Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken.
(1 viser) (1) Gæst
|
EMNE: BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken.
BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken. 12 år, 2 måneder siden #3020
|
BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken.
Denne smukke BMW E60 havde ejeren lige købt og ønskede derfor at få monteret det udstyr som han synes den manglede. Udstyret var BMW CIC navigation og BMW Combox samt BMW Logic 7 og selvfølgeligt originalt BMW PDC system. Bilen havde fået en skade på begge kofangere både for og bag, så dem skulle vi have sendt til maler. Vi startede med at give bilen et klimaservice da den susede i klimasystemet, fordi den manglede væske. Som nævnt i indledningen startede med at give bilen et klimaservice og desinfektion af bilens klimaanlæg. Og læg lige mærke til den smukke potente motor denne BMW E60 550 har. Det er en fantastisk maskine vi har købt til at lave klimaservice på vores kunders biler, og da der kun bliver booket en bil ind på værkstedet af gangen, har vi tid til at fordybe os i at resultatet bliver perfekt. Hvergang. Se lige den motor. Det er synd man ikke har fået givet det motorrum en klargøring, for det kunne da få enhver herre til at smile på en dårlig dag. Min kære far er her i gang med at lave ledningsnet til det BMW logic 7 system der skal monteres i bilen. Og fordelen er at vi så kan lave ledningsnettet som vi synes det skal være. Nemlig perfekt. Når vi laver klimaservice på biler på værkstedet skifter vi også bilens pollenfiltere, og da vi desinficere luftindtaget er vi også sikre på at bilen er fuldstændig lugtfri og bakteriefri. Det er en smuk kombination af sort og grå interiør i denne bil. Dog virker de grå højtalere gitter lidt kedelige i forhold til at man havde monteret dem i sorte. Ifølge min smag. Bil har her BMW CCC navigation og den almindelige IDrive controller. Den nyere type LCI gearstang er nu ganske flot, og kikker man kan man se spor efter noget uoriginalt håndfri der er monteret i bilen. Her er monteret et uoriginalt håndfri og inden man rynker på næsen, skal man vide at dette var den eneste mulighed da bilen blev leveret fra BMW fabrikken. Det er faktisk mig selv der for en autoriseret forhandler har monteret dette. Og nu bliver det spændende at se at man som jeg lovede kunne afmontere dette uden at der blev efterladt spor på at der havde været monteret noget uoriginalt i bilen. Her skal vi have skiftet knappen fra at kunne åbne bagagerummet til en der styrer det PDC system som vi skal have monteret i bilen også. Selvfølgelig både med forreste og bagerste PDC sensorer. Langsomt men sikkert afmontere vi bilen indvendigt, og denne bil har kun kørt 50 000 km. Så den er faktisk som helt ny indeni. Og som altid skal kundens BMW ligne det, så der bruges klude overalt i bilen. En gammel måde at lave en opladning af telefon på som er skjult. Men den er monteret så intet er ødelagt. Så den fjernes nemt igen uden at have lavet nogen skade på bilen. Så begynder det at ligne noget, og her er bilens midterkonsol afmonteret. Det tager lidt tid at skille sådan en BMW ad, men det er en fornøjelse når man samler den igen, for så kan man se at det er givet godt ud at pakke alle afmonterede dele ind, for de er fuldstændig uden ridser og hakker. For lige at nørde med disse fantastiske BMW biler har vi anskaffet os en masse forskellige stik og kabler som selvfølgelig er originale. Det kræver det at lave sådan en smuk bil. Så er bilens bagsæde afmonteret da vi skal have trukket vores ledningsnet pænt og ikke mindst beskyttet rundt i bilen. Her ses bilens gamle kofanger som desværre har en skade på højere side, og dette er inden der monteres PDC følere i kofangerne. Jeg har fået maleren til at kikke forbi og bedømme om man kan lave den skade kofangeren har, inden den bliver malet. For det ville være for ærgerligt at det ikke holder og man så skal på den igen om et stykke tid. Så gøres der klar til at vi kan lave ledningsnettet til den BMW Logic 7 forstærker og Combox der skal monteres i bilen. Som det ses er det håndlavet og det er selvfølgelig fordi man ikke kan købe det færdigt. Og dem vi har fundet ligner noget der er l… så vi laver vores egne hvergang. Alle stik bliver klemt på og løbende kan vi så holde øje med at de sidder rigtigt på ledningerne. Tangen til dette arbejde har efterhånden været en god investering selvom det er noget af det dyreste jeg har betalt for at stykke værktøj. Så er det ved at være klart til at blive viklet og se lige hvor smukt det er blevet. Her ledningsnettet monteret på bilens logic 7 forstærker og bilens Combox. Jeg har ændret lidt på placeringen af modulerne i forholdt til hvor BMW normalt montere dem, og det er derfor der er lagt lidt længere kabel. Så man kan få dem frem hvis der en dag skal kikkes på et af modulerne. Alt på bilen bliver kikket efter og her er der en mekaniker der har sat sit kedelige aftryk. Endnu et bevis på hvorfor det er vigtigt at vaske hænder løbende når man arbejder på folks biler. Her ses de grå højtalere gittere i førerdøren, og de bliver senere når kunden skal have monteret Soft Close i bilen ændret til sorte, da vi var enige om ved afleveringen af sorte ville være flottere. Da ledningsnettet er håndlavet bliver det tilpasset efterhånden som vi monterer det i bilen. Det monteres selvfølgelig i sammen med bilens originale kabler der løber fra bagenden til forenden. Her ses tilpasningen af ledningerne, og de bliver klippet til når montering stedet er nået. Her er ledningerne til bilens Centerhøjtaler trukket op og tilpasset. Kikker man efter kan man se at ledningerne er beskyttet så man er sikker på at der ikke er noget der rasler inde bag instrumentbordet, når bilen er samlet færdigt. Da det gamle Bluetooth håndfri der sad monteret i denne BMW var monteret af mig selv, var det nemt og smertefrit at afmontere dette da det som altid var monteret ved at bruge bilens originale ledningsnet, og så koble sig på dette uden at ødelægge noget. Når vi alligevel havde skilt så meget ad på bilen, fik kunden monteret en P Watch som kører på bilen strøm, og dette var en ting der ikke var aftalt, men noget der bragte Sådan en P Watch ser smart ud da den passer til bilens indvendige interiør og så er det smart man ikke skal holde øje med om den er ved at løbe tør for strøm. Siger og skriver manden der har et værksted der montere sådan nogle. Her ledningerne så på vej til montering af højtalere i bagdøren og den sub der sidder monteret uden passagersædet foran. Det tager lidt tid at kæle for løsningen, men det ser flot ud og så giver det en ro at vide det er lavet rigtigt, i kundens BMW. Sådan sidder ledningerne nu inden bag ryglænet på bilen. Der sidder de sammen med bilens originale ledninger godt og beskyttet. Det ser da meget pænt ud, og så kræver det en del værktøj som det ses på billedet. Det var ikke ligefrem fordi man skulle lede efter en plads til det PDC modul vi skulle have monteret i bilen, for der sad intet i forvejen. Her ses ledningsnettet til de PDC følere der skal monteres i den bagerste kofanger. Det er selvfølgelig originalt. Så kunne man næsten holde indflytningsfest bag i bilen, for nu kom der et modul til at ligge, der hvor der normalt plejer at ligge moduler. Da der ikke var noget som helst i forvejen skulle der trækkes lidt styrledninger ned til modulet også. Her er det bilens sub basenheder der skal udskiftes til Logic 7 enheder og så bliver ledningerne tilpasset her også Det er utroligt at sådan en bas kan give sådan et bastryk i bilen, for som den ses her på billedet ser den lidt lille ud, men tag ikke fejl. Her ses det stik som BMW fabrikken har monteret i bilen, og det lægges væk da vi laver vores egne stik, så kan man også altid afmontere det igen uden at man har fjernet eller ødelagt noget på bilens originale ledningsnet. Så sættes der stik på ledningerne til kablet, og som det ses kommer der også et nyt stik på. Dørbeklædningerne på de bagerste døre skulle vi også have afmonteret da der skal monteres højtalere i beklædningerne. Her ses ledninger og stik til bilens nye PDC system, det monteres selvfølgelig som fra BMW fabrikken da det skal være nemt at komme til, hvis man en dag skal afmontere kofangeren igen. Foran på bilen er der også trukket op til PDC følere. Som igen monteres som fra BMW fabrikken. Det ser lidt voldsomt ud når man har så meget udstyr der skal monteres på bilen, men bare vent det bliver super godt igen. Da maleren kikkede forbi kunne han ikke garantere mig at man kunne rette den grimme skade der var på den bagerste kofanger, så der blev bestilt en ny og så blev der bestilt en vognmand til at køre kofangere op til maleren. så var der ikke nogen der kørte i kundens bil, og så kunne vi forsætte vores montering på selve bilen. Her er der så monteret Logic 7 enheder i bagdørene. Og det kræver lidt tilpasning og viden, da man ikke kan få dette lavet uden at købe nye dørbeklædninger, hvor der er gjort klart til enheder i fra BMW. Her kan man være sikker på at der ikke er noget der rasler når døren er monteret igen på bilen. Så er vi klar til at lukke for ledningerne igen, så vi kan få monteret bilens bagsæde igen. Her er der trukket ledninger til de bagerste højtalere i dørene og så tilpasset ledningsnettet også der. Som center højtaler i bilen, montere vi en BMW Individual, da denne enhed ganske enkelt lyder bedst at montere her. Her sidder center BMW Individual enheden monteret i midten af instrumentbordet. Da bilen ikke er født med Bluetooth fra BMW fabrikken skal vi have monteret en Bluetooth antenne under midterarmlænet. Her sidder Bluetooth antennen monteret og det er selvfølgelig med originale skruer også. Vi har vores egen ekspert til at lave udskæringer i bagdøre og i midterkonsolet til den nye CIC controller der skal monteres i bilen. Det er ikke en træmand men en skæremand. Og han er meget dygtig og omhyggelig. Som tidligere nævnt skal vi have skiftet knappen til at åbne for bagagerummet ud med en der kan slå bilens PDC til og fra. Her ses knappen inden den skiftes ud. Her ses den nye knap monteret med PDC logoet. Så kan vi samle bilens bagende op igen, og når man kikker nu kan man ikke se der er eftermonteret PDC på denne bil. For ledningsnette til PDC systemet, det ligger nemlig som fra BMW fabrikken. Når vi alligevel har fat i bilens reservehul tjekker vi selvfølgelig at bilens reservehjul nu også har det rigtige tryk og ikke mindst virker. For det ville være surt at stå på vejen med et reservehjul der er fladt. Så er vi nået til den sub der sidder monteret under forsædet. Her ses ledningerne inden der bliver monteret stik på dem, og som det kan ses er de tykkere end de andre, det er fordi det er vigtigt for lyden at man ikke montere for tynde ledninger her. Så er der monteret eller rettere klemt stik på ledningerne. Her kan man se forskellen på tykkelsen af bilens ledningsnet fra BMW fabrikken og så dem vi montere, og billedet taler for sig selv. Så er det blot at montere beklædning og forsædet igen. UPS den grimme sorte finger der var en mekaniker der havde glemt i kundens bil, fjernede vi selvfølgelig også. Det skulle nødigt kunne bringes i tvivl om at det var her den var kommet fra. Her sidder stikket til det bagerste PDC ledningsnet monteret på bilen. Så er bilen ved at være samlet færdig igen, og så skal vi have lagt software og kodet bilen, til de nye udstyr vi netop har monteret. Ja skal vel ikke beskrive denne smukke og gennemførte løsning igen, men se hvor smukt det ser ud. Her ses den nymalede forreste kofanger, og kikker man efter kan man se at der sidder PDC følere monteret nu. Så nu skal den bare samles igen og monteres på bilen. Kan du ikke se det på forrige billede tager vi bare et tæt på af PDC føleren. For det kan godt tåle at blive set tæt på. Streamning af webradio via Bluetooth fungere også fordi der er monteret Combox i bilen også. Her er det det nye PDC system vi monterede i bilen der kommer op på bilens HD skærm. Læg mærke til hvor skarpt det det vises. Den nye knap med PDC symbolet virker selvfølgelig også så man kan slå PDC til og fra efter behov. Så testes musik streaming fra telefonen, og det virker som det skal også. Prøv at se hvor flot den P Watch falder ind i bilens interiør. Der må du da give mig ret i at det ser pænt ud. Der er selvfølgelig også lys i den nye CIC controller. Den er bare SMUK. Så er bilen ved at være samlet færdig og er selvfølgelig støvsuget også. Faktisk støvsuger vi alle steder vi er nu man kan komme til det. Sådan ser det ud med de sorte gitter monteret i bilens bagdøre, og det synes jeg personligt sammen med kunden er flottere end de grå. Højtaler gitteret sidder fuldstændigt perfekt og flot. Se lige hvor smukt det ser ud med det grå og sorte i bilen. Det er en smuk bil indvendigt. Lys og lækker. Bare et stemnings billede mere. Justering af Logic 7 lydsystemet kommer også frem på skærmen, så det spiller og virker også perfekt. Dette smukke billede er altid rart at få frem når man har lavet en større opgradering af originalt BMW udstyr i en kundebil. For alt virker perfekt og så er der ingen fejl. For at være sikker på at alt spiller og virker som det skal testes det selvfølgelig inden kunden kommer og henter sin bil igen. Her