Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter.
(1 viser) (1) Gæst
|
EMNE: BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter.
BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter. 11 år, 5 måneder siden #4420
|
BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter.
Denne BMW F31 kunde ønskede at få monteret original BMW navigation professionel og Bluetooth i sin nye BMW F31. BMW F31 er fuldstændig magen til en BMW F30 da det er med den nye F serie som med den ældre E serie at F30 er en sedan og en F31 er en Touring. Der blev også monteret diskanter i bilen, så se med og nyd denne nyere BMW F serie. Alle dele der er brugt til denne opdatering af original BMW navigation professionel og Bluetooth er nye dele. Her ses den standard kontroller som bilen leveres med hvis ikke den har nogen former for udstyr generelt. Andet end den fabriksmonterede radio. Og så måske eftermonteret Bluetooth Her ses den ene fordør inden der monteres diskanter i bilen. Det giver en helt anden lyd bare ved at der bliver monteret diskanter i bilen. Som det ses her er der ikke forberedt til at man blot montere diskanter i bilen. Der skal nogle nye dørrammer til som er monteret med gitter og holder til diskanter. Her ses den fabriksmonterede kontroller og det eneste den kan styre udover radioen er Bluetooth, men i dette her tilfælde skal den afmonteres i bilen. Standard skærmen skal vi også have afmonteret. Vi skal have den bredere monteret i bilen da den som nævnt skal have navigation professionel. Det giver den langt flottere og bredere HD skærm. På disse nyere BMW F serier er radiodelen en enhed for sig selv, og fronten sættes så udenpå, det kan man se lidt længere nede herinde. Bilens kombiinstrument skal vi også have skiftet til den type der hedder High. Det giver en masse nye og flotte funktioner i kombiinstrumentet Sådan ser bilen ud inden vi starter med at afmontere de dele der skal skiftes for at vi kan montere original BMW navigation professionel. Her skal vi have monteret den nye mikrofon som Bluetooth delen kræver. Da bilen er stort set fabriksny skal alle de originale dele vi montere være bestilt til bilen. Det er vigtigt da bilen skal bevare sin fabriksgaranti. Vi skal have monteret en GPS antenne oppe under hajfinnen på taget. Lad det være skrevet med det samme at nu begynder dette her indlæg at blive en smule nørdet. Der skal beskyttes omkring hajfinnen og så kræver det en del snilde at få hajfinnen afmonteret uden at komme til at skade bilens lak på taget. Dette billede som viser at hajfinnen nu er kommet af bilens tag, har taget en del tid for at kunne tage. Opskriften er simpelt pas på pas på pas på. Det tager også lidt tid at afmontere alle delene i bilen. Hver enkelt del pakkes ind i klude og beskyttes så vi er sikre på at der ikke sker noget med det. Bilen er leveret med et AUX under armlænet og det skal vi også have udskiftet til et kombineret USB og AUX stik Her er midterkonsolet skilt ad, for her skal vi montere den nye controller og så trække de kabler og ledninger det kræver Det er altid en god ide at huske og køre kundens cd ud af den gamle radio, for det bliver svært når den er afmonteret og ligger i en kasse. Så er vi kommet ind til radioenheden. Den ser ikke ud af meget og indeholder også kun radio og så er det vist også belyst helt. Nu begynder det at ligne en bil der er splittet ad i atomer. Det er også derfor det er vigtigt at man pakker alle dele ind i klude og tager sig tiden til at passe på. Her ses det nye kombiinstrument der skal monteres i bilen. det har blandt andet 2 displayer et mere end det standard som vi har afmonteret der kun har et placeret i midten. Som det ses er der her tale om et sprinter nyt kombiinstrument. Det er vigtigt da bilen stadigvæk skal bevare sin fabriksgaranti. Ny begynder vi snart at trække kabler rundt i bilen, de laves udenfor så vi kan få dem til at ligne noget bilen er monteret med fra BMW fabrikken. Så er der ved at være fuldt hus eller skulle man skrive afmonteret en del i bilen. Det ser voldsomt ud, men det skal nok blive rigtigt godt igen. Jeg have advaret dette indlæg bliver nørdet. Her er vores nyindkøbte original BMW tang som er til at lave antenne kabler med. Her klippers kablet rent. Nu skal vi så have skåret en rille i isoleringen, så der drejes trykkes og vrides. Alt dette sker ved at man skubber kablet op i værkstøjet på tangen. Så få man en kabel ende der er af isoleret fuldstændig rent, med en inder leder der er helt rent afisoleret. Så skal vi have skåret i den isolering der er i sådan et antennekabel. Alle de forskellige arbejdsformer ligger i tangen, så man flytter kablet rundt de forskelige positioner på tangen. Så klemmes der igen på tangen. Det ser vildt ud når man sidder og kikker på hvad der sker lige for øjnene af en. Så er kablet afisoleret uden