Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tyverisikring af BMW modeller.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Tyverisikring af BMW modeller.

Tyverisikring af BMW modeller. 13 år, 2 måneder siden #1225

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Tyverisikring af BMW modeller.

Jeg blev forleden gjort opmærksom på at det nu er muligt at stjæle alle BMW modeller fra 2005 frem blot ved at tyven sætter en kode generator i stikket som også benyttet til at kode bilen, da man blot koder bilen til en ny nøgle og så kan man køre med bilen uden at alarm eller andet bliver aktiveret.

Inden man farer i blækhuset er det måske en god ting at vide at det ikke blot gælder for BMW modeller men også til Opel, Renault, Mercedes, Volkswagen, Toyota og af Porsche Chayenne men herinde holder vi os til BMW modeller..

BMW_E60_E61_Ngle.1Medium.JPG

Så har du denne type nøgle til din BMW er den meget sårbar og rimelig nem at løbe med for dem der har det rigtige værktøj.

BMW_E60_E61_Ngle.2Medium.JPG

Har du den gamle type BMW nøgle er som er vist på billedet er det også muligt om end det kræver lidt mere arbejde for tyven da han skal have låsen ud, men det tager dem under 1 minut med det rigtige værkstøj.

Se også denne video nedenfor hvor man ser at de kan stjæle en ny BMW på under 3 minutter.

Har du sporring i din bil er det ikke nogen garanti for at din BMW er sikker da de også nemt kan omgå den, så hvad er løsning på dette problem.

Det satte vi os ned og begyndte at fundere over da det stadigvæk skal være muligt for de autoriserede BMW værksteder at kunne opdatere bilens software og kode bilen uden at få at vide hvordan vores nye løsning er lavet. De vil faktisk slet ikke opdage at vi har sikret adgangen til bilen det sker kun for dem der kommer til bilen om natten for de vil ikke kunne manipulere med bilen da det er den løsning vi har udviklet lavet nu.

Hvorfor nævner jeg dette problem? det gør jeg fordi at der må sidde andre end mig der er overrasket over at det nu er muligt. og en ting er at man kommer til sin bil og ser radioen eller andet udstyr er stjålet en helt anden er at der har siddet en og kørt ens BMW og ikke behandler den som man selv ville gøre og jeg ville da være ked af at få en bil tilbage der er mere eller mindre smadderet eller mishandlet.

Hvor og hvordan monteres vores løsning.

Der bestilles tid på værkstedet i Glostrup og bilen bliver monteret denne tyverisikrings løsning og så har man gjort hvad der er muligt uden at det på andre værksteder vil skaber problemer. Løsningen er netop monteret på vores egen demobil en BMW E61
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Tyverisikring af BMW modeller. 13 år, 2 måneder siden #1227

• plpoulsen
Hej Kenn,

Denne løsning du tilbyder forhindre den også en evt biltyv i at starte bilen hvis han gør som rigtig mange biltyve gør, nemlig at bryde ind i huset og stjæle bilnøglen?

Mvh Per

Sv: Tyverisikring af BMW modeller. 13 år, 2 måneder siden #1228

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per.

Nu er der ikke tale om at tyven har adgang til bilens nøgle og har man nøglen er det stort set umuligt at sikre bilen imod tyveri, Som det ses på videoen er her tale om at man skifter nøglen på bilen og det er nu en del nemmere og ikke mindst hurtigere (3Min) end at bryde ind i folks hjem og stjæle bilnøglerne. Det du i en anden tråd nævner med at montere en startspærre i bilen som skulle fungere ved at man har en sender i pungen som skulle give personen som sidder i sædet lov til at starte bilen sikre heller ikke imod at man brækker bilen op og kører den op på et fejeblad, og så tør jeg ikke tænke tanken om at jeg i udlandet eller bare herhjemme taber min pung på en vandretur og nu sidder i min bil og ikke kan starte den..

Den løsning vi har, kommer aldrig til at være til gene for den daglige bruger af bilen men kun for dem der har en ide om at man kan fjerne bilen som det er vist i videoen.

Jeg havde fat i en af mine Tyske kontakter i går og han fortalte mig at det slet ikke var ukendt i Tyskland og han havde set et sted man kunne køber grejet til at lave dette med for under 300 Euro.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.37 sekunder