Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
Udskifte sin BMW eller beholde den efter Leasing?
(1 viser) (1) Gæst
|
EMNE: Udskifte sin BMW eller beholde den efter Leasing?
Udskifte sin BMW eller beholde den efter Leasing? 13 år, 2 måneder siden #1281
|
Denne kunde leaser sin BMW E61 og nu er leasingperioden så slut og så stod kunden med valget om at købe sin BMW og betale registrerings afgift eller sælge den og købe en anden. Kunden som vi har hjulpet før spurgte på en række udstyr og nedenfor kan du se hvad kunden får monteret i sin bil da han valgte at beholde den og få monteret en masse lækkert udstyr.
Kopholder og head up display www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...ud-og-acc-pa-bmw-e61 CIC navigation med Combox . www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...tion--original-alarm Motorvarmer BMW www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...ontrolleralarmvarmer her kan du se hvordan den nye controller ser ud i ALU og så varmer montering. ALU lister komplet udskiftes www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...nteriorlister-og-ccc Klargøring med nye BMW måtter. www.mobilteknik.dk/forum/17-tips-om-klar...rgoring-og-motorvask Diskanter bag og i døre. www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...48-bmw-e60-diskanter Jeg tør godt garantere at når kunden sidder i sin BMW E61 igen efter at vi har haft den på værkstedet og har fået ovennævnte liste af udstyr monteret i sin BMW, så sidder han med et Følg monteringen eller ombygningen her når vi starter projektet op som blandt andet kræver nyt instrumentbord da kunden ønsker kopholdere og Head up display samtidigt. Montagetiden er beregnet til 4 dage hvor vi stiller gratis lånebil til rådighed. |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.
|
Sv: Udskifte sin BMW eller beholde den efter Leasing? 13 år, 1 måned siden #1344
|
Nu har jeg jo lovet BMW E61 kunden at give ham en fornemmelse af at have fået en ny bil og som du nu skal se er jeg overbevist om at det lovede er holdt. Det du nu skal se er en BMW E61 der får et Facelift af de lidt større da kunden får følgende monteret. BMW CIC Navigation med Combox og Media snap in adapter samt original BMW motorvarmer og original BMW Alarm og skiftet sine mørke trælister til slebet aluminium og så det fantastiske Head Up display monteret med kopholdere samt nedblændeligt bakspejl og en del andre småting.
Alt dette krydderet med en total klargøring af bilen som vi starter med. Da vi skal have monteret den originale BMW motorvarmer i motorrummet og skal have trukket en del ledninger rundt i hele bilen er det vigtigt at bilen er ren så vi slipper for at skulle vaske hænder hele tiden for at undgå at sætte sorte fingere i bilen. Motorrummet som det så ud inden en motorvask. Som det ses er det ikke et sted man kommer så tit, men derfor gør det jo ikke noget at det fremstår rent og lækkert. Så det må vi have gjort det til. Her ses bilen indvendigt inden vi er startet, og som det ses er det en BMW LCI som vi kan se på den nye type gearstang. Vi kan også se at bilen har et BMW CCC navigation professionel. Kikker vi på armlænet kan vi se at bilen ikke har en Snap in adapter til opladning af telefon leveret fra fabrikken og det skal vi selvfølgelig have monteret. Bilen er heller ikke monteret med BMW originalt Bluetooth. Men det kommer der selvfølglig også da vi skal have en BMW Combox monteret. Bilen har fået eftermonteret et Bluetooth system og som det ses er mikrofonen monteret så det skriger til himlen at det er eftermonteret. Kikker man på instrumentbordet kan man se at der ikke er kopholdere og det kræver et nyt instrumentbord og det montere vi så da vi skal have monteret et BMW Head Up display også. Den (gamle) type controller som vi også skal have skiftet til den nye CIC type med knapperne omkring. Bilen køres udenfor og gøres klar til at få en klargøring og en motorvask. Motorrummet sæbes ind og så skal det bare have lov til at sidde på lidt så vi kan få det skyllet af igen. Det er selvfølgelig vigtigt at hele motorrummet får den store tur. Her er det blot skyllet og som det ses er det allerede meget mere indbydende at se på. Men dette er kun begyndelsen. Bilen er nu kørt indenfor og får at være sikker på at vi har været alle steder på lakken bliver alt afmonteret på bilen så vi kan få behandlet under emblemer nummerplade rammer osv. Bilen køres ind under et specielt lys så alle skader og ridser træder frem, og her ses en grim ridse som vi skal have fjernet på lakken. Her står bilen afmonteret og klar til at få en klargøring og inden vi starter skal vi have pakket lakken ind. Her ses den nævnte rids og sprinklerdyserne er også afmonteret og som det ses har de ikke været afmonteret siden bilen forlod BMW fabrikken. Som BMW ejer føler man sig forkælet og det gør bilen åbenbart også og huset egen BMW følte sig åbenbart ladt i stikken. Du skal ikke tro du er noget bare fordi du er kommet indenfor og er blevet tørret af. Jamen så kom an din lille 518D hvad siger du? er du også en 535D jamen så er du jo min tvilling bror og så skal du da have den store forkælelse og så er du kommet til rette sted. Bilen pakkes ind og så starter første behandling ud af 10. Blinklys er også afmonteret og ret hurtigt ser man at der nærmest sker trylleri foran øjnene på en efterhånden som behandlingerne skrider frem. Vax on Vax Off og det er så det vi gør her på med maskine og af med hånden så vi kan se om der er behov for flere behandler eller noget der skal have en tur til. Man ser hurtigt forskellen og den sidste behandling skal have lov til at sidde lidt og så skal der knofedt til. Det er nu rart at vide at alle steder på lakken har fået en tur også under emblemet. Så står bilen færdig og hærder op, ruder og alle de små finneser bliver lavet når bilen har fået det Facelift som kunden også er kommet for Der skal skilles en del ad inden i bilen så ud med bagsædet og så skal vi have gjort klar til at afmontere armlænet i midten af forsæderne. Vi skal have afmonteret instrumentbordet så det skal vi også have forberedt til. Her ses mikrofon ledningen til det eftermonterede Bluetooth system og heldigvis skal vi have det afmonteret for dette er direkte sjusk at efterlade det sådan. Man har også formået at lave nogle sorte finger rundt i bilen og for at kunne dokumentere overfor kunden starter vi altid med at tage billeder inden vi starter. Afmonteringen af instrumentbordet starter og nu ser det jo ikke ud af meget. Nu begynder det at tage form og som det ses er det afmonterede ikke i bilen da det er vigtigt at der ikke kommer ridser eller ligger i vejen når instrumentbordet skal ud. Her har man sørme også fået sat sorte finger og det bekræfter jo bare vores teori om at man skal have vasket bilen eller blot sine hænder inden man starter på at rode indvendigt. Man havde haft noget stort i bagagerummet som havde ramt loft og lavet et mærke som det tydeligt ses på billedet. Nu er vi ved at være klar til at afmontere instrumentbordet og nu er loftbeklædningen også afmonteret. Her ses det tydeligt af loftbeklædningen er afmonteret. Da vi har afmonteret loftet skal vi også have renset de 4 afløb der sidder i forbindelse med soltaget, da det er en kendt fejl at de stopper og denne BMW havde da også vand i den ene side bagi da de var stoppet. Efterhånden som vi afmontere det vi skifter lægger vi det til side så det ikke blive skadet eller får ridser. Så kom der et BMW CCC navigations system på lager da kunden har fået en byttepris på sit nye BMW CIC navigation system. Så er instrumentbordet afmonteret og så skal der monteres Head up display og undervejs faldt jeg over nogle ledninger som vi skulle have flyttet og viklet med tape, nu vi har muligheden. Det ser lidt vildt ud inde i bilen når instrumentbordet er afmonteret, men det skal nok blive godt igen. Så sidder Head Up displayet monteret og så skal vi have trukket nogle most kabler (Lysleder) rundt i bilen. Her ligger de afmonterede dele på tæpper så der ikke sker noget og samtidigt er nemme at trække hen til bilen igen efterhånden som de skal monteres igen. Det er rart at have plads til at lægge tingene som det ses på billedet for det er godt beskyttet og efterhånden som det monteres vaskes det af så man er sikker på at der er rent bag alle beklædninger. Som nævnt skal vi have monteret en original BMW Snap In adapter i armlænet og kikker man oppe over armlænet ligger de ting som skal monteres klar. Der er kun et lille aflæggerum nu, så det må vi have skiftet. Her sidder nu den lækre BMW Media Snap In adapter som passer til en Iphone I motorrummet er der nu trukket ledninger til den originale BMW motorvarmer. Der skal også trækkes kabler ned til brændstof pumpen til varmeren. Da vi ikke laver den mekaniske tilslutning på vores værksted montere vi alle ledninger til varmeren så vores samarbejdende værksted kun skal montere pumpe og varmer. Her sidder tilslutningen til brændstofpumpen under beklædningen ved bagsædet. Ledningsnettet til alarmens sensorer trækkes også og gøres klar til at blive monteret samtidigt med loftbeklædningen. Her skal vi have monteret den nye type Combox og som det kan ses er der ikke monteret noget fra BMW fabrikken. Her sidder den nye Combox nu monteret og der måtte et ledningsnet til som vi selv har lavet. Det ledningsnet vi har lavet ses her og det er svært ikke at se det ikke er leverevet med bilen fra BMW fabrikken. Her er ledningsnettet lagt som det kommer til at ligge under bagsædet. Det er vigtigt at ledningerne til alarmen ligger rigtigt i loftet da soltaget er et Panorama soltag som kører langt tilbage. Ledning til mikrofon trækkes og så skal der laves strøm til spejlet da der sidder den røde blinkdiode til alarmen og så til EC automatisk nedblænding når der kommer biler bagfra. Her er den nye BMW CIC controller og Snap In adapter monteret i armlænet. Så er lednings arbejdet færdigt til det forskellige udstyr og så skal vi have det nye instrumentbord med Head Up og kopholdere monteret. Her er det nye instrumentbord sat ind i bilen og så mangler vi bare at montere en skrue eller 2. Her er ratkransen monteret og som det ses er det blot at starte fra en ende af og samle bilen igen. Det kræver ikke så meget før bilen begynder at ligne sig selv igen, og her er der også monteret ny lyskontakt da den nye skal være med knap til Head Up display. Den nye type HD IDrive og CIC skærm testes inden bilen samles helt færdig og som det ses er der nu Airbag fejl på bilen. Head Up displayet virker også så nu er det bare at samle videre og så få bilens system kodet. Da denne BMW ikke var monteret med diskanter skulle de selvfølgelig også monteres og det blev de så som det ses. Her er midterarmlænet monteret i bilen og det nye CIC system testes inden kodning og ny software. Så er kodningen i gang og en ny software opdatering kan tage op til 4 timer på et CIC navigations system. Den ene kopholder er også monteret. Strøm på bilen og så skal der lægges ny software i CIC navigationen. Her sidder begge kopholdere monteret instrumentbordet og undervejs testes de forskelige funktioner så vi er sikre på det virker når bilen er færdigsamlet. Så skal vi have renset afløb og her er det den højre forreste der får en tur. Så venstre forreste nedløb fra soltaget. Venstre bagerste afløb. Højre bagerste afløb og nu undre du dig nok hvorfor jeg viser alle 4 men det er selvfølgelig for at kunne dokumentere overfor kunden at det er gjort. Jeg bliver aldrig træt af at se dette billede som er på CIC skærmen når der kodes ny software i systemet. Så tjekkes alle ledninger i loftet inden loftbeklædningen monteres på plads igen, og som det kan ses er der en del der skal skilles ad for at få det ned, så rettidig omhu passer perfekt her også. Så sidder loftbeklædningen oppe igen og nu er det ikke muligt at se nogen mikrofon da den er monteret med skjult ledning og selvfølgelig er placeret i den holder som man bruger når bilen har Bluetooth eller håndfri fra BMW fabrikken. Nu begynder det at tage form og som det ses ligger der en mikrofon på instrumentbordet da vi skal have testet hvilke model der er bedst til den software der er kommet i CIC systemet. Men hvor er det en smuk løsning. Man begynder at kunne se ideen med at skifte fra det mørke træ til det slebet aluminium men det er som med alt andet her i livet en smagssag. Jeg synes personligt det fremstår lyst og lækkert, hvad synes du? Se lige den nye CIC controller som sidder placeret ved gearstangen nu det er da også en gennemført og elegant løsning. Så sidder alarmens sensorer monteret i loftet og man skal kikke godt efter for at se de sidder der, det er selvfølgelig fuldstændig samme løsning man får monteret fra BMW fabrikken hvis man bestiller bilen med alarm fra ny af. Her testet den finnesse der hedder EC Elektro Crom spejl som automatisk dæmper sig hvis der kommer en bil kørende bagfra og blænder. Her er spejlet helt lyst og ikke dæmpet. Her er det det dæmpet en smule og det sker i løbet