Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI

Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI 13 år, 9 måneder siden #674

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej,

jeg har lidt af en udfordring med en mislyd på min E61 LCI. Ved tomgang, så lyder det som en sagte klapren nede ved automatgearstangen, den har været omkring en autoiseret forhandler og de spændte et "kabel" som gik op til gearkassen... (sådan fik jeg det forklaret) mislyden var så væk, men kom tilbage igen dagen efter. Den er der når jeg holder i tomgang, træder jeg så på bremsen, så kan jeg høre lyden forandrer sig, ved motorgang så følger lyden omdrejningerne, lidt op og ned i lyden... Ved omdrejninger og kørsel er der absolut ingen lyde... Men jeg har brug for nogle indspark til hvad det evt. kan være.. for jeg vil rigtig gerne af med denne i mine øre mislyd.

Ser frem til nogle bud på hvad det kunne tænkes at være.

Bilens data.:

BMW 520dA LCI Årgang 11/2007 den har kørt 130.000 og er i rigtig fin stand, serviceret efter forskrifterne.

mvh
/S
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af sbr.

Sv: Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI 13 år, 9 måneder siden #677

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej S

Jeg har tilladt mig at rette lidt i dit indlæg da du nævner en forhandler og da det er vigtigt at forhandleren får en chance for at forsvare sig (der skal vi vente på svar) har jeg ændret det til en autoiseret forhandler, for så kan vi håbe på at der er en der kan komme med nogle input hurtigt..

Træls problem som jeg håber der sidder en med en løsning på...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI 13 år, 9 måneder siden #679

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej sbr

Nu skriver du jo ikke noget om årgang ( LCI kom jo allerede i 03/200/ , altså 5 år siden nu ), ejheller hvor mange km den har kørt eller hvilken motorisering.

Er det en bensiner med en del km på bagen , kunne et løst varmesjold ved katalysatoren være et rimligt bud , eller et rustent beslag fra gearkasse og ud til udstødnings røret foran denne.

Det er utroligt svært at komme med kvalificerde bud når man ikke selv har hørt lyden , hvad der lyder af et i den enes øre kan lyde af noget helt andet i en andens øre.

Mvh.
BenAnd

Sv: Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI 13 år, 9 måneder siden #680

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Bej BenAnd, ja seføli, er novice omkring hvilke detaljer som skal med, men det er da klart at model osv. var væsentligt. Det er noteret i første indlæg.

/S

Sv: Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI 13 år, 9 måneder siden #681

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Første gang jeg satte mig ind i bilen havde S lige hentede den og når den stod i tomgang kom der en bankende lyd fra gearkassen eller rettere lige nede under gearstangen, gav man bilen lidt omdrejninger forsvandt det bankeri og efter den kom på værksted er det ikke så slemt som det var lige der. men S var der ikke noget med at du kunne stoppe lyden hvis du kørte langsomt og samtidig trådte på bremsen?

som MR:B rigtig siger er det svært med at komme med bud men måske er det nemmere hvis du bekræftiger min Antagelse ...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Hjælp til fejlfinding BMW E61 LCI 13 år, 9 måneder siden #683

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Jo, Kenn det er korrekt, jeg kan når jeg holder for rødt lys, høre at det "banker" hvis jeg lader bilen rulle uden at trykke på gas pedalen, så er lyden på en måde og jeg kan påvirke hvordan den lyder ved at trykke på bremse pedalen... Giver jeg den lidt omdrejninger, så forsvinder lyden... omdrejninger ved tomgang er vel 6-800 og kører jeg omdrejningerne op i 1000-1100 så forsvinder lyden.

/S
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.00 sekunder