Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Min 530d E60 lugter i tomgang...
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1

EMNE: Min 530d E60 lugter i tomgang...

Min 530d E60 lugter i tomgang... 12 år siden #3465

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hejsa,

jeg synes min 530d lugter lidt når den holder i tomgang. Synes ikke jeg har lagt mærke til det før. Den lugter af udstødning, og det skal den da ikke.

Jeg kan leve med det når den er kold fordi den sikkert får en anden blanding ift. når den er varm.
Men jeg har nyt DPF på og til sammenligning lugter min kærestes Peugeot 207 HDi 1,6 uden DPF slet ikke - hverken når den er kold eller varm..?!?!

Talte med en mekaniker der sagde at man ikke umiddelbart kan justere på noget i tomgangen på den fordi det hele er styret af motorstyringen som er elektronisk.

Me kan det nu også lige passe. Kan det ikke gøres med testeren? De har en fin stor dyr computer stående der kan en hel masse med en masse menuer til at juster alt muligt.

Jeg ville også gerne have den til at gå en smule hurtigere i tomgang. Kan man justere det nogen steder - igesom i gamle dage hvor man kunne justere tomgangen på tomgangsskruen i motorrummet ?.

Mvh Peter530d
Sidste redigering: 12 år siden af Peter530d.

Sv: Min 530d E60 lugter i tomgang... 12 år siden #3466

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Nu skriver du den lugter når den holder i tomgang, Det er vel ikke inde i kabinen? For så er det en kendt fejl at mainfolden er utæt.

Prøv at åbne motorhjælmen og se om du kan se noget, og selvfølgelig lugte noget også. Jeg synes nu også min lugter lidt, men det har jeg nu altid synes en Dieselbil gør. (men dette er kun udenfor) Bagved bilen.

Når jeg har haft en Dieselbil på værkstedet og den skal ud igen, så kommer der denne meget skarpe lugt hvis ikke porten er åben, så mon ikke bare Diesel lugter sådan.

Jeg er nu ret sikker på at nogle af de andre herinde, ved meget mere om dette problem. Ikke fordi de lugter af Diesel.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år siden af kenn.

Sv: Min 530d E60 lugter i tomgang... 12 år siden #3467

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn,

nej det er ikke indenfor. Jeg kender nemlig også godt problemet med utæt manifold.

Jeg har haft åbnet for motorhjelm for at se om der var noget tydeligt at se der ryger. Men det er der ikke.

Det er kun når man står udenfor og iøvrigt hvis den har holdt i tomgang i nogle minutter samme sted. Så synes jeg at der lugter af udstødnung, og det synes jeg altså ikke den har gjort før og synes heller ikke min kærestes lille 207´er med HDi diesel uden DPF, gør heller.

Mvh

Peter

Sv: Min 530d E60 lugter i tomgang... 12 år siden #3468

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Med sikkerhed en utæt/revnet udstødnings manifold , særligt udtalt på kold motor , kendt problem på 3.0d modellerne.

Mvh.
BenAnd

Sv: Min 530d E60 lugter i tomgang... 12 år siden #3469

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Ja, men den er udskiftet for 2 år siden.....

Og så burde den vel lugte inde i kabinen også.? Men det gør den ikke. Kun når man står udenfor.

Tænkte det måske kunne være en utæthed da han skiftede DPF´en og måtte skære den gamle af og den nye sættes på. Måske er der ike tætnet godt nok? Det er markant at den ugter fra udstødningen. Ikke fra andre steder. Man skal stå nede ved bagdørene/ bagaggerummet.

Men måke er det bare sådan det er med en diesel når den har holdt tomgang i2-3 minutter, så lugter der lidt af udstødning? Men igen....synes ikke jeg har lagt mærke til det før.

Mvh
Peter

Sv: Min 530d E60 lugter i tomgang... 12 år siden #3470

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Sorry , forstod det sådan at den lugtede "inde" i bilen straks efter du startede , er det nede bagfra , ja så måske en utæthed længere bagud i systemet.

Dog skal siges at en dieselbil har det med at "lugte" mest fælt ved kold motor.

Mvh..
BenAnd
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.58 sekunder