Gearkassen er endnu ikke blevet beskidt efter udskiftning af converteren, før bilen IGEN brokker sig.
Nu siger den:
Particle filter
Possible to continue Journey
Possible reduction in engine power
Have the problem checked by your BMW Service.
Som Kenn foreslog, har jeg prøvet at bestille en flaske rens
www.weboil.dk/product.asp?product=245 - den skulle komme en af dagene (håber i dag).
Efter at jeg har kørt lidt med det, må den en tur ud til Kenn og få nulstillet filteret.
Jeg sidder dog også og googler lidt og har lidt spørgsmål til eksperterne.
Bilen kører fint - jeg kan slet ikke mærke at der er noget som helst i vejen. Jeg har prøvet at køre motorvej og holde den over 2500 omdr for at se om jeg kan tvinge en regenerering i gang.. Der sker dog intet..
-Burde man ikke kunne opleve reduceret motorkraft hvis der er noget i vejen med filteret?
-Kan det tænkes at det er en differencetryksføler? og vil det kunne ses på en udlæsning?
-Kan det tænkes at det er en "du har nu kørt 240K med dette filter og vi vil gerne have lidt penge, så du SKAL skifte selvom det ikke fejler noget"-besked?
-Vil en fysisk rensning kunne fixe det og hvor skal man gå hen?
-Findes der nogen på sjælland der kan åbne filteret, fjerne indmad, svejse det sammen, montere det på bilen og så fjerne det fra motorstyringen?
Jeg beklager de mange spørgsmål, men jeg er bare lidt træt af at de penge jeg havde planlagt skulle lægges hos Kenn for ekstra lir til min bil, skal gå til de dyre fejl..