Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Bmw E61 udsætter på gassen
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1

EMNE: Bmw E61 udsætter på gassen

Bmw E61 udsætter på gassen 14 år, 2 måneder siden #169

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Forleden var jeg ovre på Fyn og på vejen hjem oplevede jeg noget mærkeligt, pludselig ville bilen ikke tage gassen og den ville ikke gå over 4500 omdrejninger. Når jeg trykkede på speederen mistede den pusten og når jeg så slap speederen lidt kørte den langsomt op i hastighed.

Det mest underlige var at den ikke kom med nogen fejlmeddelse om at den var gået i nødprogram så vejen hjem blev der drøftet hvad det mon kunne være.

Testeren på og så kunne jeg se at turbo 2 havde fået et overtryk og var blevet koblet fra. Så er det vacumslangerne der er blevet møre og skal skiftes.

Kikker du på billedet kan du se at vacumslangen er knækket lige der hvor den sidder i klipsen som holder den væk fra varmen på turboen. Men slangen har siddet der fra 2005 så det burde faktisk være en service del. Nye er bestilt og bliver så skiftet.

Billede_045_Medium.jpg

Her er det umuligt ikke af få øje på problemet.

Billede_2_Medium.jpg

Havde ellers hørt en masse sjove ting det kunne være og der er det super at have en tester der kan fortælle hvad fejlen er så man ikke skal forsøge sig frem og bruge en formue før fejlen bliver fundet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Bmw E61 udsætter på gassen 14 år, 2 måneder siden #207

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn,

jeg oplever nogle gange noget andet mærkeligt med min E60 530d (218 HK).

Når jeg har været ude og køre langt og bilen er blevet rigtig gennemvarm i motor og udstødningssystem etc - dvs. efter 1 times kørsel på nmotorvej (jeg er sælger og kører nogle gange til jylland)så ændrer motoren karakteristik og får en dybere lyd/brummen. Det lyder meget godt og í starten tilskrev jeg det at det nok var fordi udstødningssytemet var blevet rigtig gennemvarm.

Men der sker også noget: Når jeg træder på speederen så tager den kun gassen op til 1500 o/min og så tøver den ligesom 1½ sekund inden den kører videre op i omdrejninger. Dvs. træder jeg sppederen lidt ned - eller helt i bund - så løber den op på 1500 o/min og så tøver den 1½ sekund hvorefter den så pludselig kommer op i omdrejninger i et lynhurtigt tempo!! En slags "ketchupeffekt"....

Jeg er ikke mekaniker eller noget indenfor biler, så jeg kan jo kun gætte mig frem...?!?

Er der et tomgangssystem og et køresystem i sådan en motor? Jeg forestiller mig at det er overgangen fra tomgangssytemet til køresystemet som på én eller anden måde forsinkes en smule -selvom det lyder mærkeligt??!

Er der nogen der har prøvet eller hørt om dette før i 530d E60?

Mvh
Peter

Sv: Bmw E61 udsætter på gassen 14 år, 2 måneder siden #211

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter.

Jeg har netop hørt dette spørgsmål fra en anden Bmw ejer og han troede det var når hans partikelfilter rensede sig selv, men vi skal nok have have sat en tester på din bil så vi kan se om den har lagt nogle fejl hvis ikke det er den nævnte formodning. Men inden vi koder dine sæder ville vi også køre denne test så vi er sikker på at der ikke gemmer sig noget der ville være smart at få lavet.

Men er der en der sidder med svaret ville det være super med et svar og en løsning.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Bmw E61 udsætter på gassen 14 år, 2 måneder siden #213

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Det lyder super....!

Vi snakkes.

Mvh
Peter
  • Side:
  • 1