Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! Skift af originalt BMW E60 Rat
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Værksted! Skift af originalt BMW E60 Rat

Værksted! Skift af originalt BMW E60 Rat 14 år, 1 måned siden #338

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Denne kunde havde det almindelige BMW rat monteret i bilen og ønskede at få monteret et originalt BMW M5 Rat i bilen.

BMWoriginaltratafmonteretMedium.jpg

Det gamle rat er her afmonteret.
BMWM5RatmonteretudenAirbagMedium.jpg

Her er det nye BMW M5 rat monteret i bilen uden Airbag.

BMWoriginaltM5ratmonteretiBMWE60Medium.jpg

SÃ¥dan ser den nye type originale BMW rat ud og det er bare flot med den lille runde airbag.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år siden af kenn.

Sv: Værksted! Skift af originalt BMW E60 Rat 14 år, 1 måned siden #339

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Her må vi så "korrekse" dig , dette er ikke et Org. M5 rat , men deriomod et M-Sports rat type : M ( tomelfinger støtter og lidt tykkere end "alm" M-Sports rat ) , for at det er Org. M5 skal syningerne være blå/røde

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 14 år siden af kenn.

Sv: Væksted! Skift af originalt BMW E60 Rat 14 år, 1 måned siden #340

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Der er også lige en forskel mere, et originalt M5 rat har en M knap øverst i switchboksen på højre side.

25-jahre-bmw-m5-93.jpg

Fra en M5 2008

Jeg har lige fået ombetrukket mit M style rat, der fik jeg syet det med M tråd som BenAnsd siger i farverne rød, blå og lyseblå. Nu skal jeg så bare finde en airbag der passer.

Ratfor1.JPG

Set forfra

Ratsyning.JPG

M syning
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Væksted! Skift af originalt BMW E60 Rat 14 år, 1 måned siden #341

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

M knappen er som "sådan" ligegyldig hvad rattet angår , dette da den afdæknings plade/enhed den sidder i også passer på de andre typer M-Sports rat

Sætter man den højre enhed i en "ikke" M-bil , ja så har knappen samme funktion som den * knap der "normalt" sidder , og kan i en ikke M-bil så også valgfrit kodes via I-Drive menüen til en ønsket funktion , ligsom du kender det nu i din egen.

I min "ikke" ( desværrre ) M-bil står "M" nu så for "Mobile phone"

Mvh.
BenAnd

Sv: Væksted! Skift af originalt BMW E60 Rat 14 år, 1 måned siden #342

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej BenAnd

Du har selvfølgelig helt ret. Vi har også lige misset en lille anden ting. "Flapperne" til gearskifte, som teoretisk også kun er til M5 med SMG gearkasse.
Der er dog set eksempler at disse er blevet moddet til at kunne bruges på en alm. automatgearkasse.

God weekend

Mvh
Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: Væksted! Skift af originalt BMW E60 Rat 14 år, 1 måned siden #343

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Det er så desværre heller ikke helt korrekt , du har ret i at M5 "med" SMG gearkasse har skiftepads , MEN det er et tilvalg , ikke std. i en M5 , så du kan sagtens få et Org. M5 & M6 rat uden disse skiftepads.

Alle E60/61 ( & E63/64 samt E9x serie ) med Steptronic gearkasse kan få monteret rat med skiftepads ( der findes mig bekendt 3 forskellige typer rat med skiftepads ) , på modeller produceret efter 09/2005 ( ikke registeret MEN produceret ) er det et "rent" kodnings spørgsmål , hvorimod "ældre" modeller , ja her skal man "trylle" lidt , men det kan lade sig gøre har feks. lavet det i min egen E60 som er fra 12/2003 .

Konklusion må også her være : En BMW E60/61 er IKKE hvad den giver sig ud for mht. hvad der er muligt at eftermontere , der er et "utal" af kombinations muligheder alt efter eksisternde udstyr og bilens produktions dato , så derfor er det så vigtigt at få alting undersøgt korrekt ( belyst i anden tråd her på dette forum ) inden man "kaster" sig ud i et projekt , da det ellers meget nemt bliver betydeligt dyre end først "beregnet".

Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af BenAnd.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.73 sekunder