Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation

Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation 13 år, 11 måneder siden #435

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Som det kan læses i en anden tråd på forummet herinde,har jeg startet projet BMW CIC op og har netop modtaget nogle af de dele det kræver at montere dette i vores BMW E61 Demobil.

BMWKlimapanelCICMedium.jpg

Når man ønsker at Facelifte sin BMW E60 /61 med en nyere type CCC eller CIC kræver det at man køber et andet klimapanel for at undgå at få kanter rundt om knapperne på det klimapanel der sidder monteret i en BMW Pre LCI her er det viste klimapanel med rammen monteret til den nye BMW CIC enhed.

Edit. Det er selvfølgelig ikke den rigtigte ramme da der kun er et drev i den nye BMW CIC enhed, men ny ramme er bestilt.

BMWCICSkrmogkabler1Medium.jpg

Her ses den nye HD skærm og kabler som også skal monteres i forbindelse med facelift til BMW CIC.

BMWCICSkrm2Medium.jpg

Kendere kan se at det er en helt anden tilslutning det kræver at montere HD skærm på et BMW CIC system.

Flere billeder og beskrivelser kommer når flere dele er modtaget.
Vedhæftninger:
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation 13 år, 11 måneder siden #464

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Medie dele til CIC Navigation

Medie snap in adapter.

BMWCICMediaMedium.jpg

Her kommer så de sidste billeder af de manglende stumper og så er vi snart klart til at montere det i bilen.

BMWCICForsideMedium.jpg

BMW CIC Front.

BMWCICBagsideMedium.jpg

BMW CIC Bagside med tilslutninger.
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation 13 år, 11 måneder siden #465

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Dam det ser lækkert ud. Glæder mig til at følge installationen.

God nytår.

Mvh
Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation 13 år, 11 måneder siden #472

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det bliver rigtig spændende at se hvor meget mere der skal til og alene nu tror jeg der er brugt over 60 timer med at lede finde og læse og så selvfølgellig en bestillingsliste så det burde bare spille når det startes op.

Godt Nytår til dig også

Sv: Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation 13 år, 11 måneder siden #501

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu vil jeg lige komme med et status på mit Projekt BMW CIC i min BMW E61 2005. CIC enheden er nu monteret og kodet og virker stort set som det skal og mit problem er nu at jeg har fået monteret en forkert type Combox og der er bestilt en ny og den ankommer i morgen. Jeg har haft et par stykker til at kode lidt på bilen da det kræver nogle regnetabeler for at udstyrs koderne passer og der må jeg indrømme at der kommer jeg til kort da jeg ikke engang kender til dette helt nye system endnu. Men er nu ret sikker på at det ikke tager langt tid før det kører med de tabeller også.

Hvad der venter nu.

Bluetooth og så fuld adgang til mails og SMS beskeder og streame over 10,000 radiostationer og selvfølgelig fuld adgang til alle internettes herligheder. Udfordningen er at jeg så må undvære min TV tuner men den er faktisk også færdig på onsdag da vi skifter til det nye MPEG4 og min er MPEG2 så det overlever jeg. Faktisk har jeg kun brugt den 2 gange og første gang da jeg lige havde købt bilen og anden gang da jeg sad og ventede og der kunne den ikke fange signal.

Der kommer selvfølgelig en billede serie af projektet og til jer der har ringet og spurgt til projektet så er der ikke langt igen, men følg med herinde og se om ikke der kommer nogle billeder og en præsentation af BMW CIC navigation...

Sv: Værksted! Montering af BMW E61 CIC Navigation 13 år, 11 måneder siden #504

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
MONTERING AF BMW CIC BMW E61

Så kom vi til at vise hvad det kræver at montere BMW CIC navigationssytem i en BMW E61 2005 og der er taget over 250 billeder så man har dokumentation såfremt der er en kunde der skal have det i bilen også for man skal vel ikke være den eneste der har det monteret i bilen herhjemme.

Bemærk efter back up af forummet er der fejl i dette indlæg så der kommer blandede billeder som virker lidt rodet. vi arbejder på at rette det, så lykkes det kan du ikke læse dette.

BMWCIC1Medium.jpg

Her er systemet lagt op på gulvet så det er prøve monteret inden det skal monteres i bilen.

BMWCIC2Medium.jpg

Bilen inden afmonterningen startes i bilen.

BMWCIC3Medium.jpg

Bilen beskyttes med tæpper og klude så der ikke kommer nogle skrammer eller hakker nogen steder.

BMWCIC4Medium.jpg

Det ser voldsomt ud men er nu ikke så slemt og her skal skærmen skiftes da den nye er HD

BMWCIC5Medium.jpg

Her ser du forskellen på IDrive skærmene og som du kan se på den til venstre er den ikke med glas foran.

BMWCIC6Medium.jpg

BMW CIC HD IDrive skærm monteret.

BMWCIC7Medium.jpg

Bilens Bluetooth boks skal også skiftes til den nyere CIC Combox

BMWCIC8Medium.jpg

Her skal der monteres Aux og USB adgang til systemet.

BMWCIC9Medium.jpg

Der skal også ændres i stik og kabler og som det ses på billedet skal det være muligt at kunne montere den gamle TCU boks igen.

BMWCIC10Medium.jpg

Her ses den nye CIC Combox som fik en kort monteringstid da det var den forkerte, men er selvfølgelig skiftet til den rigtige.

BMWCIC11Medium.jpg

Der skal trækkes en del kabler rundt i bilen for at få lavet så mange tilslutnings muligheder.

BMWCIC12Medium.jpg

Her er bilens originale BMW Snap in adapter skitet ud med en original media model som henter alle data fra den tilkoblede telefon.

BMWCIC13Medium.jpg

Her ses bilens bagsæde panel monteret med hovedtelefon udgang og det bliver jo ikke brugt så her monteres en ny USB tilslutning.

BMWCIC14Medium.jpg

Den ses så her og så kan man lade sin telefon og afspille musikken fra den der sidder bag i eller tilslutte andet lyd udstyr.

BMWCIC15Medium.jpg

Det kræver at man skifter ramme og klimapanel på bilen da man ændre protokolen for klima styring i CIC enheden.

BMWCIC16Medium.jpg

Her ses et stemningsbillede fra bagsæde monterningen.

BMWCIC17Medium.jpg

Media kablinger til Combox.

BMWCICMediaSnapInMedium.jpg

Se lige denne nye snap In adapter som er monteret med blæser og smider mails, sms. og alle internettes herligheder op på bilens originale IDrive skærm. Den er bare flot.
BMWCIC18Medium.jpg

Her er vi så klar til at teste og kode systemet og dette er opstart billedet på et BMW CIC system.
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Morten
Tid til at oprette siden: 0.61 sekunder