BMW 530GT F07 Combox / kodning /opdatering af Navigationskort
BMW 530GT F07
Denne BMW 530GT er en model som jeg i den grad har det lidt svært ved. Men nu stod den her på værkstedet og skulle have monteret og kodet en Combox monteret så kunden kunne streame trådløst og se sin kalender og ikke mindst få adgang til et hav af webradiokanaler. Grunden til at jeg synes jeg har det svært ved denne BMW 530GT er at jeg første gang jeg så den synes den bagpå ligner eller rettere lignede noget der ikke helt var afsluttet. Men undervejs blev jeg lidt mere forstående overfor udseendet
Men se med nedenfor.
Når man åbner føredøren er man ikke i tvivl om at her er der tale om en stor bred og faktisk også rimelig lækker bil. Kikker man på billedet oser det lige i ansigtet af at denne bil er lækker at køre i. .
Nu var det ikke en anmeldelse af bilen vi skulle lave, vi skulle montere en original Combox i bilen, som kobles på bilen ved hjælp af FSC koder som er købt hjem til bilen. Som det ses har bilen været skilt ad før for nogle af de gule klips er bukket, så dem skal vi selvfølgelig have skiftet inden vi samler igen.
Der er en del pillearbejde når man skal skifte bilens Bluetooth modul, men der går nu også en del tid med at forberede monteringen til det USB stik der sidder monteret i arnlænet imellem forsæderne.
Her sidder den nye originale BMW Combox monteret. Inden den pakkes helt sammen skal vi lige have testet at den kan ses på testeren, som altid sidder stikket bilen er leveret med fra BMW fabrikken, altid ved siden af det nye vi har monteret til den nye Combox.
Nu bilen var på værkstedet skulle vi også have opdateret bilens CIC navigationssystem og det tager som tidligere nævnt lidt tid, så det sætter vi i gang.
Kunden har monteret dørlys som peger ned i gulvet, som det ses lyser der et BMW logo på jorden eller som her gulvet
Når vi opdatere CIC systemer med nye navigationsdata sætter vi bilen til lader, så er vi sikker på at der ikke smutter nogen data undervejs. Her er det snart overstået.
Bilen har også den nye type LED forlygter på, Hvad man synes om dette må være en smagssag, men hold op de lyser godt.
Så er vi sås småt ved at samle bilen op igen. Bare det at lægge bagsædet ned var lidt af en udfordring for på denne BMW er de elektriske. Så bare det at finde fidusen var nyt.
Der er rigtig mange små dimser der skal monteres på bilen igen. Så vi må have dækket bagkofangeren til så vi kan komme til at samle bilen igen. Det ville være ærgerligt at der blev ridset noget undervejs.
Her sidder betjeningen til at lægge bagsæderne ned. Det kan man kun gøre elektrisk, så regner det og man skal have dem lagt ned, ja så er det ikke muligt at trykke på en knap og gøre det hurtigt. Måske en detalje man skal lære at synes er fornuftig eller smart.
Så er bilens CIC navigationssystem opdateret med sidste nye kortdata, så skal det bare genstartes.
Her ses at opdateringen af kortdata er lykkes.
Det er lidt af en bagende der er på denne 530GT men skal man have noget med der kræver af bagsæderne lægges ned, så er der oceaner af plads.
Som nævnt tilslutter vi en lader på bilen når vi opdatere eller koder på bilen, så byd velkommen til den 3ede lader af denne type vi nu har på værkstedet. Det er dyrt men desværre nødvendig da de små ikke kan holde strømstyrken når der skal opdateres software på bilen.
Baglygterne på sådan en 530GT synes jeg nu ser rigtig smart og flotte ud.
Så bliver det mørkere og nu springer de logoer som der er monteret som dørlys i bunden af dørene frem. Det ser faktisk ganske smart ud.
Bilen er monteret og leveret med elektriske rullegardiner ved bagsæderne og passagererne kan selv styre dem med denne knap som sidder monteret i dørbeklædningen.
Her kodes bilen færdig, og så er den ved at være klar til at blive testet med den nye Combox.
Inden vi tester bilen skal vi lige se hvordan det ser ud når man kun åbner den nederste bagklap på bilen. den er nemlig delt i 2 så man kan nøjes med at åbne den man har brug for. Så det…
Så kom der album cover op på bilens skærm, her er telefonen tilsluttet det USB stik som sidder monteret imellem forsæderne i bilen. Imens den sidder tilsluttet her oplades telefonen selvfølgelig også.
BMW Connected er også kommet på systemet som en menu der kan vælges.
Når man så tilslutter sin telefon som har hentet den App der hedder BMW Connected så kommer der disse menuer og valgmuligheder frem på skærmen.
Her er der en ting som jeg personligt holder meget af at bruge nemlig webradio Streaming. Det er ganske enkelt mega smart og så er kvaliteten ganske enkelt perfekt.
Så er denne BMW 530GT F07 færdig her på værkstedet. Det har været en fornøjelse at montere den med den nyere type Combox for nu er ringen sluttet. Den Combox er den ting der fuldender bilen, for det er en ting man smiler og glæder sig over man har i bilen hvergang man efterfølgende skal ud og køre i sin BMW. Det selvom dette smukke syn som ses på billedet byder dig velkommen.
Velkommen er lige det vi byder dig som kunde hos Mobilteknik, og mange Tak for tilliden.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 1 måned siden af kenn.