Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Sprunget soltag samt diverse.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 Sprunget soltag samt diverse.

BMW E61 Sprunget soltag samt diverse. 11 år siden #4847

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E61 Sprunget soltag samt diverse.
Forstil dig at sætte dig ind i din BMW E61 lukke døren efter dig og med et lyder der et brag og du sidder badet i glasskår. Det var det der skete for denne uheldige BMW E61 ejer forleden dag. Han havde en aftale på værkstedet i forbindelse med knækket ledninger i bagklappen og et defekt navigationsanlæg. Se med her nedenfor hvordan opgaverne blev løst.

BMW_SOLTAG_BANG.1Medium.JPG

Det er lidt af et hul der var kommet i soltaget, vildt at tænke på at det eneste kunden gjorde var at lukke sin dør.

BMW_SOLTAG_BANG.2Medium.JPG

Det værste ved sådan noget glas er at det langsomt men sikker drysser ned i bilen. Så det er ret utjekket at skulle køre bilen hen til værkstedet, for kommer det sidste ned i hovedet hvis der kommer et bump i vejen.

BMW_SOLTAG_BANG.3Medium.JPG

Alle steder inde i bilen ligger der glasgår, og det siger sig selv at det ikke er særligt rart at sidde i. Man skal også passe på at man ikke får skåret i læderet, det gælder også når vi nu skal have bilen støvsuget.

BMW_SOLTAG_BANG.4Medium.JPG

Vi skal have dækket af inde i bilen så ikke vi får flere glasskår ind og ligge i bilen, så det går der lidt tid med af finde ud af hvordan.

BMW_SOLTAG_BANG.5Medium.JPG

Så er der hentet et guldtag til bilen, nåe nej det var et soltag men prisen er så høj at man skulle tro det var lavet af guld og ikke glas..

BMW_SOLTAG_BANG.6Medium.JPG

Så skal det nye soltagsglas monteres og ikke mindst justeres. Det kræver at man er 2 til opgaven.

BMW_SOLTAG_BANG.7Medium.JPG

Det lyder ganske enkelt at justere et nyt soltagsglas, man skal være ret skarp på at det ligger til foran på rammen, for ellers kommer der vindstøj inde i bilen.

BMW_SOLTAG_BANG.8Medium.JPG

Så sidder det nye soltagsglas lige i øje eller rettere så godt justeret at vi senere tager et kik mere på de, da vi senere giver bilen et tjek af de afløb der sidder til soltaget. Så har det været kørt frem og tilbage nogle gange eller sat sig. Så er det nemmere at justere det sidste. Så kan vi samtidigt tjekke at der ikke er løbet nogle glasskår ned i afløbet selvom vi har støvsuget bilen meget grundigt over det hele.

BMW_SOLTAG_BANG.9Medium.JPG

Bilen kom på værkstedet fordi der var problemer med ledningerne i bagklappen. Der var på denne bil monteret et bakkamera på bilen. Jeg må indrømme at når jeg ser denne løsning på en BMW løber det mig koldt ned at ryggen.

OBS. Her kan være benyttet ironi.

BMW_SOLTAG_BANG.10Medium.JPG

Nu sidder du nok og tænker hvorfor jeg skriver sådan noget, men kik med her så skal du se hvorfor. Kameraet trækkes ud og så kan man se at det er nogle meget dygtige og kompetente folk der har monteret dette Kina kamera på bilen. Kvaliteten se på at man har brugt Gaffatape for sidder noget løst har man brugt for lidt Gaffatape til projektet.

BMW_SOLTAG_BANG.11Medium.JPG

Man har selvfølgelig også monteret et relæ bag lygten på bilen. For ligesom at kæle lidt for projektet har man taget og benyttet sig af noget 230 volt kabel også.

BMW_SOLTAG_BANG.12Medium.JPG

Rørsamlere og billigt tape er det der sikre at det der er lavet på bilen holder, og ikke gør at kunden senere får problemer med denne professionelle kamera løsning.

BMW_SOLTAG_BANG.13Medium.JPG

Ledningerne til bagklappen var også forsøg repareret, og som det ses holdt det heller ikke denne gang.

BMW_SOLTAG_BANG.14Medium.JPG

Ledningerne til baklappen modsat side at det øverste billede, de var alle knækket og ikke nok med det havde man monteret den førnævnte 2230 volt ledning ind i bøjlen også.

BMW_SOLTAG_BANG.15Medium.JPG

Sådan ser det ud på bagklappen efter at alt det kluns der var monteret i bilen er fjernet. Nu er der ikke flere pærefejl eller fare for at noget kan kortslutte i bagklappen.

BMW_SOLTAG_BANG.16Medium.JPG

Stort set alt der var monteret til denne kamera løsning ligger nu her hvor det hører til. Det ryger direkte til elektronik skrot, for man montere ikke sådan noget skrammel på en BMW. Det kalder på at give en masse problemer. Kan man selv ligge og bruge sine weekender på at rode med det, kan det være en udmærket løsning, men her er tale om en kunde der ikke kan lave det selv.

BMW_SOLTAG_BANG.17Medium.JPG

Nu sidder du måske med en følelse af at jeg ikke ved hvad jeg taler om. Men så se med her ovenfor. Denne bil købte min nabo. Der havde den tidligere ejer selv monteret en masse skrammel i bilen. Det resulterede i at bilen en nat udbrændte.

Så jo det er sindssygt vigtig at det bliver lavet rigtigt og man bruger de rigtige materialer til opgaven. Tænk tanken at bilen havde holdt under en carport som stod op af huset. Så derfor er det vigtigt at bruge folk der ved hvad de roder med. Det giver god men mest af alt en sikker nattesøvn.

Bilen er uden kasko så det er også et stort tab naboen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Roos, Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder