Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Skade service.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW Skade service.

Sv: BMW Skade service. 8 år siden #5760

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW tyveri skade.

Nu er det ikke kun påkørsel skader og bulede kofangere vi laver som skader hernede. Det sker også at der pludselig står en uheldig BMW ejer der har haft indbrud i sin fine BMW hvor de så har stjålet navigationssystemet og andre effekter. Det er sådan en kedelig sag vi skal se i dette indlæg.


BMW_tyveri_SKADE.1Large.JPG


Sådan kommer BMW ejeren ud en morgen og ser sin bil. Det er åbenbart den måde man kommer ind i en BMW. Dette er det eneste synlige tegn på indbrud, og det burde faktisk slet ikke kunne lade sig gøre.

BMW_tyveri_SKADE.2Large.JPG


De har stjålet bilens eftermonterede CIC navigationssystemet. Skærmen er som det ses her også fjernet.

BMW_tyveri_SKADE.4Large.JPG


Man havde desværre ikke blot afmonteret bilens navigationssystem, man havde brækket afdækninger ud og af og så bare flået tingene ud af bilen.

BMW_tyveri_SKADE.5Large.JPG


Her er det bilens Idrive controller der er brækket ud af pladen. Da dette er en BMW individuel model. Så koster sådan en ny plade omkring midterkonsollet omkring 8000 kr. Alene

BMW_tyveri_SKADE.6Large.JPG


De har ikke bare nøjes med at brække midterkonsollet op de har også knækket gearstangen. Den er ganske enkelt sparket af.

BMW_tyveri_SKADE.7Large.JPG


Da der ikke er en gearstang mere så kommer bilens Kombiinstrument selvfølgelig med en fejl. Der skal nu nogle små tricks til at få bilen til at køre.

BMW_tyveri_SKADE.8Large.JPG


Bilen køres indenfor på værkstedet. Derefter får den lov til at stå og blive godt gennemvarm inden vi begynder at skille noget ad på bilen. Den lille rude det har smadderet i døren. Det er faktisk tidsmæssigt en dobbelt så stor operation, som at udskifte en forrude på bilen.

BMW_tyveri_SKADE.9Large.JPG


Det ser ikke ud af så meget, men der er bare mange dele der skal afmonteres forsigtigt, så der ikke kommer mærker eller skrammer på noget. Det skal jo også gerne kunne samles igen så man ikke kan se der har været smadderet en rude.

BMW_tyveri_SKADE.10Large.JPG


Heldigvis har vi det rigtige værktøj til at lave denne type skader. Her er det et af vores rudesæt der er fundet frem. Det er beregnet til den type sideruder der er limet i bilen.

BMW_tyveri_SKADE.11Large.JPG


Der er kun en vej frem og det er stille og roligt og skære den gamle lim af døren. Her skal man virkelig være forsigtigt.

BMW_tyveri_SKADE.12Large.JPG


Så er den gamle rude afmonteret og nu venter vi så bare på at få leveret en rude til bilen. Da det som nævnt er en BMW individuel model så er det en Tysklandsvare og det tager lidt tid, inden vi får den.

BMW_tyveri_SKADE.13Large.JPG


Alt imens vi venter på at modtage dele til bilen, så får vi styr på de klips og stik der er ødelagt på bilen.

BMW_tyveri_SKADE.14Large.JPG


Her er det bøjlen på stikket til bilens klimapanel som de også har været så venlige at fjerne fra bilen. Nu er alle stik i hvert fald klar til at blive monteret på deres respektive pladser.

BMW_tyveri_SKADE.15Large.JPG


For at være sikker på at alt virker testet de forskellige ting efterhånden som de bliver monteret i bilen. Det virker stort set hvergang da man ikke pludselig sidder og mangler et eller andet. Det skyldes at man ofte har fået tingene på lager og nu skal det bare monteres, mangler der så et stik eller andet så er man tilbøjelig ti at springe over hvor gærdet er lavest. Det sker ikke her for der er alt lavet og klargjort inden delene kommer på lager.

De sidste dele er på vej, og indtil de er kommet står bilen på værkstedet og er klar til at blive lavet færdig.

Så indtil dette sker, er, dette indlæg ikke helt færdigt. En irriterende ventetid for kunden. Men han kører selvfølgelig rundt i en af vores kundebiler imens.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.

Sv: BMW Skade service. 7 år, 12 måneder siden #5762

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW tyveri skade forsat.

BMW_tyveri_skade.16Large.JPG


Et meget idyllisk billede, men for at være sikker på at rudelimen var den rigtige og samtidigt være sikker på at den ikke var tør, blev der indkøbt en original BMW rudelim til at montere sideruden i.

BMW_tyveri_skade.17Large.JPG


Da det som skrevet er lidt en speciel individuel bil, så ruden her er blevet behandlet som var det et lille barn. Knæk og yderligere ventetid på at få en ny rude hjem.

BMW_tyveri_skade.18Large.JPG


Inden man limer en rude på en bil skal man have affedtet ramme og for at være sikker på at man får en god limning skal man have smurt noget såkaldt primer på bilens ramme og på ruden der skal monteres.

BMW_tyveri_skade.19Large.JPG


En rudelim må meget gerne være håndlun for så er den nemmere at styre og trykke ud. Det er vigtigt at man har et pænt strøg på ruden og rammen, når det samles.

BMW_tyveri_skade.20Large.JPG


Her har ruderammen så fået primer og så er vi klar til at lægge en pæn kant af rudelim og sætte den nye rude i.

BMW_tyveri_skade.21Large.JPG


Har selvfølgelig købt det eneste rigtige værktøj til sådan en opgave. Nemlig en elektrisk fugepistol. Så er man ret sikker på at man får den samme mængde rudelim på rammen.

BMW_tyveri_skade.22Large.JPG


Vender lige maskinen om inden det om lidt går helt galt. Det beviser bare at det rigtige værktøj ikke kan hjælpe på at det er en amatør der får det i hånden.

BMW_tyveri_skade.23Large.JPG


Ruden kom i og faktisk blev det fuldstændigt perfekt, Det er ikke til at se der er blevet udskiftet en siderude nu. Det var lidt af en opgave da man skal have alle lister på inden ruden sætter sig.

BMW_tyveri_skade.24Large.JPG


Det blev så heller ikke nemmere af at jeg fik sat den forkerte hætte på tuben. Så da jeg lige nøjagtigt manglende 2 cm. Så kom der ikke mere rudelim ud af spidsen. Så nu stod jeg med en maskine og måtte kæmpe for at få toppen af, så jeg kunne bruge min finger til at få det rudelim jeg manglede.

BMW_tyveri_skade.25Large.JPG


Da spidsen på rudelimen var for lille gik der hul på beholderen. Desværre kan man ikke mærke det på en elektrisk fugepistol, da maskinen holder et jævnt tryk. Så der var stres på.

BMW_tyveri_skade.26Large.JPG


Havde det nu været en billig fugepistol så havde det været nemmere at smide den ud. Men denne her er alt for fin til det, så der var kun den lange tunge vej. Det var langsomt men sikkert at rense maskinen. Det tager tid kan jeg her fortælle.

Næsten 4 timer senere har jeg en ren og brugbar elektrisk fugepistol igen. Alle der har prøvet at få rudelim på hænderene ved hvilket helvede det er at få af igen. Havde selvfølgelig smidt handskerne da jeg kørte rudelim på. Det er stensikkert at denne tåbelige dumhed begår jeg ALDRIG igen. Her skal man så huske at en fejl først er en fejl anden gang den begås. Så redet af mit ordsprog.


BMW_tyveri_skade.27Large.JPG


Det nye gearskifte er kommet, så nu kræver det et besøg på et andet værksted der har en lift. Så langsomt men sikkert bliver det hele færdigt.

BMW_tyveri_SKADE.28.jpg


Bilen er så kommet på et samarbejdende værksted der har en lift vi kan låne til at få skiftet gearskiftet. Det er ikke til at ligge og rode med bukke eller en simpel donkraft.

BMW_tyveri_SKADE.29.jpg


Bundpladerne skal afmonteres, og så kan man komme til at fjerne kablet der sidder på gearstangen oppe i kabinen.

BMW_tyveri_SKADE.30.jpg


Da kablet skal justeres, så er det en rigtig god ide at have en med der har prøvet dette før. Det ville være for surt at mangle et gear, når det hele er samlet igen.

BMW_tyveri_SKADE.31.jpg


Så er bilen tilbage på vores eget værksted. Samtidigt med at der blev monteret ny gearstang, så blev det nye navigationssystem også tjekket.

BMW_tyveri_SKADE.32Large.JPG


Så er det blot at samle bilen igen. Der er pudset og ordnet lidt på de ting der har været afmonteret.

BMW_tyveri_SKADE.33Large.JPG


Bag i bilen er der støvsuget og luftdysen er renset for glasskår. Uanset hvor meget man har skilt ad og renset så vil man altid kunne finde de glasskår desværre.

BMW_tyveri_SKADE.34Large.JPG


Så mangler der kun at blive monteret CIC navigations enhed i bilen. Så er den klar til at blive afleveret til ejeren igen. Systemet er ved at blive kodet og opdateret så der ikke skal bruges Canfilter og andet på bilen. Der er kommet en ny CIC controller i bilen også. Den er der skåret ud i den nye ramme til controlleren, så det er det samme som inden bilen blev tyveriskadet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 7 år, 12 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Skade service. 7 år, 11 måneder siden #5769

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW_E61_FRDIGLarge.JPG


Så er bilen samlet færdig og har været på tester for at få slettet alle de fejl der var efter tyveriskaden. Bilen er nu fejlfri og klar til at blive afleveret til kunden igen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Skade service. 7 år, 10 måneder siden #5785

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E91 Bagskade.

Denne BMW kunde havde været så uheldig at der var en der var kommet til at bakke ind i ham. Det betød at der var kommet et hul i bagkofangeren og den ene baglygte var blevet smadderet. Der måtte en ny bagkofanger til og så et par nye baglygter.
Det billeder der vises her er de samme som er sendt til forsikringen, som stod for betalingen.


BMW_E91_SKADE_BAG.1Large.JPG


Sådan så den ene baglygte ud efter mødet med den anden bil. Der er vist igen tvivl om at den baglygte skal vi have udskiftet.

BMW_E91_SKADE_BAG.2Large.JPG


Der må have været en småsten der har siddet på en af kofangerne da der var kommet et hul i kofangeren. Så derfor skulle der en ny kofanger på.

BMW_E91_SKADE_BAG.3Large.JPG


Der havde været så meget tryk på, at siden af kofangeren var knækket. Så der var ingen tvivl om at den skulle udskiftes med en ny kofanger.

BMW_E91_SKADE_BAG.4Large.JPG


Min personlige mening er at det ville se tåbeligt ud at man kun skiftede den baglygte der var smadderet. Der er ingen tvivl om at man så efterfølgende ville kunne se at bagenden havde haft en skade. For den nye lygte ville ikke være falmet over tid som den modsatte var og er.

BMW_E91_SKADE_BAG.5Large.JPG


Derfor monteres der selfølgelig 2 nye LED baglygter på bilen. Så er de nemlig ens. Kunden betalte selv for den anden side. Det er udenom forsikringen.

BMW_E91_SKADE_BAG.6Large.JPG


For at være sikker på at der ikke er sket noget med holderne som holder den nye bagkofanger på plads, så tjekker man at den gamle løsligt kan sidde rigtigt. Det ville være trist at skulle gøre det med en ny bagkofanger der lige er blevet malet.

BMW_E91_SKADE_BAG.7Large.JPG


Da kunden næsten lige har købt sig en gave til sig selv, nemlig et nyt M rat så skal vi have det beskyttet. Så er vi sikre på at der ikke sker noget med det. Hele bilen kommer nemlig med til maleren da det er nemmere at montere den nye kofanger der, end at skal fragte den tilbage på værkstedet, som en løs del. Så er vi nemlig sikre på at der ikke sker noget med en nymalet del.

BMW_E91_SKADE_BAG.8Large.JPG


Så er der kommet en helt ny kofanger på bilen. Det er helt med vilje at bilen afleveres sådan her til kunden da den nye bagkofanger, skal have lov til at hærde op inden bilen vaskes.

Bilen har været på tester for at få slettet de fejl som afmontering har lagt i bilens moduler, så ved vi at bilen var fejlfri da bilen forlod vores værksted.

Det er en ekstrem god maler vi har fået et godt samarbejde med. Ingen nullermænd eller grimme løbere. Det er en fornøjelse at aflevere bilen til kunden igen. Så endnu en tilfreds kunde der kører fra værkstedet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh

Sv: BMW Skade service. 7 år, 10 måneder siden #5786

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Det er efterhånden rigtig mange af disse BMW kofangere skader vi laver over forsikringen. Den ene BMW E91 med en skadet bagkofanger nåede næsten lige at køre så stod den næste der. Her ville det være smart at få lakeret den forreste kofanger ved samme lejlighed. Så sparer man nemlig en opstart hos maleren. så det valgte kunden af få gjort samtidigt.

BMW_E91_BAGSKADE.10Large.JPG


Denne BMW ejer, var der også en der var kommet til at bakke ind i. Der er det heldigvis kun ny lakering af en bagkofanger der skal til.

BMW_E91_BAGSKADE.11Large.JPG


For at være sikker på at man ikke kan se der er blevet lakeret på bagkofangeren så skal hele bagkofangeren lakeres. Da bilen er sølvmetallic så ville det også være umuligt kun at lakere en del af bagkofangeren. Sølv er nemlig den ubetinget sværeste farve at ramme efterfølgende. Så der kommer en komplet ny lakering af bagkofangeren.

Alt imens vi klarer dette, næsten fra den ene dag til den anden, så får kunden en af vores kundebiler at køre i imens. Vi har også netop købt endnu en lånebil til dette formål.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.56 sekunder