Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl..
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl..

Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl.. 12 år, 1 måned siden #3201

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Gearkassen er endnu ikke blevet beskidt efter udskiftning af converteren, før bilen IGEN brokker sig.

Nu siger den:

Particle filter
Possible to continue Journey
Possible reduction in engine power
Have the problem checked by your BMW Service.

Som Kenn foreslog, har jeg prøvet at bestille en flaske rens www.weboil.dk/product.asp?product=245 - den skulle komme en af dagene (håber i dag).
Efter at jeg har kørt lidt med det, må den en tur ud til Kenn og få nulstillet filteret.

Jeg sidder dog også og googler lidt og har lidt spørgsmål til eksperterne.
Bilen kører fint - jeg kan slet ikke mærke at der er noget som helst i vejen. Jeg har prøvet at køre motorvej og holde den over 2500 omdr for at se om jeg kan tvinge en regenerering i gang.. Der sker dog intet..

-Burde man ikke kunne opleve reduceret motorkraft hvis der er noget i vejen med filteret?
-Kan det tænkes at det er en differencetryksføler? og vil det kunne ses på en udlæsning?
-Kan det tænkes at det er en "du har nu kørt 240K med dette filter og vi vil gerne have lidt penge, så du SKAL skifte selvom det ikke fejler noget"-besked?
-Vil en fysisk rensning kunne fixe det og hvor skal man gå hen?
-Findes der nogen på sjælland der kan åbne filteret, fjerne indmad, svejse det sammen, montere det på bilen og så fjerne det fra motorstyringen?

Jeg beklager de mange spørgsmål, men jeg er bare lidt træt af at de penge jeg havde planlagt skulle lægges hos Kenn for ekstra lir til min bil, skal gå til de dyre fejl..
it-mand til fingerspidserne..

Sv: Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl.. 12 år, 1 måned siden #3202

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Under alle omstændigheder regnerer den ikke hvis dine termostater er defekte og ikke varmer motoren op.. Har du kontrolleret din driftstemperatur? (På youtube kan du se hvordan du ser den "hemmelige" menu)

Jeg har selv kørt 300.000 km med det første filter og det er 80.000 km over hvornår bilen gerne ville have det skiftet!

Men på med en tester og husk med en brugt vogn med 240.000 km har du overtaget den tidligere ejers bekymringer!

Kenn kan forresten også fremtvinge en regenering med hans tester som vil gå igang med den rigtige drift temperatur!
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af Morten.

Sv: Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl.. 12 år, 1 måned siden #3203

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg har ikke kunne komme ind i den hemmelige menu. mit kodetak skulle være 29, men der sker ingenting når jeg indtaster 29.. den går bare tilbage til 01.__

motoren bliver dog MEGET hurtig varm - ikke at det udelukker en defekt termostat, men alligevel..

Fik du også fejlen på din bil? og hvordan slap du af med fejlen i displayet?

Sv: Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl.. 12 år, 1 måned siden #3206

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Der er forskel på service menuen på min og din mht partikelfilter så jeg har ikke fået fejlen. Min tæller ned når filteret skal skiftes!

Bilen kan sagtens blive varm men måske bliver den ikke varm nok!

Sv: Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl.. 12 år, 1 måned siden #3207

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Ok, så skal jeg lige have en tester på for at se temperaturerne.. Hvad skal den ligge på? 80-90 grader?

Sv: Nu begynder jeg at blive træt.. DPF fejl.. 12 år, 1 måned siden #3208

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
og så lige endnu en ting:

HVIS nu man tager det af og renser det, skal det så kodes i styringen eller kan den selv se at der er kommet et filter på med mindre modtryk?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder