Forleden var jeg ovre på Fyn og på vejen hjem oplevede jeg noget mærkeligt, pludselig ville bilen ikke tage gassen og den ville ikke gå over 4500 omdrejninger. Når jeg trykkede på speederen mistede den pusten og når jeg så slap speederen lidt kørte den langsomt op i hastighed.
Det mest underlige var at den ikke kom med nogen fejlmeddelse om at den var gået i nødprogram så vejen hjem blev der drøftet hvad det mon kunne være.
Testeren på og så kunne jeg se at turbo 2 havde fået et overtryk og var blevet koblet fra. Så er det vacumslangerne der er blevet møre og skal skiftes.
Kikker du på billedet kan du se at vacumslangen er knækket lige der hvor den sidder i klipsen som holder den væk fra varmen på turboen. Men slangen har siddet der fra 2005 så det burde faktisk være en service del. Nye er bestilt og bliver så skiftet.
Her er det umuligt ikke af få øje på problemet.
Havde ellers hørt en masse sjove ting det kunne være og der er det super at have en tester der kan fortælle hvad fejlen er så man ikke skal forsøge sig frem og bruge en formue før fejlen bliver fundet.