Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC.

BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC. 13 år, 3 måneder siden #1179

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC.

Denne BMW E61 LCI kunde ønskede at få skiftede de mørke interiørlister til nogle slebet aluminium og samtidigt få udskiftet den originale BMW CCC navigationssystem og Bluetooth til det nyere BMW CIC navigation og BMW Combox.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER1.JPGMedium.JPG

Her ses bilen da den ankommer på værkstedet og de mørke træpaneler er en smagssag men kunden ønskede dem skiftet. Kikker du på den monterede BMW navigation professionel kan du se at der er 2 drev hvor det øverste er til Cd’er og det nederste er til systemets navigation DVD.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER2.JPGMedium.JPG

De mørke lister er også monteret på dørbeklædningen.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER3.JPGMedium.JPG

Her ses den gamle controller som passer til CCC navigation og vi skal have monteret den nye type som passer til BMW CIC navigation.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER4.JPGMedium.JPG

Det er nu meget pænt det mørke træ, men virker dunkelt da bilen også er monteret med sort himmel og der så er mørkt i mørkt. (smagssag)

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER5.JPGMedium.JPG

Skærmen på et BMW navigation professionel og så lidt mere mørkt træ.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER6.JPGMedium.JPG

Jeg synes personligt der er for meget mørke i den version når bilen er med sorte lædersæder samt loft og så det mørke træ.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER7.JPGMedium.JPG

Her ses telefon modulet som biler er født med fra BMW fabrikken og da kunden skal have webradio og en del af de andre muligheder skal det skiftes til den nye type.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER8.JPGMedium.JPG

En del at de ting det kræver at montere CIC i en BMW E61 og som altid er kunsten at montere det sådan at man ikke ødelægger bilens originale ledningsnet.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER9.JPGMedium.JPG

Her ses den nye type Combox som har en masse fordele frem for den der sad monteret fra fabrikken. Nogle at mulighederne er blandt andet at kunne streame fra sin mobiltelefon via Bluetooth og så muligheden for at kunne benytte TDC play eller Wimp eller hvad de forskellige musik tjenester hedder.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER10.JPGMedium.JPG

Her ses det ledningsnet som er lavet for at kunne montere den nye type Media adapter i midter konsollen og da det ikke kan købes færdig er det noget vi selv laver.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER11.JPGMedium.JPG

Når det er monteret som på billedet er det svært ikke at se det ikke er monteret fra BMW fabrikken.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER12.JPGMedium.JPG

Så er CIC systemet monteret og så skal der lægges ny software i systemet og selvom det er vist før kan man se det knivskarpe billede igen og igen for det er flot.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER13.JPGMedium.JPG

Der er monteret en AUX og USB indgang i midterkonsollet .

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER14.JPGMedium.JPG

Her ses den nye og gamle type af baseplate (snap in) og som det ses er den øverste den gamle og den er ikke fuld monteret i stikkene som den nederste er.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER15.JPGMedium.JPG

Den gamle Snap in adapter og den nye Media adapter og den er bare flot den Media adapter.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER16.JPGMedium.JPG

Sådan ser du ud når det er monteret i armlænet og så er det ikke til at se at dette ikke er muligt hvis man spørger sin BMW forhandler om man kan få det monteret, for de siger nej.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER17.JPGMedium.JPG

Så skal der tilpasset i midterarmlænet så den nye BMW CIC kontroller kan monteres i bilen

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER18.JPGMedium.JPG

Her sidder den nye BMW CIC controller monteret i bilen og der er også begyndt at vise sig en ide om hvordan det ændrer hele bilen med de slebet Alu lister i bilen i stedet for det mørke træ

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER19.JPGMedium.JPG

Sådan så det ud på bagdørene med de mørke trælister.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER20.JPGMedium.JPG

Her er der monteret en ny liste og så kan kunden selv få fornøjelsen af at hive plasticet af, det smager lidt som at få ny bil.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER21.JPGMedium.JPG

Sådan ser det ud i forhold til det mørke og jeg er ikke i tvivl, det er en af de pæneste muligheder der er til en BMW E61.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER22.JPGMedium.JPG

Så køres der nyt 2012 navigationskort i systemet og langsomt men sikkert bliver der samlet mere i bilen og som det ses manglede der at blive leveret den lille klap til askebægeret.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER23.JPGMedium.JPG

Ord er næsten overflødige og dækker ikke rigtigt over hvordan dette her ser ud for det er gennemført smukt og faktisk har jeg fuldstændig samme løsning i min egen BMW E61.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER24.JPGMedium.JPG

Det er da som at træde ind i en verden af gennemført design.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER25.JPGMedium.JPG

Ja budskabet er nok modtaget.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER26.JPGMedium.JPG

Dette understreger det som er grunden til at man vælger at køre BMW kvalitet og gennemførte løsninger og så er det ligeså hurtigt og nemt at bruge som det ser godt ud.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER27.JPGMedium.JPG

Skærmbilledet på CIC som er en HD skærm

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER28.JPGMedium.JPG

Det er noget nemmere at læse hvad der står på skærmen nu i forhold til før.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER30.JPGMedium.JPG

Så kom der det lille dæksel som skulle monteres på askebægeret og så er bilen snart færdig.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER31.JPGMedium.JPG

Det er som at have fået en ny BMW i forhold til før med de mørke interiørlister og uanset hvad man mener om det ene eller andet er det i grunden ikke så svært for det er som det ses på billederne muligt at skifte fra eller til det ene eller andet.

BMW_E61_LCI_BMW_CIC_ALU_LISTER32.JPGMedium.JPG

Så sidder der et BMW CIC navigationssystem i bilen og nu er der kun et drev fordi et CIC system er med harddisk og det betyder at alle navigationskort og informationer ligger i selve CIC enheden, og det drev der sidder der nu kan også afspille DVD film og ønsker man at kopirere en cd ind på den indbyggede harddisk er det blot at sætte pladen ind og så kommer systemet frem og spørger om man ønsker at kopiere cd’en til harddisken. Smart.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC. 13 år, 3 måneder siden #1182

• Rune
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn,

yes... det gør da virkelig en forskel!!

Jeg har selv en E61 LCI med den "gamle" Navi Proff. og med de grå plastic interiør-lister, så jeg blev da lige lidt fristet af den viste løsning. Jeg har længe irriteret mig over opløsningen på skærmen og layout'et på iDrive, når jeg nu sammenligner med de nye modeller!

Kan du ikke angive en pris på de to forskellige ting - hhv. skift af interiørlister (materialer hhv. montage) og så opgradering af iDrive?

Jeg har i forvejen Bluetooth, Aux/USB og flere andre ting - stelnr er CX41097.

Den store drøm er jo nok HUD, men jeg får aldrig fruens accept af at bruge 20-30.000 kr. på sådan noget...

MVH
Rune

Sv: BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC. 13 år, 3 måneder siden #1183

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Rune

Tak for dit indspark og altid hyggeligt at se at andre også finder de monteterede løsninger brugbare. Jeg vil meget gerne give dig et tilbud på et BMW CIC system men det kræver at du smider mig en mail eller giver mig et kald.

Grunden til at der ikke findes en prisliste på de forskellige løsninger er at ofte er det meget forskelligt fra BMW til BMW hvad det kræver og få lavet den ene eller anden løsning,og så er der ofte nogen ting der er smarte at få lavet samtidigt. Og sidst men ikke mindst er det ofte at de forskellige løsninger ikke er muligt at lave da vi ikke kan få delene fra vores Tyske leverandører og er der lavet en form for prisliste virker det som om vi har alt på lager og det er ikke tilfældet.
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af kenn.

BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC. 13 år, 3 måneder siden #1184

• Rune
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn.

Det lyder rimeligt nok.

En mailadresse...?

Mvh
Rune

Sv: BMW E61 LCI Skift af interiørlister og CCC. 13 år, 3 måneder siden #1186

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her kommer så en mail du kan sende til Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. CIC og CCC (LCI) systemer er lagervare da vi ofte giver en ombytningspris ved montering af BMW CIC navigation.

Vi snakkes ved.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.79 sekunder