Denne BMW E81 ejer havde som det ofte sker også fået et stenslag der havde ramt så tæt på kanten af forruden, at der kom en flænge i forruden, og derfor måtte der en udskiftning af forruden til.
Som tidligere beskrevet har vi nogle faste rudefolk som kommer på værkstedet efter behov, og ikke laver andet end at skifte forruder ud.
Derfor er det en fornøjelse at ringe og melde kundens bil klar til afhentning for resultatet er perfekt hvergang.
Vi har tidligere beskrevet et forrudeskift på en BMW E61 og her kan du så følge en udskiftning på en BMW E82.
Bilen køres ind på værkstedet og bliver pakket ind i tæpper, så vi er sikre på at bilens interiør er beskyttet.
Dem gamle forrudeliste afmonteres, og inden der laves andet tjekkes der for stenslag og andre skader omkring ruderammen.
På nogle biler sidder stelnummeret i toppe af instrumentbordet, men ikke på denne model. Så det felt skal selvfølgelig dækkes til, da det ser dumt ud at det sidder i bunden af den nye forrude.
For at undgå at bruge en normal tråd til at skære ruden ud af den gamle rudelim. Benyttes en maskine der glider let og elegant igennem den gamle rudelim.
Det er imponerende at se en håndværker der ikke har lavet andet i 50 år. Som han fortalte han har været med siden man selv skar glasset ud til en ny forrude.
Det ser nu engang mere professionelt ud end en tråd man skal være to for at henholdsvis trække og hive i udefra og indefra samtidigt.
Her kan man se et af de stenslag som kunden skal have beskyttet bagefter.
Her ses det føromtalte felt der på nogle biler, viser bilens stelnummer. Og her er det ikke dækket til, da der ikke er noget stelnummer på denne bil. Det ser lidt dumt ud.
Her er feltet dækket til og det kan slet ikke ses når den nye forrude er monteret på bilen, for så falder det sorte fuldstændigt ind i den sort ramme som ruden har i bunden i forvejen.
Her ses ruden der er gjort klar til at få monteret eller rettere kørt et nyt lag rudelim på. Inden den løftes på plads på bilen igen.
Der er selvfølgelig kommet helt nye bund og toplister på den nye forrude., og læg mærke til den flotte kant der er i toppen af forruden.
Her har ruden fået lagt en 2 komponent rudelim på, og den type er det kun rigtige rudefolk der bruger, for den er en del dyrere end mange andre rudelim på markedet, til gengæld er vi sikre på den holder og ikke mindst er tæt. Og det bliver den ved med at være.
Her sidder den nye forrude monteret, og vi kikker faktisk ud af den, så velkommen til den grønne lund.
Kikker man øverste på den nye forrude kan man se den grå / blålige stribe som er originalt på en BMW forrude og ruden kan vælges uden, men jeg overbeviste kunden om at den burde være der, for den er bare super flot ifølge min personlige smag.
Her ses striben udvendig på den nye forrude.
Vi lader billedet stå et øjeblik, og det er da en super elegant soltop de har lagt inde i forruden. Den måde den fader ud på ser da smart ud. Uden at det ligner en taxa stribe.
Som de ville have skrevet eller sagt på Discovery i deres program, Hvordan bliver det lavet. Så ved du nu hvordan man skifter en forrude korrekt og med et smukt og klart udsyn til verden foran dig.
Fordi for vores kunder ligger verden klar og med et rent syn forrude. Og skulle der komme ridser i dit udsyn er du også velkommen til at kikke forbi. For der er nu engang intet som et klarsyn.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 6 måneder siden af kenn.