Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 525i "klikker" når den er kold
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW 525i "klikker" når den er kold

BMW 525i "klikker" når den er kold 12 år, 1 måned siden #3373

• JesperJ
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Jeg er ny og lykkelig ejer af en E60 525i årgang 2006. Bilen er jo fantastisk, men den klikker fra motoren når den er kold. Lyden følger omdrejningen. Mit spørgsmål er så, er der nogen, der kender til problemet og er det evt. et generelt problem ved motoren?

Mvh
Jesper

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sv: BMW 525i "klikker" når den er kold 12 år, 1 måned siden #3374

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jesper

Nu skriver du ikke hvilken årgang din nye E60 525i er , men med dit problem formoder jeg det er en der er prod. efter 09/2005 hvorfor den har en N52 motor.

Disse er kendt for et "tikke" i de hydrauliske ventilløftere , og det især på kold motor , det har ikke nogen praktisk betydning , men medgivet, det lyder "træls"

Du kan prøve med en gang motorrens ved næste olieskift , samt evt. skift til en tyndere olie ( BMW foreskriver en 0W-30W olie hvis jeg husker rigtigt ).

Som sagt er dette et "kendt" problem . og vil man det til livs en gang for alle , ja så hedder det nyt topstykke og ventilløftere ( dyrt ) , nogen har prøvet at skifte ventilløfterne alene , men i de fleste tilfælder har det kun hjulpet kortvarigt , det drejer sig i al sin enkelthed om nogen tolerancer der ikke er optimale hvilket bevirker denne tikken.

Håber ovenstående af "mystificere" det lidt for dig.

NB: Tillykke med din nye bil

Mvh
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap, JesperJ

BMW 525i "klikker" når den er kold 12 år, 1 måned siden #3375

• JesperJ
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej BenAnd.

Tusind tak for dit svar. Godt at høre, at det ikke har en praktisk betydning. Jeg vil helt sikkert følge dine råd.

Mvh
Jesper

BMW 525i "klikker" når den er kold 12 år, 1 måned siden #3392

• JesperJ
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Fandt lige den Info som BenAnd havde i hovedet.
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.

Kan godt lide at de forslår at give den en over nakken på motorvejen. Jeg må vist en tur til Tyskland.

Solutions:
Very short term: take it for a hard drive on the highway, this will allow for the engine and oil to get at full operating temperature and will lubricate the lifters, thus making the sound go away, but this is only a temporary fix as the problem will reoccur after some time.

Short term: Bleeding the hydraulic system to get any air pockets out, usually this has the same effect as the previous but will last slightly longer, sometimes it wont work at all though. In my opinion its rather pointless to do this step ether do the earlier or latter. This is also usually the first step the dealer will take to try to mend the problem.

Medium term: Replace all 12 lifters with new lifters, the new lifters will be of a new design as the ones that came with the car when you bought it are now discontinued. This ussually mends the problem ether permanently or for an extended period of time, but has been known to not fix the problem for a lot of people. This is usually the second step taken by the dealer.

Long term/permanent term: The “right” and proper way to fix the problem is to replace the head with a newly designed head which has been redesigned to lubricate better. I have yet to hear of anyone where this didn’t solve their problem. Due to the expense of this process BMW will usually not approve this step util the previous have been done, but never the less will preform the work under warranty.

Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.37 sekunder