Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted: Rep af ledninger i BMW E61 bagklap
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Værksted: Rep af ledninger i BMW E61 bagklap

Værksted: Rep af ledninger i BMW E61 bagklap 14 år, 1 måned siden #283

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Denne BMW E61 havde en masse fejl på lyset bag og så kunne man ikke åbne bagklappen mere og så var der kun at sætte en tester på og udlæse fejl. Det viste sig hurtigt at det var endnu en Touring der havde knækket ledninger i bagklappen.

BMWE61LedningerknkketibagklapfrStartMedium.jpg

Her ses indersiden af bagklappen inden start.

BMWE61KnkkedeledningeribagklapMedium.jpg

Det viste sig hurtigt at man havde prøvet at lave de knækkede ledninger selv og som det ofte ses holder det ikke særligt længe.

BMWE61LedningerknkketigenMedium.jpg

Som det ses på billedet har man benyttet almindeligt plastic tape på en bevægelig bagklap.

BMWE61DrligrepafledningerMedium.jpg

Her ses så hvad der sker når det har siddet sådan i ganske kort tid.

BMWE61LedningerskiftetudvendigtibagklapMedium.jpg

Der er kun en ting at gøre og det er den rigtige nemlig at skifte ledningsnettet hvor det går igennem bagklappen og ind i bilen. Her ses det udvendigt på bagklappen.

BMWE61ledningerpbagklappvejindibilenMedium.jpg

Sådan her ser det ud når det er lavet korrekt og som det skal laves, for ellers kan man ligeså godt lade være.

LedningeriBMWE61loddetpgkrympetrigtigMedium.jpg

Her er ledningerne så kommet ind i bilen og læg mærke til at der er brugt originalt BMW ledninger da ledningsnettet er skiftet.

LedningbeskyttetmedoriginalBMWTapeMedium.jpg

Sådan ser det ud nu når det er lavet rigtigt i bilen.

Det værste ved at skulle lave dette for kunden var at han en gang havde været på et værksted for at få det lavet og desværre kunne det ikke holde. DERFOR er det vigtigt at dem man giver opgaven til nogen som ved hvad de har med og gøre og sådan en Reparation er ikke gratis og alene den originale BMW tape man benytter koster små 500 kr. pr. rulle men så holder det også. Der går små 5 timer med at lave projektet og så skal der et originalt BMW ledningsnet til

Selvfølgelig kan man prøve at lave det selv og når der så der har været tilpas mange kortslutninger på de originale BMW moduler så ved man hvad det koster at prøve at spare.

Efterfølgende har vi haft bilen på værkstedet igen for at montere stik i begge sider da det er den korrekte måde at lave dette projekt på.
Vedhæftninger:
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: Værksted: Rep af ledninger i BMW E61 bagklap 12 år, 10 måneder siden #1669

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Der er rigtig mange BMW E61 ejere der døjer med knækkede ledninger i bagklappen. Her nedenfor kan du se hvad man skal se efter for at finde ud af om det er det der er problemet, hvis du mangler eller får en fejlmeddelse på din BMW E61.

Nr.Pladelys.

TÃ¥gelys.

Positionslys.

El bagrude ikke virker.

Bagklappen ikke kan åbnes på kontakten imellem nr. plade lys.

Glasruden ikke kan åbnes på kontakten.

BMW_E61_DEFEKT_LED.2Medium.JPG

Ser dit ledningsnet i bagklappen sådan ud som på billedet, er der desværre ikke andet end at få det skiftet. kikker du på nogle af de BMW E61 som vi har skiftet ledningsnet på, holder det ikke at forsøge at reparere nogle få ledninger.

Sv: Værksted: Rep af ledninger i BMW E61 bagklap 12 år, 10 måneder siden #1802

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Æv - Det ser ud til at jeg er begyndt at få samme fejl.. Jeg har problemer med baklyset der giver fejl når bagklappen er åben - når man lukker den igen er fejlen væk..

Sv: Værksted: Rep af ledninger i BMW E61 bagklap 12 år, 10 måneder siden #1803

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Æv Morten

Du er ikke alene for alle os med de fantastiske BMW E61 touringer, kommer til på et tidspunkt at skal have disse ledninger skiftet. Mine er som nævnt også blevet skiftet i forbindelse med at jeg fik skiftet min bagklap på garanti. Der skiftede jeg dem selv inden der kom en ny bagklap på.

Du må en tur herover så du kan få lys over baglandet igen.
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.38 sekunder