Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Individual CIC / Nyt ledningsnet i bagklap.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Individual CIC / Nyt ledningsnet i bagklap.

BMW Individual CIC / Nyt ledningsnet i bagklap. 12 år, 5 måneder siden #2658

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Individual CIC / Nyt ledningsnet i bagklap.

Denne BMW E61 kunde havde netop købt denne bil, og skulle snart på ferie. Men inden da skulle der monteres lidt udstyr i bilen. Denne BMW E61 havde man også forsøgt at reparere knækkede ledninger i bagklappen så begge ledningsnet blev skiftet. Efter en test på bilen, kunne vi se at bilens batteri var ved at være fortjent til udskiftning, så der blev også monteret et nye AGM batteri.

For hvor sjovt vil det være at stå på ferien, og bilen så ikke kan starte fordi batteriet er faldet sammen.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.1Medium.JPG

Lige når man åbner døren ind til kabinen, opdager man straks at her er der tale om en BMW E61 Individual for alt er lavet i læder og så er der nogle andre farver indvendigt end i en almindelig BMW.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.2Medium.JPG

Denne træpakke som minder om mahonie, er bare flot ifølge min smag. Og det er det BMW Individual drejer sig om nemlig smag, eller mange på samme.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.3Medium.JPG

Da vi skal have monteret den nye type CIC controller havde kunden været forbi værkstedet, da vi havde afmonteret bilen plade omkring gearstangen, så denne der sidder her er en låne plade (afdækning)

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.4Medium.JPG

Bilen vare leveret med BMW CCC navigation, og det blegner lidt i forhold til det der kommer i senere.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.5Medium.JPG

Så er der dette her helt vildt grimme læder instrumentbord monteret i bilen også. Se lige disse lædersyninger. Her er der tale om en vild misundelse.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.6Medium.JPG

Dørsiderne er også med fuldt læder, og jeg synes denne farve kombination går rigtig godt sammen.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.7Medium.JPG

Her ligger så kunden plade omkring gearstangen, og som det ses er den forberedt når kunden kommer tilbage til værkstedet.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.8Medium.JPG

Det ser flot ud, og man kan godt se at min udskærer mand efterhånden har lavet dette en del gange, det er bare synd han støjer helt vildt.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.9Medium.JPG

Inden vi starter med at montere CIC Navigation i bilen skal vi have opdateret bilen med sidste software, så vi er sikre på at den har alle fejlretninger med. Da bilen er fra 2005 er der ikke mere software at opdatere end den version der kom i 2010 da man gik over til BMW F serien. Så stopper udviklingen nemlig af software til BMW E serien.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.10Medium.JPG

Bilen skal også have monteret en Combox, så vi skal have skiftet det gamle Bluetooth telefon modul.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.11Medium.JPG

Her sidder så den nye Combox monteret, og så kan der streames musik og hvad man eller ønsker at koble til bilen CIC system. Det er selvfølgelig også Bluetooth telefon.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.12Medium.JPG

Så ligner det en grundig rengøring af bilen indvendigt, men det er sundt for alle at der bruges en masse klude. Som det ses ligger der en løs CIC controller i midten af forsæderne. Alt skal selvfølgelig testet og afprøves inden bilen samles igen.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.13Medium.JPG

Så er der kommet CIC navigation i bilen, og her tester vi at Comboxen kører og virker som den skal på systemet.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.14Medium.JPG

Så skulle der laves ledninger i bagklappen, og som det ses er det meget professionelt forsøgt lavet før. Her kan der være anvendt ironi. (så vær opmærksom)

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.15Medium.JPG

Bilens batteri var og klar til at blive udskiftet, så inden ferien ønskede kunden at batteriet blevet skiftet og kodet med et nyt batteri.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.16Medium.JPG

Her er der så monteret et nyt AGM batteri.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.17Medium.JPG

Her behøves der vel i grunden ikke at blive skrevet mere om knækkede ledninger i bagklappen på en BMW E61. men det hjælper ikke at forsøge at reparere dem.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.18Medium.JPG

Så er bilen færdigsamlet og venter nu kun på at kunden kommer og henter den på værkstedet, der er monteret et USB stik i rummet imellem forsæderne, så ønsker kunden at sætte en IPod eller harddisk til, eller noget så simpelt som at oplade sin telefon, ved hjælp at et USB kabel. Så er det nemt og hurtigt.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.19Medium.JPG

Billedet taler for sig selv, og det er så gennemført. Men det er som skrevet en smagssag, da det er individual vi taler om her.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.20Medium.JPG

Selv kopholderne er der læder på. På et tidspunkt skulle kunden måske overveje at få ændret knapperne rundt omkring klimapanelet. Der er kommet nogle små mellemrum ved knapperne.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.21Medium.JPG

Det er så smukt og gennemført det instrumentbord i læder, jeg håber at der en dag dukker et op jeg kan få monteret i min egen.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.22Medium.JPG

Denne BMW individual er leveret med lys Alcantara og skulle jeg have det i min, blev det uden tvivl samme farve som denne. Den er super flot.

BMW_E61_Individual_CIC_Ledningsnetibagklap.23Medium.JPG

Der er selvfølgelig monteret USB imellem forsæderne, så man kan tilslutte telefonen eller andet, nemt og hurtigt. Her oplader telefonen og giver adgang til BMW Connected på CIC systemet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.92 sekunder