Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E87 original Alarm.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E87 original Alarm.

BMW E87 original Alarm. 12 år, 8 måneder siden #2173

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E87 original Alarm.

Som nævnt i denne tråd om BMW original alarm, ville jeg efterlade min BMW uden at den ville påkalde sig min opmærksomhed hvis der skulle være en der ville finde på at pille ved den, imens den holder parkeret. Derfor skulle der selvfølgelig også monteres en original BMW alarm i den (nye) BMW E87 konebil.

Denne originale BMW alarm montering kan du så følge her

BMW_E87_ALARM.1Medium.JPG

Bilen venter på at skat vender tilbage med hvad afgiften er på bilen, og imens kan vi ligeså godt gøre den klar til at komme ud og køre på vejen. Så i forbindelse med monteringen af BMW alarm skal der skilles en del ad og som det ses på billedet fik vi blotlagt bilens pollenfilter og se lige en forskel på det nye og det gamle.

BMW_E87_ALARM.2Medium.JPG

Det skifter vi selvfølgelig når vi er her alligevel. For bilen skal have et stort service inden den kommer på gaden, det sker ikke på vores værksted, da vi ikke laver mekanisk arbejde. Men som det ses blev der skiftet pollenfilter.

BMW_E87_ALARM.3Medium.JPG

Da vi venter på de dele der skal monteres efter vi har monteret BMW CIC navigation i bilen er bilen stadigvæk delvis adskilt, og det er en fordel nu hvor vi skal have monteret ledningsnettet til alarmen i bilen.

BMW_E87_ALARM.4Medium.JPG

Vi skal selvfølgelig have ledningsnettet rundt i hele bilen, og den samling af grønne ledninger du ser på billedet er ikke ledninger, men bils MOST (Lysleder) da der sidder BMW logic7 monteret i bilen også.

BMW_E87_ALARM.5Medium.JPG

Vi skal have monteret ultralyd sensorer i loftet af bilen, og de skal monteres her hvor der før kun sad kabinelys.

BMW_E87_ALARM.6Medium.JPG

Foran skal vi have monteret ledningen til BMW alarmens LED (røde diode) så man kan se der er monteret alarm i bilen.

BMW_E87_ALARM.7Medium.JPG

SÃ¥ er der monteret ledning og spejlet er samlet igen.

BMW_E87_ALARM.8Medium.JPG

Her sidder der så monteret ultralyd sensorer i forbindelse med kabinelyset, normalt skulle man udskifte loftbeklædningen, men her har vi valgt at skære ud i den eksisterende, og man kan ikke se at vi ikke har udskiftet loftbeklædningen. Men har skåret og tilpasset i bilens originale. Alternativet var at bruge tusindvis af kr. på en ny.

BMW_E87_ALARM.9Medium.JPG

Så skal vi have bilen kodet så den ved at den nu er udstyret med original BMW alarm.

BMW_E87_ALARM.10Medium.JPG

Her skal vi så have testet systemet i bilen, og som det ses er der ikke meget der blinker i dioden, det er stort set umuligt at tage billedet når den blinker, så vi må have testet alarmen.

BMW_E87_ALARM.11Medium.JPG

Så kom der lys i dioden, og tro mig sirenen er høj, så det skal nok få eventuelle tyve til at tage benene på nakken.

BMW_E87_ALARM.12Medium.JPG

Bilens blinklys blinker selvfølgelig også så man kan se hvilken bil har udløst sin alarm, og så kan den roligt snart komme ud og holde på gader og stræder. For nu skal den nok påkalde sig opmærksomhed hvis og når der er nogle der piller ved bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.24 sekunder