er det bilens nye Bluetooth system der afprøves. BMW Live fungere også, så internettet er også muligt. Opdatering af BMW services på systemet. Dette gøres via data forbindelsen som kommer fra min Iphone. Det virker også for nu er alle funktioner opdater med succes. En god adresse når man skal have BMW udstyr monteret eller se løsninger. Så er vi her på siden også, så er alt testet og fungere perfekt og som kunden forventer det. Her er bilen klar til at kunden kan få sin BMW igen, og det blev nogle dage hurtigere da vi valgte at sende maler delene for sig selv til maler. Se lige denne smukke PDC løsning på bilen. Selvfølgelig også et tættere på, for de PDC følere sidder flot og elegant og er ikke muligt at se de er blevet eftermonteret på bilen. Da bilen har M pakke på er den nye kofanger med de store PDC sensorer og foran ser det pænere ud med de små, så sådan blev det tilpasset på bilen. Det var en fornøjelse at levere endnu en BMW til en kunde, da han smilte over hele hovedet og var super glad for alt det nye udstyr han havde fået i sin fine BMW. Det sidste ord inden han kørte herfra var. Vi ses igen når jeg har fundet ud af hvad du skal montere i næste omgang udover Soft Close. Bilen er nu også blevet super lækker og på vej med det rigtige udstyr.. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: BMW-ALPINA
|
Sv: BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken. 12 år, 2 måneder siden #3021
|
For et nydelig arbeide. Jeg er helt målløs, Kenn! Thumbs up.
|
|
|
Sv: BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken. 12 år, 2 måneder siden #3022
|
Hejsa
Vanligt flot arbejde Mvh BenAnd |
|
|
Sv: BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken. 12 år, 2 måneder siden #3023
|
super vildt arbejde, lige så "thumbs up" herfra....
kap |
|
|
Sv: BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken. 12 år, 2 måneder siden #3024
|
WOW !
Det er intet mindre end fantastisk !! |
|
Med venlig hilsen
Matthias Hansen E91 330xd |
Sv: BMW E60 550 Opgradering af udstyrspakken. 12 år, 2 måneder siden #3027
|
Tak for de flotte ord.
Jeg har fundet ud af at den for mig rigtige måde at lave disse fantastiske biler på, er at kun have en bil booket ind på værkstedet af gangen. Så er der ikke strees på og da alt bliver lavet som et tilbud, så kan man fordybe sig i det man laver. så ender man altid op med en bil, der er lavet som man gjorde i de gode gamle dage ( Da jeg var ung) Jeg er uddannet Autoelektriker og da jeg var i lære var det efter den gamle skole. Min gamle læremester var meget ærekær omkring hans kundebiler, og lavede man en oversprings handling kom straffen promte. Man fik selv den pinlige fornøjelse at aflevere bilen til kunden, og forklare hvad grunden var til at man havde lavet arbejdet sådan. Det kunne være en synlig ledning eller en knap der sad skævt monteret. Så bad han ham der havde lavet det, om at sætte sig ind i bilen og vise hvordan man skulle sidde i bilen, for at man kunne holde ud at se på det man havde lavet. for man måtte da have siddet på en speciel måde i sædet, siden man kunne levere sådan en løsning til en kunden.( Som stod ved siden af og overværede ) Det prøvede man en gang Dengang var der også folk der kom og bare lige, og det skulle være billigt for de havde fået en pris et andet sted. Til det var svaret altid. brug dem og jeg vil meget gerne se det du får for pengene, for kan de lave en rigtig løsning til den pris, er der noget vi skal have lært her i firmaet.. Der kom aldrig en og viste noget andre havde lavet, for de fik det lavet på værkstedet, hvor jeg var i lære. for der vidste alle at det der var og blev lavet rigtigt. Jeg blev for et stykke tid siden kontaktet af en ny BMW ejer som havde købt en BMW af en tidligere kunde på værkstedet, og han ønskede en pris på noget udstyr, for som han sagde, jeg købte kun denne BMW af ham den anden fordi jeg kunne se at det var Mobilteknik der havde lavet det udstyr den tidligere kunde havde fået monteret. Så er på rette vej, Det fortæller den venteliste af kunder der ønsker noget udstyr monteret i der BMW. og der er sikkert mange andre værksteder der kan lave det billigere, men er det nu også samme løsning man ender op med i sin bil, og kommer andre og siger at jeg har hørt mit udstyr er monteret her, og så ville jeg gerne købe bilen. næppe. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.
|
|
Tid til at oprette siden: 0.55 sekunder