Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 udskiftning af instrumentbord.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW E61 udskiftning af instrumentbord.

BMW E61 udskiftning af instrumentbord. 12 år, 2 måneder siden #3150

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E61 udskiftning af instrumentbord.

Denne BMW kunde havde købt en BMW E61 uden de berømte kopholdere monteret fra BMW fabrikken i instrumentbordet. De kopholdere er berømte fordi der er ret mange biler der ikke har dem monteret fra fabrikken. Men denne her BMW E61 fik monteret et andet instrumentbord med kopholdere.

BMW_E6X_KOPHOLDER.1Medium.JPG

Som det ses er der ikke monteret kopholdere foran passagersædet, som er placeringen når de sidder monteret fra BMW fabrikken.

BMW_E6X_KOPHOLDER.2Medium.JPG

Her er placeringen, men som det kan ses er der ingen kopholdere. Desværre kan man ikke nøjes med at skifte en del af instrumentbordet. Da hele instrumentbordet er en samlet enhed.

BMW_E6X_KOPHOLDER.3Medium.JPG

Så gøres der klar til at få afmonteret instrumentbordet. Det kræver en hel del klude og tæpper, så man kan dække kabinen af

BMW_E6X_KOPHOLDER.4Medium.JPG

SÃ¥ er vi i gang og der er ret mange ting der skal afmonteres for at skifte instrumentbordet. Her er det rattet der er afmonteret.

BMW_E6X_KOPHOLDER.5Medium.JPG

Her sidder den kopholder som kunden havde købt til sin bil. Første morgen han kommer ud i bilen og har taget en kop kaffe med ud i bilen, sætter den i kopholderen og så smækker han døren og så kunne han bruge en time på at gøre bil og sig selv ren igen. Det var en tanketorsk som han sagde.

BMW_E6X_KOPHOLDER.6Medium.JPG

Så er instrumentbordet klar til at komme ud af bilen, så vi kan få det (nye) med kopholdere ind.

BMW_E6X_KOPHOLDER.7Medium.JPG

Her er det så kommet ud af bilen. Da bilen havde fået eftermonteret CCC navigation fik vi her lejlighed til at få viklet tape rundt på ledningerne til navigationsanlægget. Den lejlighed benyttede vi selvfølgelig. Delene inde fra bilen af bliver lagt oppe på bilens tag, for det er en ordentlig klods at få ud af bilen, og ikke mindst ind igen. Så kan man ikke samtidigt se eller holde øje med alle de afmonterede dele.

BMW_E6X_KOPHOLDER.8Medium.JPG

Så er der monteret et instrumentbord med kopholdere i bilen, og så er bilen faktisk færdig. Der mangler kun at blive slettet airbag fejl.

BMW_E6X_KOPHOLDER.9Medium.JPG

Så er bilen helt færdig, og venter på at kunden kommer og henter den igen. Nu kan han så tage sin morgenkaffe med ud i bilen, uden at være nervøs for at få et kaffe ud over hele bilen og sig selv, når han morgentræt lukker døren.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 udskiftning af instrumentbord. 12 år, 2 måneder siden #3152

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Igen første ejer som ikke sætter kryds i kopholderen skulle have med søndagsavisen..!

Sv: BMW E61 udskiftning af instrumentbord. 12 år, 2 måneder siden #3156

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Morten skrev:
Igen første ejer som ikke sætter kryds i kopholderen skulle have med søndagsavisen..!

Du har så sandelig ret. men når det er skrevet er det fuldstændig tåbeligt at et par kopholdere ikke er standard i en BMW. Mere set i det lys at man ikke bare lige kan eftermontere det i bilen, men skal udskifte hele bilens instrumentbord. som der er blevet gjort i denne BMW.

Jeg er ret sikker på at jeg ikke engang havde skænket det en tanke hvis det havde været mig der skulle bestille en ny BMW. for det havde jeg da forventet fandes i bilen som med rat og pedaler.

Tror faktisk ikke ved nærmere omtanke at jeg kan finde på noget udstyr til en BMW som er dummere ikke er monteret som standard fra BMW fabrikken end kopholdere i bilen.

Til dem som ikke er enige i dette bør de prøve at ringe til deres lokale autoiseret BMW værksted og spørge på hvad det koster at få eftermonteret et par kopholdere i sin BMW. Så er de enige...

Sv: BMW E61 udskiftning af instrumentbord. 12 år, 2 måneder siden #3157

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Hva pokker Kenn , havde vi ikke en aftale om at jeg skulle købe det instrumentbord ? , men du fik måske et bedre bud

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: BMW E61 udskiftning af instrumentbord. 12 år, 2 måneder siden #3159

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BenAnd skrev:
Hej Kenn

Hva pokker Kenn , havde vi ikke en aftale om at jeg skulle købe det instrumentbord ? , men du fik måske et bedre bud

Mvh.
BenAnd

Hej Mr. B

Jeg formoder at du lige som jeg vil have det rigtige instrumentbord i din bil. Det (nye) instumentbord jeg købte i læder var til en LCI med start / stop knap og da jeg har en nøgle som dig blev læderinstrumentbordet monteret i den projekt BMW jeg har på værkstedet. Da det er en LCI model med kiks istedet for nøgle. Så jeg er på jagt efter det rigtige læder instrumentbord til min egen Pre Lci. for at sidde og glo på en start / stop knap der ikke er til noget. Det holder bare ikke i min optik.

For øvrigt opdagede jeg at der på læderinstrumentbordet ikke var nogen hylde eller skuffe ved venstre knæ. og det har jeg også vænnet mig til i min egen.

Når jeg skifter instrumentbordet til et i læder i min egen skal jeg nok lade dig det vide, men at skifte et nyt instrumentbord i min egen for at få et instrumentbord jeg vil sidde og ærge mig over. Det kommer ikke på tale.

Bare så der ikke er tvivl om noget som helst. så har vi talt om mit indtrumentbord, og når og hvis jeg sælger det skal jeg nok spørge dig først om du vil købe det.

Men er du ligeglad med om der er en Start / Stop knap ved jeg at mine leverandører har flere på lager med kopholdere, så er det bare at sige til.

Jeg har nu aldrig løbet fra en aftale, og starter heller ikke på det i denne sag..

Sv: BMW E61 udskiftning af instrumentbord. 12 år, 2 måneder siden #3168

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey kenn

super fed "dør kop holder" 4 af dem tak hahaha ....
hold kæft hva man ikke skal se i disse ellers meget fine biler, dum idé at sætte den der....

men som altid pisse godt arbejde, du laver:-)

vi ses kap
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder