Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW E60 CIC med Iphone 5

BMW E60 CIC med Iphone 5 13 år, 1 måned siden #1435

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E60 CIC med Iphone 5

Denne BMW E60 ejer ønskede også at få monteret BMW CIC navigation i bilen og som det kan ses havde kunden den helt nye Iphone 5 som vi skulle have testet en (hjemmelavet) lader til og sørme om det ikke også lykkes. Da bilen kom på værkstedet var den næsten skilt ad til monteringen af BMW CIC og Combox.

BMW_E60_MED_IPHONE5.1Medium.JPG

Inden vi starter skal vi som altid have beskyttet bilen så der ikke kommer nogle ridser eller hakker når man skal til at kravle ind og ud af bagagerummet på bilen.

BMW_E60_MED_IPHONE5.2Medium.JPG

Som nævnt var bilen stort set skilt ad og så er det bare at komme i gang med at montere BMW CIC navigation i bilen..

BMW_E60_MED_IPHONE5.3Medium.JPG

Det er ikke ret tit at kunden kommer på værkstedet og bilen er så meget klargjort og skilt ad.

BMW_E60_MED_IPHONE5.4Medium.JPG

Kunden kom helt fra Jylland og havde skilt bilen ad hjemmefra, så som det ses på billedet havde han kørt med den hertil som det ser ud her på billedet.

BMW_E60_MED_IPHONE5.5Medium.JPG

Så nu var det blot at finde alle de stumper frem som der skal bruges for at montere BMW CIC navigation og Combox i bilen. Som du ser på billedet ligger der et ledningsnet som monteres imellem bilens originale ledningsnet og CIC Radioen og det er fordi vi ALDRIG klipper i det originale ledningsnet i bilen.

BMW_E60_MED_IPHONE5.6Medium.JPG

Bilens gamle telefon modul skulle også skiftes til den nye type BMW Combox og da vi efterhånden har lavet dette en del gange er vejledningen fotograferet så vi hurtigt kan tjekke om vi har monteret det rigtigt.

BMW_E60_MED_IPHONE5.7Medium.JPG

Som altid skal vi have vores klude placeret så vi beskytter bilens interiør, så vores vel nok snart vartegn nemlig en poleringsklud er på plads over gearstangen.

BMW_E60_MED_IPHONE5.8Medium.JPG

Så skulle vi have testet vores lader til en Iphone 5 som jeg nævnte for hr. Søndergaard og hr. skytte som hurtigt lavede denne holder du ser her på billedet. Bare alting var så nemt blot at sige man godt kunne tænke sig og som med et trylleslag ligger det på bordet. Godt arbejde de herrer.

BMW_E60_MED_IPHONE5.9Medium.JPG

Der er tænkt over detaljerne og med tanke på den er hjemmelavet er resultatet da blevet ganske fremragende og flot.

BMW_E60_MED_IPHONE5.10Medium.JPG

Iphone 5 smutter lige ned på plads og til forskel for de gamle 4er er denne med multipoint ladning som betyder at stikket kan vende begge veje og telefonen oplader uanset hviklen vej stikket bliver sat op i telefonen.

BMW_E60_MED_IPHONE5.11Medium.JPG

Se lige den detalje med ridse beskyttelse på bagsiden af holderen, tæt på. Smukt

BMW_E60_MED_IPHONE5.12Medium.JPG

Da kunden både havde en Iphone 5 og en 4er der skulle kunne bruges på løsningen i bilen måtte vi lave en løsning som kunne håndtere begge telefon modeller og helst blot være til at skifte snap in adapteren.

BMW_E60_MED_IPHONE5.13Medium.JPG

Her er Snap in adapteren til Iphone 4 klikket ud af holderen og løsningen til Iphone 5 som der har gået en del ingerør arbejde med. Sidder nu klikket i Snap in holderen og virker.

BMW_E60_MED_IPHONE5.14Medium.JPG

Så skulle tilslutningen til BMW Connected afprøves på CIC systemet og det virkede sørme også så en glad og tilfreds kunde fik den løsning han ønskede.

BMW_E60_MED_IPHONE5.15Medium.JPG

Så er der fuld adgang til at streame webradio og alle de musiktjenester man måtte ønske sig, og jeg er ret sikker på at kunden er glad for sin løsning som både virker til Iphone5 og 4 blot ved et enkelt klik eller to..

Jer er ret sikker på at kunden stadigvæk sidder i sin BMW med et om munden for det er en fantastisk ting at have fået monteret dette super smarte BMW CIC navigationssystem i bilen. Og så med en holder til Iphone 5 som han nok er den eneste der har i Danmark lige nu.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: BMW E60 CIC med Iphone 5 13 år, 1 måned siden #1436

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
hejsa

Det er bare super med cic i bilen og det er jeg meget glad ved, vil anbefale alle og få det i derse BMW.

Ruben

Sv: BMW E60 CIC med Iphone 5 13 år siden #1545

• lowdog112
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Det ser super lækkert ud, det vil jeg også have i min nye bmw!

Sv: BMW E60 CIC med Iphone 5 13 år siden #1547

• henrik_dk
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hvordan er hastigheden?

Min E61 med CCC kan godt være meget langsom i de forskellige menuer. F.eks. under Communications og Navigation.

BMW E60 CIC med Iphone 5 13 år siden #1548

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Henrik,

Den er snappy og hænger ikke i menuer ne.

Synes også min CCC er super langsom :-/

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: BMW E60 CIC med Iphone 5 13 år siden #1549

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Hastigheden på et BMW CIC er ekstrem hurtig i forhold til det ældre BMW CCC system. Inden det gamle CCC system har tastet 3 bogstaver er CIC færdig og ruten med afstand beregnet. Jeg har endnu ikke haft en eneste gang hvor den har hængt i nogle menuer, så hastigheden og betjeningen er uovertruffen.

Jeg er ret sikker på at alle dem der har fået det monteret vil give mig ret i min påstand.

Du er velkommen forbi og se mit CIC jeg har monteret i mine BMW E61.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder