Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet.

Sv: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 13 år, 6 måneder siden #987

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Her ser du hvordan det kan se ud når ledningerne er knækket i bagklappen på en BMW E61, og som det ses er det noget der skal laves hurtigt for at undgå kortslutninger.

BMW_E61_DEFEKT_LEDNINGSNET1Medium.jpg


Dagsarbejde med skift af defekt ledningsnet i bagklappen venter forrude.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 13 år, 5 måneder siden #1044

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Vi får rigtig mange mails og telefonopkald fra BMW E61 ejere som har problemer med ledninger der er knækket i bagklappen og derfor kommer op med pærer fejl og ingen radiostationer. Flere har forsøgt at reparere ledningerne og som du kan se på den serie billeder der kommer nedenfor er der KUN EN RIGTIG måde at lave det på og det er at skifte ledningsnettet i begge sider og det tager tid. Men så virker det igen og bliver ved med det.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET1.jpgMedium.JPG


Denne kunde havde været på et værksted som havde forsøgt at skifte et ledningsnet og som det ses havde man ikke nye bøjler så det måtte sættes fast med strips. (Mangler ord)

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET2.jpgMedium.JPG


De klips som holder bøjlerne på plads havde man heller ikke og som det ses er det nye ledningsnet knækket igen da man ikke havde sikret sig at det ikke kunne komme i klemme når bagklappen lukker op og i.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET3.jpgMedium.JPG


Her ses så ledningsnettet man har forsøgt at fixe selv og det siger sig selv at dette er dømt til at mislykkes for det er ganske enkelt noget F…… sjusk at lave på sådan en fin BMW og selvfølgelig holder det ikke.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET4.jpgMedium.JPG


Det kræver næsten nogle billeder tæt på så man kan se hvor godt det er lavet (Ironi kan forekomme)

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET5.jpgMedium.JPG


Læg mærke til alle de ridser og hakker der er kommet på bilen da man selvfølgelig heller ikke havde det rigtige værktøj.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET6.jpgMedium.JPG


Der er hakker og ridser i begge sider af bagklappen og det er synd at man vil være bekendt behandle en bil på sådan en sjusket måde.

.Så er der kommet nyt ledningsnet på og som det ses er det monteret med stik så det er til at lave det igen hvis og når det sker igen men det der sad monteret på bilen havde siddet der siden det forlod BMW fabrikken for over 8 år siden så må det vel siges at have holdt meget godt.


BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET7.jpgMedium.JPG


Her ses de stik som er monteret i begge sider til ledningsnettet i bagklappen.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET8.jpgMedium.JPG


Her er der så kommet nye klips og bøjler så nu ser det faktisk ganske pænt og nydelig ud.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET9.jpgMedium.JPG


Her ses den anden side med de nye bøjler og hvor er det synd at man har lavet alle de grimme hakker da man forsøgte sig første gang.

BMW_E61_BAGKLAP_LEDNINGSNET10.jpgMedium.JPG


Begge sider monteret med stik og nye bøjler og dette tager langt tid at lave men så kan man også være sikker på at det holder i mange år igen. Grunden til at jeg viser dette er at det er helt fint at man prøver selv, men det er ikke fint at man ender om med at skal betale en større sum penge fordi der er brændt noget af fordi ledningerne nu har kortsluttet antenne eller ødelagt noget andet. Og det værksted der havde monteret det andet ledningsnet som vi måtte skifte skulle overveje om det er den type arbejde man skal tilbyde at lave på kundebiler.

Så skal du selv i gang så undersøg og tag dig tiden til det for denne bil er nr. 25 vi har haft inde med det problem og der kommer flere og flere til fordi man ikke har vidst hvad man lavede, og ikke mindst hvor dyrt det kan ende med at blive hvis det går rigtigt galt.

God arbejdslyt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 13 år, 1 måned siden #1361

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
I øjeblikket får vi mange BMW E61 med defekte ledninger og desværre kan man ikke reparere ledningerne så de holder. Lodder man dem bliver kobberet hårdt og så er det kun et spørgsmål og tid før de kortslutter helt, og så er det nogle helt andre fejl vi får fordi kortslutning i ledningsnettet brænder som regel nogle meget øm findige og dyre moduler af.

Som det ses på disse billeder havde man forsøgt at reparere ledningerne og nu virkede centrallåsen ikke på bilens fjernbetjening


BMW_E61_LEDNINGER_I_BAKLAP.1Medium.JPG


Man kan næsten se at dette ikke er den rigtige løsning da det tykke ledningsbundt vil komme i klemme og det var også hvad der var sket her i denne BMW E61

BMW_E61_LEDNINGER_I_BAKLAP.2Medium.JPG


Plastictape i metalbeslag der lukker op og ned er næsten på forhånd dømt til at mislykkes, og som det kan ses på billedet er det blevet noget fedtet stads. Når bilen holder udenfor i solen og bilen bliver varm og du så kommer til bilen og åbner bagklappen så løsner det sig omkring ledningerne.

BMW_E61_LEDNINGER_I_BAKLAP.3Medium.JPG


Her er ledningsnettet så ude af bilen og nu er der monteret et nyt ledningsnet monteret med stik så det kan skiftes igen, hvis og når problemet opstår igen. Desværre har det så igen været spildt arbejde at forsøge at spare her for det holder ikke ret længe.

Der er kun en vej og det er nye ledningsnet monteret med stik i loftet og det tager omkring 6 timer at skifte begge ledningsnet, men så holder det også. (indtil næste gang men så er det blot at skifte dem i de monterede stik)

Her kan du se lidt flere beskrivelser om dette problem.

www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...er-i-bmw-e61-bagklap
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 12 år, 6 måneder siden #2516

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
MAN KAN IKKE REPARERER ET LEDNINGSNET I EN BAGKLAP PÃ… EN BMW E61. DET HOLDER IKKE.

Nu kan man læse på forskellige forummer at man sagnes kan reparere de ledninger der sidder monteret i bagklappen på en BMW E61. Nu har der snart været rigtig mange BMW E61 ejere på værkstedet som har fået repareret sine ledninger i bagklappen. De SKAL skiftes med helt nye ledningsnet.

Her skal vi se hvordan det ser ud når det er gået galt, og her er det gået rigtigt galt. For nu er der flere af bilens styremoduler der er brændt af.

Undskyld jeg starter med at råbe, men det er sundt at spare eller i hvert fald forsøge, men at forsøge og undgå reparationen med nye ledningsnet koster nu også udskiftning af brændte styrmoduler.

Det er som at spille russisk roulette, og her sagde det desværre bang.


BMW_E61_LEDNING_BAGKLAP.1Medium.JPG


Her kan man se på bøjlerne at man har forsøgt at reparer ledningsnettet. Her burde jeg have en smiley, der viste et stort GISPPPPPP .

BMW_E61_LEDNING_BAGKLAP.2Medium.JPG


Sådan sidder ledningen i bøjlen, og der skal ikke meget fantasi til at forstille sig at det hurtigt går galt.

BMW_E61_LEDNING_BAGKLAP3Medium.JPG


Her er ledningerne fuldstændig blottet, og der sker ikke ret meget mere ved det, for nu er der brændt de meget dyre styremoduler af.

BMW_E61_LEDNING_BAGKLAP4Medium.JPG


Nogen BMW kunder er meget overbærende, for var dette sjusk udført på min BMW, gik der vel 16 år før jeg var ude igen. Det er tarveligt at man ikke siger nej, både kunden når han ser det, og dem der har udført dette her.

For der er nu engang bedre at forklare BMW ejeren risikoen ved at forsøge at spare her.


BMW_E61_LEDNING_BAGKLAP5Medium.JPG


Vi lader billedet stå lidt, og jeg synes det taler for sig selv. ARGHHHH

Hold op hvor er det ærgerligt når man har åbnet sin bagklap, og ikke reagere på dette her. For du er som BMW ejer altså nød til at bruge din mavefornemmelse, og jeg er ret sikker på at mange (NEJ) faktisk alle mine BMW kunder ville opponere mod at få en bil tilbage der ser sådan her ud.

Det kommer så ikke til at ske, så må man hellere sige at vi er for dyre, også selvom det bliver lavet her for under halvdelen af hvad det koster på et autoriseret BMW værksted.

Det er mig fuldstændig ubegribeligt at nogen vil lægge navn eller tid til at lave sådan noget l…. rent ud skrevet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 6 måneder siden af kenn.

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 12 år, 4 måneder siden #2820

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Ledningsnet i BMW E61 bagklap.

Jeg gav for lidt over et år siden et tilbud på at montere et komplet nyt ledningsnet i denne BMW ejeres BMW E61 men da han havde fået et tilbud fra en tidligere BMW mekaniker, som havde fortalt ham at man sagnes kunne reparere ledningsnettet i bagklappen, så det kunne holde som et nyt. Så valgte han at få repareret ledningsnettet, og som tidligere og rigtig mange gange bevist, kan man ikke reparere det så det holder.

Det ved denne BMW E61 ejer i dag, for han fik skiftet et komplet nyt ledningsnet i begge sider i går på værkstedet.


BMW_LEDNINGSNET.1Medium.JPG


Der er brugt originalt BMW tape omkring ledningerne efter at man har forsøgt at reparere dem.

BMW_LEDNINGSNET.2Medium.JPG


Man har viklet tape om flere gange for at beskytte ledningerne.

BMW_LEDNINGSNET.3Medium.JPG


Men desværre var de fleste af ledningerne knækket, og faktisk sad den ene ledning og strittede ud af isoleringen. Så desværre holdte denne reparation helle ikke. Der er kun en ting at gøre og det er at skifte begge ledningsnet med nye, og så få monteret det på bilens ledningsnet med originale BMW stik.

I næste uge kommer den endnu en BMW E61 på værkstedet, og skal have nyt ledningsnet igen. Der har man dog har skiftet komplet ledningsnet i begge sider. Men der har man desværre fået de nye ledningsnet monteret forkert, så det er blevet skåret i stykker af bøjlerne.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 12 år, 1 måned siden #3349

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hvor er det i grunden synd at man ikke kan forstå at man ikke kan lave eller reparere et knækket ledningsnet i en BMW E61 bagklap. Det skal skiftes komplet. Denne BMW E61 kommer fra et andet værksted der havde taget bilen ind for en kunde, og ganske enkelt opgav at lave projektet for kunden, og nu stod den BMW E61 så her på vores værksted.

BMW_E_61_LEDNING.1Medium.JPG


Som det ses har man prøvet at lave ledningsnettet før ved en simpel reparation, det holdte så godt at bilen nu holder her får at få begge sider skiftet. Kik på billedet og se hvad det ligner, for det er netop det det er.

BMW_E_61_LEDNING.2Medium.JPG


Her er begge ledningsnet skiftet med stik, så er det en nemmere opgave når og hvis det sker igen. Denne opgave tager tid men til gengæld har man en løsning der holder længe og ikke mindst er lavet fagligt korrekt.

Så når du spørger rundt på værksteder, hvad det koster og få lavet et knækket ledningsnet i bagklappen på din BMW E61, så tag benene på nakken hvis og når de siger de kan nøjes med at reparere dit ledningsnet. For som det efterhånden er bevist i disse indlæg flere gange så holder det ikke.

Denne BMW E61 fik så samtidigt skiftet et par moduler i bilen, som ganske enkelt var brændt af fordi der var sket en kortslutning. Det er bare så ærgerligt og et spild af penge, selvfølgelig koster det lidt mere at få begge sider skiftet samtidigt på en gang. Men til gengæld får man en løsning der holder og gerne skulle blive ved med det.


Så en lille bøn.

BMW_E_61_LEDNING.3Medium.JPG



Her kan du som værksteds ejer eller mekaniker hvad det kræver at udskifte de ledningsnet. Kan vi så ikke lave en aftale om at de klips der knækker eller skruer der mangler bliver skiftet eller monteret. Mere så den nemme løsning med at bruge rudelim stopper. Eller alle mulige eller rettere umulige skruer benyttes.

Provokerende nej. Men slå op på forsiden at din lærebog, der står følgende på min forside. Ær dit arbejde og dit arbejde vil ære dig….
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh
Tid til at oprette siden: 0.41 sekunder