilens software. Det betyder at i stedet for at bilen har 184 Hk. Har den efter man har lavet en power reduction kun 163 Hk.

Motorkoden på motoren er en UY11 så der er ikke tale om en økomodel men en BMW der har kørt under Fleet og derfor kan man ændre antal heste (Hk.) ved at køre den på testeren og opdatere bilens software.

BMW_POWER_FLEET.1Medium.JPG

Bilen sættes på tester og så starter vi med at ændre koderne på bilen. Og derefter skal vi have opdateret bilen med ny software.

BMW_POWER_FLEET.2Medium.JPG

Det tog næsten 5 timer og undervejs testes alle funktioner af systemet. Det er super vigtigt at man har en kraftig lader på bilen imens man opdatere bilens software.

BMW_POWER_FLEET.3Medium.JPG

Alle bilens styremoduler opdateres med ny software og her er det bilens CIC system der får ilagt ny software.

BMW_POWER_FLEET.4Medium.JPG

Så er bilen ved at være igennem opdateringen og efterfølgende blev bilen testet. Som kunden ringede og sagde så kunne man i den grad mærke på bundtrækket at bilen nu havde 184 Hk. I stedet for de 163 Hk. Som man havde droslet motoren ned med for at den kunne køre under James Fleet i Tyskland. samtidigt med vi havde bilen på værkstedet fik kunden også opdateret sit CIC navigationssystem med sidste nye kortdata.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

BMW E91 Edition Fleet med power reduction. 10 år siden #5441

• MichaelKB
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
kenn skrev:

Denne BMW ejer havde købt en BMW E91 som tidligere havde kørt i Tyskland under et såkaldt James fleet og derfor havde man lavet en Power reduction på bilen. Det betyder at man har kodet eller rettere ændret i bilens software. Det betyder at i stedet for at bilen har 184 Hk. Har den efter man har lavet en power reduction kun 163 Hk.

Motorkoden på motoren er en UY11 så der er ikke tale om en økomodel men en BMW der har kørt under Fleet og derfor kan man ændre antal heste (Hk.) ved at køre den på testeren og opdatere bilens software.

BMW_POWER_FLEET.1Medium.JPG

Bilen sættes på tester og så starter vi med at ændre koderne på bilen. Og derefter skal vi have opdateret bilen med ny software.

BMW_POWER_FLEET.2Medium.JPG

Det tog næsten 5 timer og undervejs testes alle funktioner af systemet. Det er super vigtigt at man har en kraftig lader på bilen imens man opdatere bilens software.

BMW_POWER_FLEET.3Medium.JPG

Alle bilens styremoduler opdateres med ny software og her er det bilens CIC system der får ilagt ny software.

BMW_POWER_FLEET.4Medium.JPG

Så er bilen ved at være igennem opdateringen og efterfølgende blev bilen testet. Som kunden ringede og sagde så kunne man i den grad mærke på bundtrækket at bilen nu havde 184 Hk. I stedet for de 163 Hk. Som man havde droslet motoren ned med for at den kunne køre under James Fleet i Tyskland. samtidigt med vi havde bilen på værkstedet fik kunden også opdateret sit CIC navigationssystem med sidste nye kortdata.

Hej Kenn
Det lyder til at jeg skal på besøg hos dig.. Har selv samme model og ønsker de 184 hk. Kan du ikke sende en PM med pris på sådan en tur?

P. S. Jeg har også sendt dig en mail.

Mvh Michael

Sendt fra min SM-N9200 med Tapatalk
Sidste redigering: 10 år siden af MichaelKB.

Sv: BMW E91 Edition Fleet med power reduction. 10 år siden #5442

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Michael.

Jeg skal nok sende dig en pris. Velkommen til forøvrigt.
Følgende bruger(e) har sagt tak: MichaelKB

Sv: BMW E91 Edition Fleet med power reduction. 10 år siden #5444

• MichaelKB
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
kenn skrev:
Hej Michael.

Hej Kenn..

Mange tak. Ser frem til at modtage pris..

Meget gerne på mail, da jeg vist ikke kan modtage PM endnu..

Mvh Michael
Sidste redigering: 10 år siden af MichaelKB.

Sv: BMW E91 Edition Fleet med power reduction. 10 år siden #5469

• MichaelKB
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
MichaelKB skrev:
kenn skrev:
Hej Michael.

Hej Kenn..

Mange tak. Ser frem til at modtage pris..

Meget gerne på mail, da jeg vist ikke kan modtage PM endnu..

Mvh Michael

Hej Kenn..

Tak for besøget..

Dejligt at få opdateret min "Flåde model" til 184 hk. Min bmw kører bedre nu, og herligt at få softwaren opdateret samtidig..

Og tak for alle de gode fifs..

God søndag..

Mvh Michael

Sendt fra min SM-N9200 med Tapatalk

Sv: BMW E91 Edition Fleet med power reduction. 10 år siden #5470

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Michael.

Selv tak for besøget. Det er altid rart at både få, og høre nogle gode råd til og omkring vores BMWer.

BMW_E91_Fleet.10Large.JPG

Vi skal da næsten have et billede af bilen på testsystemet. Det smarte ved at man får ændret softwaren til en nyere er også at man efterfølgende får en rapport på hvad der eventuelt er galt med bilen.

Det er nu ikke ret tit at der er noget at komme efter en software opdatering.
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: MichaelKB
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.90 sekunder