af et split sekund. Så er det næsten mørkt og dette er en finnesse man kan under sig over ikke er standard på en BMW for det er super lækkert at have og køre med i den tid der kommer nu hvor det tidligt er mørkt udenfor. Med sådan en ombygning som vi har lavet på denne BMW E61 kommer der en del kasser med udstyret i, og her ses en smule af emballagen fra det der er monteret i bilen. Her sidder Head Up displayet monteret oppe ved forruden lige foran føren. Så mangler der kun at blive skiftet lister på dørene så er bilen ved at være klar til at få monteret varmer. Det er vildt så stor en forskel det kan gøre på en BMW at man skifter lister indvendigt i bilen. Så er der monteret diskanter i døren og listen er også skiftet så det passer til den andet som sidder i bilen nu. Her ses listen med det mørke træ inden den skiftes og det er en smagssag hvilke type man bedst kan lide. Det ser da bare godt ud og som tidligere nævnt er jeg til det nye slebet Aluminium og har det faktisk og i min egen BMW. Så skal vi have testet alle funktioner i bilen og den indvendige klargøring får den når den kommer tilbage fra det andet værksted efter den originale BMW varmer mekanisk er blevet monteret. Her ses Alarmens blinkdiode som sidder monteret under spejlet og jeg synes det er en smart løsning da det er nemt at se at denne BMW er monteret med alarm. Når alarmen bliver aktiveret blinker katastrofe blinket og det virker som det ses på billedet fra testen Her pakkes bilen med de mekaniske dele det kræver at få monteret en varmer i bilen. Varmeren og en ny brændstof pumpe og det er samtidigt bilens egen brændstof pumpe man skal skifte. Man skifter også bunpladen i bunden af bilen med en ny der er lavet hul til udstødningen. Så er bilen kommet tilbage og nu er varmeren monteret så nu skal vi have kodet bilen og gået den efter så den står ren og flot når ejeren kommer og henter sin (Nye) BMW igen. Så er der sat en Iphone i armlænet og nu er det muligt at spille Webradio og den musik der ligger på telefonen. Tager man den op af holderen er det også muligt med at streame via Bluetooth. Det er en smuk bil med denne udstyrspakke monteret og så bliver det rart at se smilet på kundens ansigt når han kører af sted i sin næsten nye BMW.
Vedhæftninger:
|
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.
|
Sv: Udskifte sin BMW eller beholde den efter Leasing? 13 år, 1 måned siden #1350
|
Så kom vi frem til tidspunktet hvor vi skulle teste hele systemet inden kunden skulle have sin (nye) BMW igen og selvfølgelig skal der lægges sidste nye Combox software i systemet.
Jeg synes det er et rigtig flot interiør bilen har nu og sammen med de sorte lædersæder giver dette den helt rigtige lyse og lækre kabine. Bilen er selvfølgelig klargjort indvendig og inden man montere bagsædet igen ser dette sådan ud. Så skal vi have testet adgangen til internettet på BMW CIC systemet. Systemet kobler sig op på internettet via Comboxen. Så trækker CIC systemet data fra min Iphone. Ind og vælge en spændene side på internettet som tastet navnet ind ved at dreje rund og vælge de forskellige bogstaver. Så er det blot at taste ok. Som det ses her på min Iphone som sidder monteret i BMW Media adapteren er internet deling slået til og det er den der er aktiv nu. Siden loades ind og det er ikke den hurtigste internet adgang man har, men som en intrigeret del af dette fantastiske BMW CIC system er det smart. Så er siden downloadet og så er det bare at vælge imellem internet sidens herligheder. Motorrummet som det ser ud inden afleveringen til kunden. Sådan så bilen ud da kunden kom og hentede sin BMW E61 og jeg mener helt klart at det må være som at få en ny BMW for den er smuk ren og dufter af ny bil. Men bedøm selv om du er enig og der skulle være rig mulighed for at se hvilken forvandling denne BMW fik ved dette Facelift. Og prisen er småpenge i forhold til det man ville tabe hvis man solgte bilen og skulle ud og købe en anden, samtidigt er der nu monteret udstyr man normalt ikke kan købe i en standard BMW
Vedhæftninger:
|
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.
|
Sv: Udskifte sin BMW eller beholde den efter Leasing? 13 år, 1 måned siden #1353
|
Lækkert udstyr og lækker bil..
|
|
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af Morten.
|
|
Tid til at oprette siden: 0.83 sekunder