at der er skåret eller mistet noget som helst materiale på antennekablet. Så skal vi have monteret og sat midten fast på stikket. Sådan ser det ud når spidsen er sat løs på kablet. Dette originale BMW værktøj er i den grad et nørde værktøj, når man ser hvad det kan og selvfølgelig har brug for det er det alle pengene værd. Man er næsten tvunget til at investere i det da man ikke kan købe antennekabler i de rigtige længder. Når spidsen er sat på de inderste ledere skal vi have krympet det fast, alle der har prøvet dette med en almindelig tang ved hvilken helvede det kan være rent ud skrevet. Her ses spidsen når den er krympet på lederne. Det er ikke til at hive af igen. Og det er vigtigt da det ikke må kortslutte i stikket. Derefter skal vi have monteret selve stikket på kablet. Bare ved at kikke på stikket kan man se at det heller ikke er noget man bare forærer væk. Men pyt det er super at kunnet tilpasse kablerne 100 % til bilen. Så skal der krympes en krave på der holder yderlederen på plads samtidigt med stikket. Det er ikke ret mange kræfter der skal bruges med dette værkstøj. Så sidder stikket rigtigt monteret på kablet, det er super lækkert at have det rigtige værktøj for før i tiden var det med skruestik eller tænger der ikke var beregnet til opgaven. Det virkede også men så ikke nær så pænt og elegant ud som dette her gør. Den yderste kappe er her monteret og så er stikket faktisk klar til at blive monteret i bilen. Når man skal bruge et antennekabel til en Bluetooth antenne er den ene lige og det andet er vinklet. Så her er vi i gang med det vinklede. Her er stikket i midten også krympet med tangen, det er dyrt værktøj men det er nemt og så ser det godt ud det man får lavet med det. Det er fuldstændig det samme med dette her stik som med det tidligere, det er heller ikke noget man bare forærer væk. Også her skal man have krympet den udvendige leder og stikket på antennekablet. Så sidder det vinklede stik også fast på antennekablet Stikket lukkes med en rund metalskive og det er smart at man kan se at inderlederen sidder rigtigt i stikket. Det ville være surt at det ikke virkede når man var færdig med antenne kablet. Kappen på og så er stikket ganske enkelt færdig. Kappen låser selve stikket fast på stikket man montere det på. Dette skal bruges til Bluetooth antennen i bilen. Det færdige resultalt. Når man skal lave sine antennekabler selv, kan man ligeså godt sørge for at de bliver tilpasset så de passer 100 % i bilen. Man starter nemlig med et kabel der ser sådan her ud. Her ses noget af det kabel vi lige har vist ovenfor. Her er det kabel vi skal bruge til at montere en original GPS antenne i taget på bilen, så her ligger kablet klar til at få monteret et stik i den ene ende. Så er der monteret et stik på kablet i den ene ende, og så er det klar til at blive lagt ind i det ledningsnet vi skal have lavet til bilen. For at undgå at der er noget der rasler eller ligger og ser sjusket ud inden bag instrumentbordet i bilen, vikler vi et nyt ledningsnet sammen, som passer til bilen. Bilen skal som nævnt også have monteret Bluetooth så det er noget med at måle og måle så ledningsnettet passer perfekt. Så kom det nye USB med AUX i bilen også. Det er en funktion man som bruger kommer til at nyde meget at have i sin BMW. Det stik kan også lade telefonen op. Den nye controller er også en del smukkere og ikke mindst med mange flere funktioner end den der sad monteret standard fra BMW fabrikken. Her ligger kablerne bag radioen, og er klar til at bliver trukket rundt. Rundt i bilen. Det ser voldsomt ud når man skiller bilen ad så meget, men det gør at man kan få monteret de nye dele næsten som var det monteret på BMW fabrikken. Det betyder at man ikke kan se at det er eftermonteret Bluetooth eller navigation professionel i denne BMW F31 Det nye kombiinstrument kører med over bilen Most (Lysleder) og det er derfor man kan få så mange funktioner op i det nye kombiinstrument High. Her ses det ledningsnet vi har lavet til bilen. Det er nu trukket rundt i bilen. Så skal vi have afmonteret loftet da vi skal have trukket GPS antenne og lavet mikrofon til Bluetooth delen også. Der er mange dele at afmontere på bilen. Heldigvis har vi fået assistance af en der har lavet dette projekt en hel del gange. Der er mange fif at lære. Nu skal vi ikke glemme lige at se fronten på bilen sådan en BMW F31 er de slupper ret godt fra. Vi skal også have afmonteret lampen i midten af loftet foran. Det kræver også et godt fif at få den ned. Her er den nye brede HD skærm monteret, den ser bare super lækker ud her på billedet, men faktisk er det intet i forhold til virkeligheden. Den er bare super flot. Her er kablet til GPS antennen trukket op til hajfinnen der sidder monteret i midten af taget. Der er selvfølgelig indkøbt den originale BMW antenne til bilen også. Faktisk er dette et komplet opgraderings sæt der er bestilt til bilen. Sådan en original BMW GPS antenne ser ikke ud af ret meget. Bilen pakkes selvfølgelig ind med klude og der passes meget på at der ikke sker noget med bilen imens den er på værkstedet. Faktisk ser det ud som om den står og soler sig i forkælelse på værkstedet. Når man montere navigation professionel systemet og starter det op kommer det med alle de fejl der findes på systemet. Her er det bilen nye men ikke eksisterende cabriolet tag der er fejl på. Her ses hvor tilpasset man kan lave ledningerne på bilen, for her er antenne kablet til GPS antennen (hajfinnen) ved at blive tilpasset og monteret med stik. Her laves der fuldstændig det samme med montering at nyt stik som er vist tidligere. Det er en hel lille fabrik det kræver at få lavet dette stik på bilen tag. Det ser godt ud bagefter, så det er alt arbejdet værd at tilpasse det til bilen. Der skal selvfølgelig være lidt kabel på så man kan komme til at afmontere antennen igen såfremt den på et tidspunkt skal skiftes eller bilen får en tagskade. Sådan ser det ud inden under den hajfinne en BMW der har fabriksmonteret navigation monteret. Bilen fik også monteret nye ruderammer som giver mulighed for at vi kan montere diskanter i bilen også. Dette burde alle BMW F31 ejere få lavet i deres bil. Det løfter lyden til helt nye højder. Så er vi klar til at få bilen kodet, det er derfor at navigationen ikke er en valgmulighed endnu på skærmen. Men se lige et flot billede der er på den HD skærm. Så er bilen ved at være klar til at blive kodet med de bestilte FSC koder. Det er super vigtigt at man ikke montere noget brugt eller noget der har været monteret i en anden BMW F31 før. Gør man det er det slutmed at komme ind til de optioner man ønsker at rette hos BMW. Det betyderat man finder nogle fejl eller ting man ønsker rettet. Det er meget normalt på nye biler Vi skal da lige have et billede af antennen eller hajfinnen på taget, sådan ser den ud efter at have fået en ny pakning monteret og så er den tæt igen. Her sidder mikrofonen til det nye Bluetooth system der er monteret i bilen. Dette er den nye placering i F serien og det er smart. Her nedenfor kan du se en video netop fra denne BMW F31 original navigation professionel og Bluetooth opgradering. Kunden bad mig om at skrive at han smilede da han kørte værkstedet, så herfra mange Tak for tilliden. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 5 måneder siden af kenn.
|
Sv: BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter. 11 år, 5 måneder siden #4421
|
Hvordan ser det så ud I en BMW F31 når man har fået opgraderet sin BMW F31 med original BMW navigation og Bluetooth, når bilen er kodet og alt fungere som det skal.
Se lige et billede på den nye type skærm. Det står fuldstændigt skarpt, det er fotografens skyld det vises skævt her. Her er bilen kørt indenfor og så blænder den ned for kortet, så her vises kortet som det ville se ud når mørket falder på. Man bliver i den grad overrasket over hvor rent og skarpt billedet er på skærmen, det er fuldstændig rent i billedet. Sådan ser det ud når systemet er klar til at komme ud på vejen og blive brugt. Det er blevet en helt anden bil nu. Der er også kommet en del legetøjs menuer i bilen nu. Men hvem har noget imod det. Systemet har en indbygget harddisk og den lægger vi musik ind på nu. Når der afspilles den musik der er lagt på harddisken viser skærmen også coveret på den plade der spilles i øjeblikket. Se og nyd det. Det ser godt ud. Jeg kan jo kun gentage mig selv den controller er direkte smuk og meget hurtig når man skal betjene sit navigationsanlæg. Her ses det nye kombiinstrument, der er kommet en del flere funktioner i dette High i forhold til det fabriksmonterede Low. Lydkilder og valg kan også vælges og ses på det nye kombiinstrument. Lad os se hvilken version af maps (Navigationskort) der er lagt på systemet. Der er selvfølgelig lagt sidste nye version af kort ind som er version 2014-01 Lad os slutte af med et nærbillede af den nye skærm. Vi lader billedet tale for sig selv her. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
|
Sv: BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter. 11 år, 5 måneder siden #4425
|
Det ser sørme godt ud... hvilken forskel det gør for bilen.
|
|
|
Sv: BMW F30 / 31 navigation / Bluetooth. / Diskanter. 11 år, 5 måneder siden #4426
|
Jeg er den lykkelige ejer af bilen
Efter jeg nu har haft det i nogle dage og er blevet mere fortrolig med systemet, er glæden ikke blevet mindre. Jeg har stadig det store Hastighed på enheden og billeder på skærmen er helt fantastisk og ikke mindst bluetooth virker rigtig godt. Et rigtig flot stykke arbejde lavet af Kenn og Co |
|
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn
|
|
Tid til at oprette siden: 0.55 sekunder
