Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tuning
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Tuning

Tuning 11 år siden #4877

• Martin39
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Har installeret en tuning i min e61 2007 2,5d som er gået fra 177 hk til 232 hk er der noget man skal være opmærksom på, nogen siger at gearkassen, konverteren og andet kan tage skade?? Tuningsfirmaet mener selvfølgelig ikke der er noget problem i det. Nogle siger også at motoren laves i flere udgaver/hk. Med samme gearkasse osv. Hvor det hele ligger i motorstyringen pga billigere afgift..??
Mvh
Martin
Sidste redigering: 11 år siden af kenn.

Sv: Tuning 11 år siden #4878

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Martin.

Jeg ville personlig aldrig selv rode mig ud i at tune min BMW da jeg flere gange har set folk have problemer med at gearkassen hugger og motoren begynder at gå dårligt. Måske vi kunne være så heldig at der er nogle af de andre herinde der har prøvet at tune deres BMW uden problemer.

Jeg har fjernet navnet Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det. fra dit indlæg da vi skal undgår at udstille nogle forhandler herinde.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Tuning 11 år siden #4879

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hejsa

Jeg optimerede min software på min 530d da jeg købte den og det har jeg kørt 188000 km med UDEN nogen form for problemer. Jeg syntes personligt selv det kan være en fordel da man har mulighed for at slå EGR systemet fra og derved formindske sod i indsugningen. Det er bare rigtigt vigtigt man for det tilpasset til sin bil og er sikker på at lamda vadien er rigtigt så DPF ( diesel partikel filter) ikke stopper til.

Hilsen Ruben

Sv: Tuning 11 år siden #4880

• Martin39
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Er det rigtigt at motorerne i e61 163, 177 og 197 er samme motor, men at det er motorstyringen der afgør hvor mange HK/KW bilen har i forhold til prisen/afgiften på bilen.

Sv: Tuning 10 år, 11 måneder siden #4905

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
163 og 177 er ret beset samme motor. 4cyl 2,0
forskellen ligger i årgangen (med undtagelse af nogle få fleet modeller)
197hk må være 525(evt en tidlig 530) du tænker på og det er en 3L 6 cyl som så er samme motor brugt i 530-535 dog med anden styring og 2 turboer på den sidste.
Sidste redigering: 10 år, 11 måneder siden af please.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Martin39

Sv: Tuning 10 år, 11 måneder siden #4906

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
og ang snak om holdbarhed har min 330d kørt 140.000km med optimering.
den er rullet til 280hk og 645nm. jeg har ikke bemærket nogen problemer endnu
ud over en sær sygdom hvor gummiet forsvinder fra dækkene

har tidligere haft kontakt med en der kørte 350hk og 760nm over 40.000km uden breakdown.
men når man leger med ilden kan man brænde sig.
og med den slags kræfter, har kørestil meget at sige ifht holdbarhed.
Sidste redigering: 10 år, 11 måneder siden af please.
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder