Nu har vi skrevet og talt om BMW individual herinde før, og i dag kom der en BMW E61 kunde som også godt kunne tænke sig at få sin BMW Individual. Han ønskede at få udskiftet sit mørke træ med Carbon interiørlister.
Bilen ankommer på værkstedet, og sådan ser bilen ud med de mørke træ interiørlister.
Som det ser ud her, er det for mørkt ifølge min smag, det var samme træsort der var monteret i min egen BMW E61 fra BMW fabrikken.
I dette lys ser det faktisk meget pænt ud, og passer rigtigt godt til bilen.
Der havde været nogle og pille ved bilen før, og pladen omkring gearkassen sad og raslede, og sad også løs.
Skruerne som skulle være med til at holde pladen på plads manglede og så var den sat fast med dobbeltklæber.
Man havde også monteret et uoriginalt håndfri bag radioen. Dette er noget sjusk og måtte selvfølgelig ændres. Desværre havde man også klippet ledningerne til højtalerene, så det var en tidsrøver at lave rigtigt.
De bagerste håndtag fik også monteret dette Carbon, og kikker man efter kan man se at bilen er en BMW på papegøjeplader.
Her ses det tydeligt at der ikke er bagsæder i bilen. Ombygningen er smart lavet, da den kan afmonteres igen uden at der er grimme huller eller hakker efter den.
BMW M rattet havde de klassiske afskallinger. Og her ønskede kunden også at den plastramme som kontakterne sidder i blev ændret til Carbon.
Så ser det sådan ud når der er Carbon monteret, i stedet for det sorte der var afskallede.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, så lader det stå for sig selv.
Det ser vel ok ud, hvis man er ung, og det er vel også det der er meningen med at man kan få så meget forskelligt at montere i en BMW.
Det Carbon passer nu meget godt til de gnister der er i stoffet på dørsider og sæderne.
Håndbremsen fik også monteret Carbon, og det var lidt af en udfordring at få til at sidde rigtigt.
De yderste spejlkapper blev affedtet, da der skulle monteres Carbon på dem også.
Sådan ser en af skallerne ud inden den monteres på spejlkappen.
Sådan ser det ud når de er monteret på spejlene. Og de er de eneste der fik monteret skaller, da alt andet er interiørlister i Carbon.
Kunden kommer igen da ledningerne i hans bagklap er knækket, og selvfølgelig er der en der har prøvet at reparere dem, det holdte så ikke, så nu udskiftes ledningsnettene komplet.
Da kunden hentede sin BMW spurgte han mig om hvad jeg synes, og det er slet ikke mig, men som vi blev enige om måtte det være alderen. Jeg synes ikke det er grimt, men jeg er meget mere Classic og vil have mine ALU lister. Og det er jo det som gør at BMW individual er smart, for nogen er til det ene og andre til noget helt andet…
Men døm selv.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.