Nu er den våde tid kommet hvor det regner meget og så dukker der et meget kendt problem op på en BMW E60 og BMW E61 nemlig fugt og vand i forlygterne. Det er også et kendt problem på andre BMW modeller og bilmærker men som bekendt holder vi os til BMW herinde, ofte sker dette fordi man har skiftes pære og så ikke har fået skruet de forskellige dæksler rigtig på igen så vandet kan løbe ind i lygten og når pæres så brænder fordamper det og sætter sig som fugt inde bag glasset.
Det er vigtigt at man få tørret lygten som vi netop har gjort på værkstedet som du kan se her. Da elektronikken i lygten ellers tager skade og så ender det med at der skal en ny forlygte til
Svag varme med en varmepistol og så skal man have åbent alle dæksler så luften kan cirkulere i lygten.
Tæt på kan man se at det er hullet man justere lygten vi benytter til at blæse luft ind i lygten.
Så skal man have blæst kold luft ind i lygten for at fjerne fugten og så selvfølgelig for at undgå at kulde og varme mødes for det danner som bekendt også fugt i lygten.
Der blæses i alle dæksler som er muligt at have afmonteret på lygten, og derfor er det vigtigt at tage sig tiden til dette da arbejdet ellers vil være spildt.
Afslutningsvis skal alle dæksler monteres rigtig igen og så skulle problemet med fugt i lygten gerne være afhjulpet.