Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
BMW E92 CIC / Combox / Logic7
(1 viser) (1) Gæst
|
EMNE: BMW E92 CIC / Combox / Logic7
BMW E92 CIC / Combox / Logic7 12 år, 9 måneder siden #1928
|
Som du kan se på dette link. www.mobilteknik.dk/forum/9-kommende-opga...-cic-system--logic-7 har vi arbejdet en del på at gøre klar til at montere denne BMW E92 med BMW CIC Navigation og BMW Combox og for ligesom at afslutte det pænt et komplet BMW Logic7 forstærker system også.
Dette er en lang billede serie af BMW udstyrs monteringer i en af de smukkeste BMW modeller nemlig en BMW E92 som er en coupe. Så du ønskes en god læselyst. Bilen ankommer til Brombærvænget i Hvidovre og holder her udenfor og venter på at blive kørt ind på værkstedet. Som det ses er det næsten kun BMW som vi laver på værkstedet. Bilen køres indenfor på værkstedet, og inden der bliver skilt noget som helst ad står bilen og får varmen. Så er vi sikker på at alt plastic og interiør ikke knirker eller det der er værre, når bilen er samlet igen. Her ses det gamle BMW professionel som bilen er født med fra BMW fabrikken. Som det også ses er det ikke alle der drikker og spiser hjemmefra. Det er nu en smart model og så er BMW sluppet rigtigt godt fra designet. Kikker man nederst i sideruden på den modsatte side, kan man se at der er gang i brændeovnen, for der skal være god varme på værkstedet. Så starter afmonteringen af det gamle BMW professionel navigations system. Da bilen skal have monteret BMW CIC navigation i stedet for. Det BMW navigation professionel som er afmonteret her er allerede monteret i en anden BMW E9x serie. Så står bilen med åbne døre så vi kan få den gennemvarm, og jeg synes personlig den er smuk indeni som udenpå. Det er da en flot BMW Model. Og jeg er nød til at trække tiden lidt ud da bilen skal være godt varm indeni inden vi kan komme videre her. Så skal vi have bilen gjort klar til at blive skilt ad og så skal der lægges klude og tæpper så vi som altid beskytter og passer på bilens interiør. Her ses den BMW Logic7 forstærker vi skal have monteret i bilen også, og her i bagagerummet skal der også adskilles en del på bilen. Da bilen er leveret fra BMW fabrikken med et standard lyd system er der ikke monteret højtalere i hattehylden bagi. Og derfor skal vi have udskiftet den med en ny original BMW hattehylde. For at skære ud i den gamle kommer ikke på tale, og når du ser den nye hattehylde som er forberedt, om lidt, ved du hvorfor. Det er lidt fesent at der ikke er nogen højtalere monteret heromme bag fra BMW fabrikken, for de sidder perfekt i forhold til at sprede lydbølgerne i en bil. For ruden tager intet, og virker som en spreder på lyden. I siderne ved bagsædet skal vi have monteret diskanter også, så de skal også afmonteres. Det skulle de under alle omstændigheder da vi skal have lagt vores ledningsnet, ved siden af det originale. Her ses den nye originale BMW hattehylde og selvfølgelig er den med de rigtige højtaler gittere, og så er højtaler enhederne sunket ned i beklædningen. Så derfor skærer man ikke det ud selv. For det ville ligne noget der var løgn.. Bilen havde på et tidspunkt haft smadderet en rude, og når man så efterfølgende skiller den ad, er det ofte man finder glasskår, og det sker også i dette tilfælde. Bilen havde på et tidspunkt været på et andet værksted, og have haft fordørene skilt ad, og så havde man fået knækket de tapper som skal holde kappen fast på føredøren. Så skal vi have gjort klar til at afmontere sæderne, da vi skal have udskiftet de bas (SUB) enheder som sidder monteret under begge forsæder, og så selvfølgelig for at kunne lægge vores ledningsnet sammen med bilens originale ledninger. Det er ikke hverdag man kommer ind under sådan nogle forsæder, så der skal vi have støvsuget også, nu når man kan komme rigtigt til. For det har ejeren ikke når han får bilen tilbage. Nu begynder der at være mange tæpper og klude i og omkring bilen. Men hellere være forsigtig og bruge den tid det tager og så glæde sig over at der er endnu en bil der har fået en stor montering, uden at der er kommet nogle skrammer eller andet forfærdeligt. Her ses den standard sub som bilen er leveret med, og den er meget tam i forhold til den BMW Logic 7 der monteres i stedet for. Den er nærmest ikke tilsluttet i forhold. Så er vi ved at have det meste af bilen skilt ad, og så skal den støvsuges let. For at undgå der mangler nogle skuer i bilen, andet end dem der ikke sad i bilen, da den kom ind på værksted, samles de i den blå plastkasse. Og de steder i beklædningerne der ikke var sat skruer i, sørger vi selvfølgelig, for er monteret med skuer når vi samler bilen igen. Her ses bilens forsæder som er flyttet væk fra bilen, og der er faktisk rigtig mange dele i sådan en bil. Inden selve monteringen starter er det vigtigt at man starter dagen med et godt og hyggeligt morgen måltid, og kassen med ledningerne er et CAN system til en BMW som du hører mere om senere, i en anden sammenhæng. Nogle læser morgenaviser og ander kikker på ledninger til morgenmaden. (nørd) ved det Så er bilen skilt ad, og støvsuget let, og så kan vi komme i gang med at få lagt ledningsnet til vores Logic7 og Combox som monteres bag i bilen. Den standard AUX tilslutning i låget under armlænet udskiftes med en USB tilslutning som er tilsluttet Comboxen. Som altid inden vi starter på at afmontere i kundebiler, tager vi foto af de skader som bilen har indvendigt, og skaden som der ses her på billedet er nok svær at undgå da det er en coupe, som man skal kravle ind og ud af, for at bruge bagsædet. Men var det en jeg skulle have med ud at køre der lavede sådan en skade, stod han stadigvæk på fortovet og ventede, for han kom ikke med Her ligger bilens bagsæder godt beskyttet, og så ligger de ikke i vejen, når man skal montere alt det udstyr, som der skal monteret i denne BMW E92 Så er de bagerste sidebeklædninger afmonteret, og så er det snart tid til at lave ledningsarbejde. Kikker man helt bagud kan man se ledningsnette er ved at gøres klar til at blive trukket og monteret i bilen. Så er hattehylden afmonteret, for den skal jo som tidligere nævnt udskiftes, Det er utroligt så meget den game hattehylder er falmet, så det er jo en sand fornøjelse at montere en ny hattehylde i bilen. Her sidder den nye Locic7 forstærker og Comboxen monteret, det har været lidt af et arbejde for vi har lavet et speciealt beslag for at det kunne lade sig gøre. Som det ses på billedet, er der en del ledninger, som der skal trækkes rundt i bilen. Så er vi i gang med at trække ledningerne, og som du nu skal se er det svært at se de ikke er blevet monteret nede på BMW fabrikken. Det er på dette tidspunkt man nyder man er nørd, for om lidt kan man ikke se det ikke er BMW fabrikken der har monteret dette. Her ses ledningen som skal monteret i højtaleren i hattehylden, og for at undgå den giver lyd fra sig, er den selvfølgelig også beskyttet med originalt BMW tape. Så starter vi og her sidder vores ledningsnet sammen med de originale. For at være sikker på at ledningsnettet er langt nok, vikles der løbende med stoftape, så kan vi også få tilslutningerne til at tilslutte det forskellige i bilen, til at komme ud fra ledningsnettet helt præcist. Så er vi inde bag sidebeklædningerne og så er det bare derudaf med ledningerne. Her ligger de i sidepanelet sammen med dem der er lagt fra BMW fabrikken. Her ses så det originale og det som vi selv har fremstillet, og kan du se forskel, hvis ikke du kendte farverne i forvejen.? Men i alt beskedenhed ser det godt ud. Her sidder der en uoriginal mikrofon, og den skal vi selvfølgelig også have fjernet, for den er ikke særlig køn.Faktisk direkte grim. Den skæmmer bilen meget. Her i loftlampen skal vi have monteret en original BMW mikrofon. For så ser du ud og er monteret som BMW fabrikken ville gøre det. Og så kan man ikke se den er monteret. Her er loftlampen afmonteret, og i de 2 små gittere man kan se er der forberedt til mikrofoner, til Bluetooth montering. Når man skal have loftlampen afmonteret skal man løsne de 2 hager som ses på billedet. Har lige haft en anden BMW E90 på værkstedet hvor man havde ødelagt dem, og sat en skrue op igennem loftlampen. Og for ligesom at færdiggøre det havde man også limet den med silikone. Men til hans forsvar der har gjort dette, må man sige at det er en besværlig måde, hvis ens soltag svigter og man står i øsende regnvejr. For man skal ind bag her og bruge håndsvinget for at lukke soltaget manuelt. Her ses den nye hattehylde som er forberedt til højtalere, kikker man på vores højtaler ledning som ses vi har trukket, er det tydeligt at den er tykkere end de originale BMW ledninger som fabrikken ville have brugt. Her ses forskellen på en standard højtaler og så den som passer til et BMW logic 7 system. Den venstre er standard højtaleren. Som tidligere nævnt skal vi også have monteret andre bas enheder og selvfølgelig er de også fra logic7. og her er enheden monteret. Det er tydeligt at se at det er en original BMW logic7 enhed, for det står på enheden som det ses på det orange mærke på siden. Så er vi ved at være klar til at få monteret sædet igen. Og som det ses kræver det lidt værktøj at få ledningsnettet til at ligne det originale fra BMW fabrikken. Men når der på et tidspunkt er en anden der måske skal kikke på bilen, er det nemt at se det er lavet på den eneste måde, nemlig den rigtige. Inden vi kan sættet sædet ind i bilen igen. Skal vi have monteret det gitter som sidder ovenpå den logic7 basenhed vi har monteret. Og tro mig der er en helt lydverden til forskel fra den gamle standard. Så skal vi have monteret den føromtalte Bluetooth mikrofon med en original