Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet.

BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet. 12 år, 10 måneder siden #1736

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet.

Denne BMW kunde kom på værkstedet da hans ledningsnet i bagklappen også var knækket, han havde som mange andre forsøgt at (spare) her ved at få det repareret,(Det er i grunden forkert at skrive han har forsøgt at spare, for han har fået at vide man godt kan reparere ledningsnettet i bagklappen.) samtidigt skulle vi have skiftet bilens batteri og det var også denne BMW. Som havde en dør der var gået i baglås. Emnet omkring døren som var gået i baglås kan ses i dette indlæg. www.mobilteknik.dk/forum/19-bmw-brevkass...61-las-gaet-i-baglas

Som du nu skal se er det ofte ikke bare lige til, og undervejs støder der ofte nogle andre problemer til, men heldigvis er problemer til at blive løst. Og har du også en BMW E61 med panorama soltag bør du kikke med, og sørge for at du ikke kommer ud for dette også. Får at få fokus på hvorfor man ikke kan reparere knækkede ledninger i bagklappen, starter vi indlægget med det.


BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.1Medium.JPG


Her ses bagklappen skilt ad, og de gamle ledninger er afmonteret i bagklappen.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.2Medium.JPG


Kikker vi ind hvor bøjlerne til glasruden og bagklappen lukker op, og i kan vi se at ledningerne er blottet.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.3Medium.JPG


Dette ledningsnet har man forsøgt at reparere, og som det ses er den isolering man har givet ledningerne faldet af igen, og nu er ledningerne blottet.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.4Medium.JPG


Dette er faktisk et af de flotteste men forgæves forsøg, jeg har haft på værkstedet med knækket ledninger i bagklappen.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.5Medium.JPG


Som ledningerne sidder der, ser de jo ganske tilforladelige ud, og det er derfor mange tager fejl, og prøver på at lave ledningerne.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.6Medium.JPG


Nu trækker jeg lidt i ledningerne, og se nu havde der sker. De er knækket og det er selvom man har forsøgt at lave ledningsnet før. (3 måneder siden)

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.7Medium.JPG


Indenfor i bilen er de også knækket, og det siger næsten sig selv at man ikke kan lodde nye ledninger på, der hvor ledningerne de er knækket. fordi det er der hvor presset fra bøjlerne kommer. En lodning giver en hård overflade, det er derfor det ikke kan lade sig gøre at reparer ledningsnettet i en bagklap. Og den der forsøger med indkøbte samleledninger med rørsamlere.(Som reparationsæt) Ja yderliggere kommentarer behøves vist ikke, MAN KAN IKKE NØJES MED AT REPARERE DEM. De skal skiftes. Ej heller hvis man skal sælge bilen og bare lige.. ikke her på værkstedet i hvert fald.


BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.8Medium.JPG


Bilen skulle også have monteret et nyt AGM batteri og kodes. Og det burde jo ikke tage langt tid , men se nu her.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.9Medium.JPG


Det gamle batteri fjernes, og der er en hel sø af vand nede i bunden af hjulkassen, hvor batteriet sidder monteret.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.10Medium.JPG


Der må en del viskestykker til og så skal vi have tørret hjulkassen op.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.11Medium.JPG


Her ser vi synderen der er skyld i at der er kommet vand ind i bunden af batteri kassen, det er nemlig afløbet til bilens panoramasoltag.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.12Medium.JPG


Man kan ligefrem se at enden på afløbet fra panoramasoltaget er stoppet. Det drypper ligefrem med vand, som det kan ses på billedet.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.13Medium.JPG


Her er proppen afmonteret, og læg mærke til hvor meget snask der har samlet sig, og så er det klart at det er svært at få vandet til at løbe ud.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.14Medium.JPG


Det ses tydeligt, når proppen holdes op imod lyset.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.15Medium.JPG


En støvsuger på slangen, som sidder monteret på bilen, så er vi sikker på at der ikke sidder noget snavs, som stopper udløbet igen.

Her er de efter at de er blevet renset og vasket, og det er tydeligt at se at de har kæmpet med at få vandet ledt ud af hullet.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.16Medium.JPG


Her er de efter at de er blevet renset og vasket, og det er tydeligt at se at de har kæmpet med at få vandet ledt ud af hullet.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.17Medium.JPG


Så er proppen til afløbet monteret igen, og så skal vi have kikket på den anden side.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.18Medium.JPG


Inden vi springer over til den anden side skal vi lige se hvor meget snask, der sad fast og stoppede soltags udløbet.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.19Medium.JPG


Her ses modsatte side, og der er slet intet hul, som vandet kan løbe ud af.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.20Medium.JPG


Her ses det, hvordan de soltags udløb bør se ud.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.21Medium.JPG


Vi laver korsets tegn på at der ikke er kommet vand i reservehjulsbunden, hvor alle de dyre styremoduler sidder placeret.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.22Medium.JPG


Monteret på slangen igen, og nu kan vandet komme ud.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.23Medium.JPG


Begge afløb sidder monteret bag bagkofangeren, og det er lidt af et arbejde at få den afmonteret, men det er super vigtigt som det ses, at det bliver gjort fra tid til anden.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.24Medium.JPG


Her er batteribunden tørret op, og så skal vi have monteret et nyt frisk AGM batteri.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.25Medium.JPG


Her sidder det nye batteri monteret, og så er det jo rigtigt rart at vide det også sidder tørt.

BMW_Batteri_Skift_Ledningsnet.26Medium.JPG


Heldigvis blev de stoppede afløb opdaget i tide, og der var ikke kommet vand ned til styremodulerne. For det blev selvfølgelig også set efter.

Det er lidt mærkeligt at man ikke kikker dette efter når bilen er til service? For det er en ting som kan koste en formue hvis uheldet er ude, og det er som sagt bedre at forebygge end at heldbrede.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet. 12 år, 10 måneder siden #1737

  • Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Indlæg: 133
  • Karma: 2
Ja, det er underligt at det ikke tjekkes, for det kan da godt nok blive noget af en bon man får hvis alle styremodulerne der ligge i bunden af reservehjulet ryger.

Men det er selvfølgelig en god omsætning for værkstedet hvis de ryger.

Hvis man skal være lidt egoistisk, ( det er man jo en gang imellem), så priser jeg mig lykkelig for at jeg ikke har soltag i min E61. (fri flamning må herefter starte)
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet. 12 år, 10 måneder siden #1740

  • Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 250
  • Karma: 4
Holtzmann skrev:

Hvis man skal være lidt egoistisk, ( det er man jo en gang imellem), så priser jeg mig lykkelig for at jeg ikke har soltag i min E61. (fri flamning må herefter starte)


Jeg er enig.. Og jeg er også glad for min manuelle gearkasse så jeg slipper for problemer med automatgearkassen

Sv: BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet. 12 år, 10 måneder siden #1743

  • BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 550
  • Karma: 13
Hej I 2 "rødder"

Og jeg er glad for at have begge dele , for de virker

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet. 12 år, 10 måneder siden #1747

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Rødder passer perfekt.

Man kan også tage bussen, så slipper man for en masse problemer. Men at sidde og flå i en gearstang, der sætter jeg personligt grænsen.

Det er super fedt at have en masse udstyr i BMW én, men som alt andet kræver det blot, at man kikker det efter, eller får det serviceret med jævne mellemrum. Men det er synd at man skal have taget og hjulbund fyldt af vand, som bliver opdaget når man skal skifte batteri på bilen. Det batteri der sad monteret i bilen, havde vandlinje streger på siden. Det betyder at der har været vand i hjulbunden længe..

Smider et billede ind senere, for det ser altså vildt ud.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E61 Batteriskift og Ledningsnet. 12 år, 10 måneder siden #1751

  • Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Indlæg: 133
  • Karma: 2
Rødder, det er da en serie i fjernsynet fra dengang du gik i skole Kenn, jeg har hørt om den.....Kunta Kinte
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.91 sekunder