Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri?

BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri? 11 år, 11 måneder siden #3683

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej folkens,

jeg har købt en sjov lille gadget til bimmeren man sætter i OBD stikket fra Mobilscan. Den kan udlæse/aflæse forskellige parametre og skulle også kunne informere om fejl og dén slags.

En slags mini version af en "tester" - men altså nk mest til skæg og ballade og til "manden der har alt"...

EFter at have leget lidt med app´en, lod jeg testeren sidde i OBD stikket natten over, med dét resultat at da jeg skulle starte bilen næste morgen, havde den slugt næsten alt strømmen - og jeg har ovenikøbet lige fået spritnyt BMW batteri monteret og kodet hos MOBILTEKNIK for et par uger siden, så Mobilscan må sgu spise lidt strøm når den sådan kan tappe batteriet "over night".

Nå....men fred være med dét. Jeg fik sat en oplader på og prøvede et par gange at starte uden held - men fik istedet et par nye fejl op på iDrive skærmen i Bimmeren, så jeg holdt med at prøve at starte den, og gik i stedet over til naboen og fik sat en booster på, og så kom der gang i bimmeren igen.

Så var alt jo fryd og gammen, og jeg ville køre en god tur for at genoplade batteriet inden jeg slukker motoren igen (og har fjernet Mobilscan, selvfølgelig..!! ).

Men da jeg havde kørt et par km, kunne jeg pludselig mærke at den ikke ville tage gassem og ikke ville køres op i omdrejninger hvis man trådte lidt hårdere på speederen, og jeg fik ubehagleige flashbacks til dengang for et par måneder siden hvor jeg havde problemer med det nye partikelfilter jeg havde fået monteret der ikke var blevet nulstillet i computeren og fik den i nødprogram m.v.. (Læs mit andet mareridts indlæg her i forum om min turbolader der gik i stykker og smed olie igennem DPF´en som så også skulle skiftes men ikke blev gjrot ordenligt så det skulle renses og genindstalleres etc.)

Nu var den så tilsyneladende i nødprogram igen, og opførte sig præcist som dengang. Men forhåbentligt har et ikke noget med partikelfilteret at gøre denne gang.

Men kan det virkelig passe at en afladning og manglende strøm kan sende den i nødprogram?
Eller er det bare en tilfældighed at den går i nødprogram lige efter batteriet har været afladet, så det i virkeligheden er noget andet der er problemet?

Jeg skal ihvertfald have en OBD-Tester på så jeg kan se fejlmeldingerne, fordi Mobilscan melder ingenting og siger alt er OK - men det er som sagt også blot legetøj der ikke kan se ret meget.

Kan det være fordi jeg har været for utålmodig da jeg ville oplade batteriet, og har prøvet at dreje nøglen og prøve at starte før batteriet var ordentligt opladet og så har den ikke kunne finde ud af det og meldt fejl på andre ting (bl.a. meldte den fejl på bremserne lige pludselig - men da den først var startet og der var strøm igen var alle fejlmeldinger væk - men tilgengæld var den nu i nødprogram).

Men er der nogen der har prøvet dette efter batteriet ar været afladet, at den så er gået i "safe mode" nødprogram?

Mvh Peter
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af Peter530d.

Sv: BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri? 11 år, 11 måneder siden #3685

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Jeg har hørt dette før at tilsluttet udstyr i OBD stikket kører bilen batteri tør for strøm. Men jeg er nu ret sikker på at grunden til at bilen er gået i nødprogram, er at nogle af bilens styremoduler har manglet strøm i opstart af motoren.

Så lad batteriet op og tag så stel ledningen af, og lad den være af bilen imens du sætter tændning på bilen. Der kommer ikke tændningslamper, men det bruger den hvilestrøm der måtte være i modulerne. Nøglen i lommen og så om og sætte stel ledningen på batteriet igen.

Start så bilen med et fuldt opladet batteri.

SÃ¥ burde du kunne smile igen.

Alternativt må vi lige snakke sammen for så må vi mødes i firmaet inden nytår. Man kan jo ikke fejre nytår i nødprogram.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri? 11 år, 11 måneder siden #3691

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn,

tak for svaret.

Erhmmm....nu er det jo så at jeg afslører min uvidenhed indenfor dette felt...: Hvad/hvor sidder "stelledningen" på batteriget ?

Jeg ville gerne lige prøve dét lille trick du dér siger.

Men ellers, hvis du skal ind i firmaet på et tidspunkt, ville jeg være dig meget taknemmelig hvis jeg kunne kigge ind til dig. Hvis tricket ikke virker skal der jo en tester på. Men det lyder ret sandsynligt hvad du siger dér mht. at styremoduler har manglet strøm.

...og mange tak for det hurtige svar.

Mvh

Peter

Sv: BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri? 11 år, 11 måneder siden #3692

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

jeg skal ned i firmaet i morgen, så lad os mødes kl. 9 så skal jeg tjekke det for dig. Det er absolut ikke en skam at skulle indrømme at man ikke ved hvad der menes. Det var der mange der burde erkende inden de splittede deres bil ad.

Lad mig vide om du kommer da jeg skal videre bagefter.

Alternativt er jeg også kort på værkstedet på mandag.
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri? 11 år, 11 måneder siden #3693

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn,

jeg vil meget gerne komme imorgen.

Men jeg skal aflevere nogle ting hos mine forældre, så jeg kan nok først nå at være hos dig ved 10:00 tiden, vil jeg tro - måske 9:30 tiden (der er jo nok ikke så meget trafik). Er det for sent? Skal nok skynde mig....

Mvh

Peter

Sv: BMW 530d gået i nødprogram efter fladt batteri? 11 år, 11 måneder siden #3694

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

jeg kan desværre ikke rykke de aftaler jeg har i morgen så passer kl. 9 dig dårligt skal vi gøre det mandag formiddag. Det var mere for at hjælpe dig hurtigt med løsningen..

vi ses
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.35 sekunder