Sådan så bilen ud inden vi startede med at udskifte bilens gearskifte. Vi skal også have skiftet en kopholder, som man desværre ikke har skubbet ind før man steg ud af bilen.
Den er nu meget pæn det gearskifte man fik i den nyere BMW LCI men den er ikke nær så pæn som det sports gearskifte vi nu skal montere i bilen.
Da bilen ikke har kørt ret meget skal vi have tjekket at der ikke er for lidt freon på klimaanlægget, så vi starter med at få lavet et klimaservice på bilen. Man kan lige ane sådan en motor der ligger i en BMW E60 550. Det er en heftig maskine.
Denne kopholder skal vi som skrevet have skiftet. Den hænder at man glemmer at skubbe den ind inden man forlader bilen, og så knækker den forreste plade som det kan ses på billedet. Det er i den grad en øjefanger, så der må en ny på.
Her er den nye kopholder monteret i bilen. Der kan man se at den nu flugter med kanten på instrumentbordet.
Kunden ønskede også at få fastmonteret det USB stik som sidder monteret i armlænet. Så det kom til at sidde som det ses på billedet.
Sådan ser den nye sportsgearstang ud, og den er ikke bare smukkere men også mere behagelig at bruge.
Så skal vi have paramter kodet lidt på bilen. her skal vi have kodet den M bøjle som en original BMW M5 har i sit head up display. Den slår man til på bilen CIC skærm.
Sådan ser den bøjle ud, når man aktivere den. Den viser bilens omdrejningstæller. Det ser godt ud på en bil der har en større motor i sig, eller rettere det er smartere på en benzin bil i forhold til en Diesel bil.
Her har vi sat bilen til at bakke, og så viser den hvilket gear vi nu har bilen sat i.
Sådan ser det ud når man kører med M bøjlen i forruden. Når man så accelerere så hæver bøjlen sig, Det ser ikke bare smukt ud, det er smart. Samtidigt fik bilen kodet en del andre småting.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af kenn.