Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet.

Sv: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 10 år, 9 måneder siden #5045

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Tak for de pæne ord, og rigtig meget øv med dine ledningsproblemer. Lad os starte med at kalde tingene hvad de er altså en skovl for en skovl og en spade for en spade.

Sillikone ledninger er bare noget man skal holde sig fra i forbindelse med en BMW bagklap. Det er slet ikke det udvendige på ledningen, altså isoleringen der er problemet her. Det er at de ledninger man kan købe til at reparere disse knækkende ledninger, består at rigtigt meget jern istedet for kobber. De ledningsnet der sidder i fra BMW fabrikken er mange små ledere, og dem man køber som er uoriginale er ganske almindeligt ledning beklædt med sillikone isolering.

Her på værkstedet har vi snart udskiftet 200 komplette ledningsnet i bagklapper, og langt de fleste har man forsøgt sig med at reparere med alle mulige ledninger, også disse helt fantastiske sillikone ledninger. Det holder ikke og er man rigtig uheldig koster det pludselig en formue i udskiftning af diverse moduler og navigationssystem.

Det er en rigtig ØV ting at man skal ofre udskiftning af disse ledningsnet, men det er en af de ting som en BMW E61 er kendt for. Jeg har skiftet det på min egen også, og de andre jeg har hernede har også fået dem skiftet. Det er bare om at få det lavet rigtigt første gang.

Husk så på.

Rundt på nettet sidder der en masse kloge menesker, som er ret overbevist om at de ganske enkelt bare ved alt. og er de i tvivl spørger de bare sig selv.

Jeg har set og hørt om autoriserede BMW værksteder der fortæller at man kan reparere dem uden udskiftning af ledningsnet, så jeg kan godt forstå at man kan blive meget i tvivl. Men hvorfor skulle en del af disse biler komme her på værkstedet for at få udskiftet de repareret ledningsnet, hvis det var noget der virkede og holdte?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 9 måneder siden af kenn.

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 10 år, 9 måneder siden #5063

• Gyzz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW 530dA 2007 LCI
tja så har jeg sku en lille solstrålehistorie

min nyanskaffede E61 2007 LCI fik i weekenden (4 uger efter jeg har købt den) problemer med fjernbetjæningen, og jeg kontaktede derfor sælger, som havde et værksted han brugte til kunder på sjælland, så jeg kunne køre den derind, så ville de kigge på den

hmm tjo nu er det jo ikke alle og enhver der skal rode med mine biler sååå jeg var lidt skeptisk især hvis det viste sig at være ledningsnettet i bagsmækken....

Nå men jeg afleverede den søndag aften, så måtte vi jo ihvertfald få konstateret hvad der var galt. mandag formiddag ringede jeg til værkstedet for at fortælle lidt om problemerne, hvor jeg fik fat i mekkanikkeren der "havde" bilen, som fortalte mig at det var ledningsnettet i bagsmækkens ene side der var knækket og der var nogle klaphatte der havde repereret den anden side, så den ville snart gå istykker igen
i øvrigt så havde han snakket med den "nærige" jyde der havde solgt mig bilen og fortalt ham at det IKKE kunne repereres, men hele ledningsnettet skulle skiftes hvis han skulle lave det for ham, og det skulle iøvrigt skiftes i begge sider
for at det ikke skal være løgn så havde han liiiige begge ledningsnet liggende da han har aftalt tid til en anden E61 onsdag, så hvis jeg ringer i morgen ved fyraftenstid kunne han lige give en status

RESPEKT, han gad sku ikke rode med det L... hvis han ikke fik lov til at lave det rigtigt, snak om at ramme den rigtige mand på det rigtige tidspunkt
Sidste redigering: 10 år, 9 måneder siden af Gyzz.

Sv: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 10 år, 9 måneder siden #5064

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det er en solstråle historie

Har netop haft et par unge BMW ejere nede forbi værkstedet idag. De havde fået repareret deres ledningsnet i bagklappen på garanti. Det var så begyndt at gnave i isoleringen igen. Det var nu ikke så mærkelig da der var brugt ganske almindelig sort tape, og så almindelige ledninger..

Det er synd og skam, for det kan godt være de har 6 måneders garanti på bilen, men hvad når de ledninger i bagklappen. På et tidspunkt kortslutter.

Det værste er at der kører mange BMW E61 ejere rundt, som slet ikke er klar over hvor vigtigt, og ikke mindst dyrt det kan ende op med.
Sidste redigering: 10 år, 9 måneder siden af kenn.

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 10 år, 7 måneder siden #5208

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her kommer så endnu en stakkels BMW E61 ejere der ikke har en solstråle historie at fortælle. Det til trods for at han blev lovet at hans ledningsnet i bagklappen blev lavet rigtigt.

Jeg lader billederne nedenfor tale for sig selv.

BMW_E61_LEDNINGER.2Large.JPG

BMW_E61_LEDNINGER.3Large.JPG

BMW_E61_LEDNINGER.4Large.JPG

BMW_E61_LEDNINGER.5Large.JPG

BMW_E61_LEDNINGER.6Large.JPG

Det værste er næsten at man som menigmand ikke lægger mærke til at det ikke er korrekt udført. For sådan en måde at spilde kundens penge på er direkte skammeligt. Det er skrevet før og desværre kan det ikke skrives for tit. Men endnu en BMW E61 kører nu rundt med monteret stik og nye ledningsnet i bagklappen.
Sidste redigering: 10 år, 7 måneder siden af kenn.

Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 10 år, 2 måneder siden #5387

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
På vores Facebook side var der en synes godt om BMW ejer der besvarede et indlæg omkring knækkede ledninger i en bagklap, med at man god kunne reparere disse ledninger. Nu mangler der kun 2 biler mere på værkstedet med knækkede ledninger i bagklappen. Så har vi efterhånden udskiftet 200 BMW E61 med denne fejl. Cirka halvdelen har man prøvet at reparere ledningsnettet i bagklappen på. De skal udskiftes.

IMG_4150Large.JPG

Her ses den rigtige placering af et defekt og repareret ledningsnet fra en BMW E61. udover at dette er spild af penge på en reparation, så er det også skyld i at denne uheldige BMW E61 kunde skal have en ny CCC enhed da antennen har været kortsluttet.

Sørg for af hvis du skal have købt dig en BMW E61 at tjekke om bilen har fået repareret i ledningsnettet i bagklappen. Har den det kan du være sikker på at det er en stakket frist.

Det uanset om sælger siger at det ikke betyder noget.. Beviset ses endnu engang ovenfor.
Sidste redigering: 10 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: Værksted! BMW E61 Ledningsnet i bagklap Skiftet. 10 år, 2 måneder siden #5388

• hln
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Kenn,

fedt med de mange billeder og beskrivelser af problemerne du ser / fixer. Der kan ikke være nogen der er i tvivl om at ledningerne skal skiftes hvis de går i stykker efter at have læst denne tråd.

Det er jo tydeligt at se at ledningerne er knækkede eller lige ved at knække når det er skilt ad, men hvordan ser man lettest hvad status er uden at skulle skille for meget ad? Er der nogen tegn man skal være opmærksom på?

Mvh,
Henrik
Tid til at oprette siden: 0.53 sekunder