Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Mislyd fra E61 525D, måske fra kardan?
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1

EMNE: Mislyd fra E61 525D, måske fra kardan?

Mislyd fra E61 525D, måske fra kardan? 8 år siden #5731

• ctm
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Først: Min første post på forum. Jeg er super glad for at være med. Har indtil nu fulgt lidt med som gæst. (Undskyld Admin. Jeg kom vist til at oprette mig 2 gange. Var ikke klar over at oprettelsen skulle godkendes )

Jeg har en E61 525D årgang 2008 LCI (C140747). KM 259.000. Der er begyndt at komme mislyde fra bagenden af vognen. Jeg vil forsøge at give en beskrivelse, men er godt klar over at det næsten er umuligt af fejlsøge over nettet. Der kommer nogle dak-dak lyde. Lav fart, 10-15km/t = langsom banken. Fart, 80 km/t = hurtig banken. Lyden fremkommer ved tryk på speeder, når bilen er i bevægelse, men også ved motorbremse.

Det er begyndt indenfor den sidste uge, så jeg er ikke klar over om det kun er ved koldt vejr, men det er som om lyden aftager lidt når bilen har kørt lidt (+20min).

Jeg håber der er nogen der kan genkende symptomerne.

mvh Christian

Sv: Mislyd fra E61 525D, måske fra kardan? 8 år siden #5736

• ctm
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Lyden er ikke omdrejningsafhængig, men fartafhængig.

Sv: Mislyd fra E61 525D, måske fra kardan? 8 år siden #5737

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Christian.

Det er en kendt fejl at de såkaldte gummibøsninger på de bagerste bærearme tørrer ud og begynder at give støj under kørsel. Prøv at rykke i bilen ved at skubbe oppe ved taget. Så skulle du kunne høre det knager / piver og brager.

Jeg er sikker på at der ikke kun ville komme en mislyd, hvis det var din kardan der ikke var i balance.

Velkommen til forøvrigt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: ctm
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.55 sekunder