BMW mikrofon, og den ser ud som på billedet. På bagsiden af sidebeklædningerne var der forberedt til vores montering af Logic1 diskanter, men det var der ikke og så var der en del arbejde i at tilpasse dem i beklædningerne. Den viste holder bagpå passer ikke til de originale BMW diskanter som er bestilt præcist til bilen. Her gælder det om at have tungen lige i munden, for skærer man forkert ud i læderet koster det en ny sidebeklædning. Så det skal vi selvfølgelig undgå. Her sidder diskanten så monteret, og da den blev drejet rundt passede den perfekt, men det var et nøjsomt arbejde. Igen kan man se at der på det orange mærke står det er en BMW logic7 enhed. For at være sikker på at den bliver siddende spænder man en møtrik på diskant enheden som det ses på billedet. Så nu mangler der bare at blive skiftet standard højtaler men en Logic 7 enhed så er den klar til at blive monteret i bilen igen. Her sidder sidebeklædningen monteret igen og så ses det tydeligt at diskanten sidder pænt og flot i beklædningen. Det er smart man har monteret diskanter der, for ofte har man i dødt diskant område ved bagsæderne. Her ses højtaleren monteret i den nye hattehylde, og så er det nemt at se at det ikke kan skæres så elegant som fra BMW fabrikken. Og selvfølgelig er begge sider monteret med logic7 enheder. en af fordelene ved at tage så mange billeder af disse fine projekter, er selvfølgelig at man kan dokumentere at det er gjort som aftalt. Det burde desværre ikke være nødvendigt men det er det desværre som verden ser ud i dag. Se lige hvor elegant og gennemført det ser ud når gitterene er monteret i den nye hattehylde. Den kan godt tåle at se dagens lys, for det ser pænt og fuldstændigt ud som om det kom leveret fra BMW fabrikken, da bilen var ny. Så lige et nærbillede indefra bilen af højtaler gitteret. Udefra ser det også pænt ud og så er vi vist også færdige med at vise de gittere, selvom man kan kikke på dem i timevis. I fordørene skal vi også have monteret diskanter, og i dag sidder der blot en afdækning, så der skal vi have monteret nogle afdækninger som er forberedt til diskanter. Undervejs i monteringen, fandt vi en del uoriginalt gammelt udstyr som selvfølgelig skulle afmonteres. Her ses et gammelt Bluetooth modul som skal afmonteres da bilen nu har fået monteret en BMW Combox Så er der tid til at teste bilens nye BMW CIC navigationssystem og her streamer jeg lyden fra min telefon. Desværre kan man ikke gengive lyden her, men det spiller ganske enkelt fantastisk. Så er vi ved at samle bilen op igen. Ledningen som ses der løber ned af instrumentbordet er til Logic7 systemets centerhøjtalere. Her sidder centerhøjtaleren monteret i midten af instrumentbordet. Her er det BMW live der testet på CIC navigationen. Man skulle være bil, når der bliver kælet om en på den måde, med brændeovn og tæpper på. Se lige det billede der er på et CIC navigations system. Jeg kan se det uden briller. Det eneste der genere er tårerne der vælter ud. For det er så flot at det er til at tude over. Så er bilen ved at være samlet igen, det hvide mærke man ser som sidder på siden af konsolet, var et uoriginal infrarødt øje som også blev afmonteret. Her sidder CIC controlleren, desværre noget jeg ikke at modtage den nye plade omkring gearstangen som også var bestilt. Men der blev lavet en udskæring i den gamle. Så controlleren kom op og sidde rigtigt. Så kommer kunden tilbage og får den nye plade monteret. Kikker man på det grå felt i øverste højre hjørne, kan man se at systemet er ved at hente dat fra min telefon, det ses på den runde ring der drejer rundt. Mit antennesignal til telefonen ses også her. Dette informations vindue kan fjernes efter behag, men jeg synes det er smart med alle de informationer fremme. Her ses diskanten monteret i døren. Desværre fik jeg ikke taget billeder undervejs da de blev monteret, men her ses så hvordan de ser ud monteret. Og det giver en super lyd, da de sidder lige ud for dem der skal lytte til musikken. Bilen set samlet ved bagsæderne, og det ser flot ud, dog er det ikke en bil der ifølge min mening er til flere end 2 personer, for det er besværligt at kravle ind og ud En lang billede serie, og så mangler der endnu et. Nemlig det hvor vi montere den nye plade omkring gearstangen, med den rigtige udskæring i fra BMW fabrikken til CIC controlleren. Men det er også en stor montering af super lækkert udstyr i bilen. Og nu er der i hvert fald en BMW ejer der smiler , hvergang hans telefon ringer i bilen og han blot trykker på rattet, og skruer op og ned for lyden. Eller beder talestyringen om at ringe op til en kontakt. Det er fantastisk at have sin passion som arbejde. Og det har jeg heldigvis. Så endnu engang tak for den viste tillid. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.
|
|
Tid til at oprette siden: 0.80 sekunder
