Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 CCC / Bluetooth / Diskanter / IPod tilslut
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 CCC / Bluetooth / Diskanter / IPod tilslut

BMW E61 CCC / Bluetooth / Diskanter / IPod tilslut 12 år, 5 måneder siden #2704

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Denne BMW E61 kunde havde købt en brugt Dansk leasingbil. Det betyder at der ikke er ret meget udstyr monteret fra BMW fabrikken af, for det er belagt med 180 % afgift.

Man havde monteret et uoriginalt håndfrit i bilen og fastmonteret en Garmin navigation i forruden. Det skulle selvfølgelig afmonteres da kunden skal have monteret originalt BMW CCC navigation og originalt BMW Bluetooth som kommer op på skærmen, og styres ved hjælp af IDrive hjulet og knapperne på rattet.

Samtidigt skal der monteres diskanter og IPod tilslutning i handskerummet.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.1Medium.JPG

Sådan ser det ud udefra når der sidder monteret sådan en grimrian i en BMW, her er yderliggere kommentarere overflødige.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.2Medium.JPG

Indenfor har man også svært ved ikke at få øje på navigationen, havde det nu ikke været muligt at få noget originalt. Havde det måske været ok, men i en BMW ligner det noget der er løgn. Her ses også den lille IDrive skærm som er monteret fra BMW fabrikken.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.3Medium.JPG

Det er synd at man montere sådan en lille skærm i sådan en bil, for det giver et fladt indtryk. I hver fald når man har set den brede skærm.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.4Medium.JPG

Her har man også monteret en grimrian af en mikrofon, og havde jeg fået lavet dette lort i min bil, Havde jeg bedt dem om at afmontere det igen.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.5Medium.JPG

Tænk at sætte sig ind i sin BMW og se sådan en taxa montering, det kan da fjerne enhver glæde og nydelse ved at køre i sin BMW.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.6Medium.JPG

Når der som i denne BMW sidder en almindelig radio eller navigation business, sidder der denne lille hylde under radioen, og den kommer væk senere, da DVD drevet til CCC en sidder der.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.7Medium.JPG

Her sad knappen til at betjene det uoriginale håndfri, og her mangler jeg også ord.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.8Medium.JPG

Her ses den brede IDrive skærm, i forhold til den smalle skærm.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.9Medium.JPG

Ledningsnettet var mishandlet, og det skulle vi have lavet inden vi kunne komme ret meget videre.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.10Medium.JPG

Ledningerne var trukket på kryds og tværs under instrumentbordet, så det måtte afmonteres, da vi skal have lavet det rigtigt

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.11Medium.JPG

Der skal selvfølgelig også monteres en skjult mikrofon, så man ikke skal sidde og se på sådan en eftermonteret grimrian af en mikrofon.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.12Medium.JPG

Så er alt ledning der var trukket rundt i bilen afmonteret, og det var faktisk ikke muligt at få handskerummet afmonteret før de ledninger var væk.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.13Medium.JPG

Så testes det originale BMW Bluetooth system, og kikker man på billedet kan man se der sidder et 12 udtag, der mangler at blive afmonteret.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.14Medium.JPG

Sådan en bred skærm og et CCC system er faktisk ganske flot i forhold til den lille skærm der sad monteret i bilen før.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.15Medium.JPG

Så testet IPod tilslutningen også, og bilen er selvfølgelig kodet for at få det frem på bilens IDrive skærm.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.16Medium.JPG

Da der skal skilles lidt mere ad på bilen, blev kunden spurgt om ikke vi skulle montere en P Watch, som selv stiller starten af parkeringstiden, når man starter sin parkering.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.17Medium.JPG

Her ses lidt af de samlinger der var trukket rundt i bilen.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.18Medium.JPG

Så er hylden væk og så sidder CCC navigationen monteret.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.19Medium.JPG

Så monteres der diskanter i bilen også, her er det førerdøren der monteres i.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.20Medium.JPG

Der skal monteres diskanter i begge fordøre, og da dørbeklædningerne havde været afmonteret før, blev der ved denne lejlighed monteret de klips der manglede.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.21Medium.JPG

Så skal der monteres diskanter i de bagerste højtalere lofthøjtalere.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.22Medium.JPG

Så sidder der monteret diskanter i de bagerste højtalere, og selvfølgelig er der brugt originale skruer.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.23Medium.JPG

Her arbejder vi så blodet det sprøjter, læg nu mærke til det grimme mærke, jeg fik sat på tagstoffet da jeg skulle skifte de klips der var knækket.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.24Medium.JPG

Lidt væske fra klargøringsafdelingen og nu sidder pletten på kluden.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.25Medium.JPG

Så er loftet pænt og rent igen. Dette er vist herinde før, men det er simpelthen fantastisk at se.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.26Medium.JPG

Så kodes der funktioner på bilen, og alle fejl der er kommet efter at de forskellige ting (klimapanel / CCC /MOST/ OSV) har været afmonteret, så ved vi at bilen var fejlfri da den forlod værkstedet.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.27Medium.JPG

Det er en helt anden BMW at kikke ind i nu, efter at der er monteret BMW CCC navigation i bilen, og alt det forfærdelige uoriginale taxa pjat er afmonteret.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.28Medium.JPG

Så blev der også monteret en P Watch som kører på bilens strøm, så man ikke skal skifte batterier i tide og utide.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.29Medium.JPG

Så skal den bare testet, for nu er den gået i parkerings mode.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.30Medium.JPG

Så køres der en tur i bilen, for at se at den kan finde sin navigations position i CCC systemet.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.31Medium.JPG

Som det ses finder den hurtigt ruten til Brombærvænget hvor værkstedet ligger.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.32Medium.JPG

Det er nu et flot billede der kommer på IDrive skærmen. Og bare det at billedet nu fylder hele skærmen, er som at have fået ny bil.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.33Medium.JPG

Nu er der så også kommet menuen Bluetooth på IDrive skærmen. Og så slipper man for at skal sidde og kikke på telefonen når den ringer eller man skal finde et nummer man skal ringe til. For nu er alle informationer vist på IDrive skærmen.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.34Medium.JPG

Som det kan ses er min telefon koblet på bilen, og der kan tilkobles flere hvis det skulle ønskes. Dog ikke på samme tid.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.35Medium.JPG

Her ses telefonens kontaktbog på IDrive skærmen, så er det blot at dreje på IDrive hjulet for at finde den man vil i kontakt med.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.36Medium.JPG

Her har jeg valgt at ringe til mig selv. Og som det ses nederst på skærmen er det min (Kenns Iphone) der koblet på systemet nu

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.37Medium.JPG

SÃ¥ er alt uoriginalt fjernet fra bilen, og nu ligner det det det er en BMW.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.38Medium.JPG

Så er hylden væk og en ny plade er monteret, grunden til at jeg nævner dette igen er at jeg ofte bliver spurgt om dette. Så nu er det blot at henvise til dette billede.

BMW_E61_CCC_BLUETOOTH.39Medium.JPG

Så fik vi også teste at parkeringsuret stiller sig rigtigt, det er vigtigt inden kunden får en parkeringsbøde.

Endnu en glad og tilfreds BMW kunde kørte fra værkstedet med et stort om munden.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 1.51 sekunder