Den nye rude klargøres med primer og ligger her og tørre, så den er klar til at få lagt rudelim på.
Det er selvfølgelig en original BMW rude som kunden får monteret i sin bil igen.
Bilen interiør er pakket ind imens der arbejdes med at få skåret den gamle forrude ud. Og kikker man oppe ved spejlet, kan man se den nye regn lyssensor hænger. Den hænger fordi bilen er kodet til den nye regn lyssensor.
I forbindelse med at kunden får skiftet sin forrude, skifter vi også begge sidelister. De begynder efter et par år at se trætte og irret ud.
Selvfølgelig skal en nu forrude også have et sæt nye friske originale BMW viskerblade monteret.
Her er den gamle forrude afmonteret på bilen, og imens ruderammen på bilen tørrer op, skal vi da selvfølgelig have pudset skærmen på head up displayet.
Her sidder den ny forrude monteret med, med nye sorte sidelister, og igen se lige hvor flot toplisen sidder på.
De sorte sidelister er bare flotte, så dem kan vi godt vise et billede af tættere på, skærmen på Head Up displayet er pudset og står fuldstændig rent. Head Up displayet er svært at gøre rigtigt rent på glasset, når forruden er monteret, så det er bare om at pudse det rigtigt, når chancen er der.
Så skal vi have testet den nye regn lyssensor, og det kan man gøre som det ses på billedet, ved at lægge en lygte udvendigt på ruden, og så skulle head up displayet gerne stå meget skarpt på forruden.
Det står så skarpt at fotografen ryster på hånden, men man er ikke i tvivl om at regn lyssensoren virker som den skal.
Her ses billedet på forruden, når man fjerner lygten hurtigt, så dæmper lyset sig på forruden.
Jeg er ret sikker på at det fungerer perfekt, når det kommer udenfor og solen begynder at skinne, for det har vi jo testet med vores lygte forøg på regn lyssensoren.
Information.
Har du en BMW E60 eller en BMW E61 som er en LCI (3måned 2007 og frem)så skal man bruge et gelesæt, når man får skiftet forruden. Har man ikke dette gelesæt, kan man ikke få regn lyssensoren til at fungere rigtigt da gelen sørger for at lys indfaldet samles i midten, hvor følerens lille sensor sidder.
På en BMW E60 og en BMW E61 som er en Pre LCI skal man ikke bruge dette gelesæt. Da sensoren er klikket på ruden. De sidste modeller af en PRE LCI ( 2006 til 2007) kan være begge typer, så der må man afmontere den sorte kappe rundt om spejlet. Derinde bag sidder lyssensoren, og er den rund skal der bruges det nævnte gelesæt. Er den derimod firkantet er den blot klipset på.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.